Mini Router Pro?
Fra : Michael H. Madsen

Dato : 31-05-04 20:32

Hej NG.

Jeg har i mine kasser i kælderen fundet en "Mini Router Pro" fra Artel A/S
eller TMJ Electronic Aps.

Nogen der kender denne?

Den er ikke meget større end en forvokset tændstiksæske. Og så er der kun ét
RJ45 stik. Skal der ikke være 2 for at den kan virker som router? Måske
ikke, men ihvertfald kender jeg intet til den. Nogen der kender den eller
ved hvordan den skal bruges når der kun er ét RJ45 stik?

Mvh. Michael.

Fra : Steen Suder, privat

Dato : 31-05-04 20:51

Michael H. Madsen wrote:
> [...]
> ikke, men ihvertfald kender jeg intet til den. Nogen der kender den eller
> ved hvordan den skal bruges når der kun er ét RJ45 stik?

En router normalt imellem to eller flere IP-net. Der er som sådan ikke
noget til hindring for at man kan have to eller flere IP-net på det
samme medie.

--
Steen Suder
inden du sender den. Det er ikke en skam at stave ordentligt og

Fra : Mads Bahrt

Dato : 31-05-04 21:41

Steen Suder, privat wrote:

> En router normalt imellem to eller flere IP-net. Der er som sådan ikke
> noget til hindring for at man kan have to eller flere IP-net på det
> samme medie.

Den kan ydermere også have et medie der ikke er synligt: Trådløst

Fra : Michael H. Madsen

Dato : 31-05-04 22:04

"Steen Suder, privat" <sfs_news_spam@suder.dk> wrote in message

A/S

> En router normalt imellem to eller flere IP-net. Der er som sådan ikke
> noget til hindring for at man kan have to eller flere IP-net på det
> samme medie.

cut

Hmmm... Nej det forståligt, men er det ikke normalt at man har én port med
én "fast" IP-adresse, og så en port med de nye tildelte IP-adresser som
routeren tildeler? Hvordan finder man lige ud af det når der kun er én port?

Michael.

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 31-05-04 22:17

"Michael H. Madsen" <usenet@micxen.com> crashed Echelon writing

> [...]
> med én "fast" IP-adresse, og så en port med de nye tildelte
> IP-adresser som routeren tildeler? Hvordan finder man lige ud af det

Det gør softwaren. Selv Windows kan køre med flere statiske og dynamiske
ip'er på samme tid for ét netkort/medie.

--
Bjarke Andersen

Fra : Michael H. Madsen

Dato : 31-05-04 22:30

"Bjarke Andersen" <usenet@*spammer*bjoeg.dk> wrote in message
> [...]
>
> Det gør softwaren. Selv Windows kan køre med flere statiske og dynamiske
> ip'er på samme tid for ét netkort/medie.

Ja ok, fandt også lige ud af at det ikke er et RJ45 stik, men et sted mellem
et telefon-stik og et RJ45. Hmm... Nå pyt med det,

Takker for svarene.

Michael.