SBUS kabler
Fra : PleX

Dato : 02-05-01 19:35

Hejsa

Jeg står og skal trække et kabel fra SBUS (nt-box) videre til et andet rum.
Spørgsmålet er nu: Hvordan og hvor mange ledere skal der bruges.
Evt. link til god side, med specifikationer over SBUS.

Mvh
Hans

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 03-05-01 21:32

"PleX" <hom@mailme.dk> wrote in message
> [...]
> Spørgsmålet er nu: Hvordan og hvor mange ledere skal der bruges.
> Evt. link til god side, med specifikationer over SBUS.

Der behøves kun 4 leder altså et 2*2leder

vistnok bare

| | | | | | | |

1 2 3 4 5 6 7 8

kun foreslag, bare det er ens i begge ender. Og at det ene leder-par
bruges på 3 og 6

3 = Grøn (RCV +)
4 = Blå (XMT +)
5 = Blå/Hvid (XMT -)
6 = Grøn/Hvid (RCV -)

Men man kan ligeså godt bruge et ordenligt netværks kabel. med 4 leder
par.. Så for man ikke problemer.

Så vil det se sådan ud:

1 = Orange (Not connected)
2 = Orange/Hvid (Not connected)
3 = Grøn (RCV +)
4 = Blå (XMT +)
5 = Blå/Hvid (XMT -)
6 = Grøn/Hvid (RCV -)
7 = Brun (-48V)
8 = Brun/hvid (-48V RTN)

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 03-05-01 21:49

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*spamcop*spamfilter.dk> wrote in message

> 1 = Orange (Not connected)
> 2 = Orange/Hvid (Not connected)
> 3 = Grøn (RCV +)
> 4 = Blå (XMT +)
> 5 = Blå/Hvid (XMT -)
> 6 = Grøn/Hvid (RCV -)
> 7 = Brun (-48V)
> 8 = Brun/hvid (-48V RTN)

Det her er taget fra min Zyxel Omni.net LCD brugermanual...

Jeg aner ikke hvad -48V og -48V RTN er for en størrelse...

Men den bruges ikke... Det medfølgende kabel, har også kun 4 leder...

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 06-05-01 12:04

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*spamcop*spamfilter.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg aner ikke hvad -48V og -48V RTN er for en størrelse...

Nogen steder fremfører man ekstra strøm på det par

--
Med Venlig Hilsen

Martin Højriis Kristensen
Svar bedes baseret på RFC1855

Fra : Commander Keen

Dato : 06-05-01 12:52

On Sun, 6 May 2001 13:03:52 +0200, "Martin Højriis Kristensen"
<hoejriis@SLETDETTEiname.com> wrote:

> "Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*spamcop*spamfilter.dk> skrev i en meddelelse
>
> Nogen steder fremfører man ekstra strøm på det par

Det är reservström till ISDN-telefoner vid strömavbrott.

--
+ Ken + ISDN-frågor?
Kolla här >>

Fra : MBS

Dato : 03-05-01 21:33

Kable du skal bruge skal have 4 ledere, og du kan med fordel bruge
almindelig netværkskabel (tvistet pairs, klasse 5, 5e eller 6). Du sætter et
RJ45 stik ind i NT boxen og køber dig et netværksstik til den anden ende,
hvis ikke du laver et RJ45 stik i begge ender.
Skal du have flere ISDN enheder kan du forbinde op til 8 enheder per bus.
Her kan du med fordel parallelforbinde stikkene. Husk at terminere det
sidste stik med 100 Ohm x 2.
Et katalog fra Blackbox vil svare på alle dine spørgsmål, udover du kan købe
stumperne hos dem (http://www.Blackbox.dk).
et alternativ er en samling links på: http://www.links2go.com/topic/ISDN

MVH

Michael

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 03-05-01 21:47

"PleX" <hom@mailme.dk> wrote in message

> Evt. link til god side, med specifikationer over SBUS.

Fandt lige denne: (ps hvad med at søge lidt selv?)

http://home.worldonline.dk/~ravnborg/isdn/sbus.html

Der er sikkert tusinde vis af sådanne sider..

Fra : frank damgaard

Dato : 05-05-01 15:51

Prøv at se på http://home3.inet.tele.dk/frda/isdn.html

--