popup pludselig uden grund mens jeg spille~
Fra : danni plougmann

Dato : 31-05-04 19:26

selv om min browser er lukket og norton antivirus er i baggrunden
så for jeg alligevel nogle MEGET irreternde popups som bare kommer frem på
et vilkårligt tidspunkt, når jeg spiller et eller andet online spil.
spillene går enten ned eller minimere, det duer altså ikke når man spiller
meget diablo 2 hardcore, var mega tæt på at dø pga. det popups.

har lavet en system scan med ad ware-6 opdateret og norton antivirus 2k4
opdateret.

og de finder ikke noget.
måske skulle jeg bare lave et format c: og geninstallere windows xp.

/mvh danni plougmann

Fra : Anders Lund

Dato : 01-06-04 09:22

danni plougmann wrote:
> har lavet en system scan med ad ware-6 opdateret og norton antivirus 2k4
> opdateret.

Prøv Spybot, den finder nogle gange noget som Ad-Aware ikke finder og
lige omvendt.

--
Anders Lund - spam2004@andersonline.dk

Fra : Simon Moore Højer

Dato : 01-06-04 11:26

> Prøv Spybot, den finder nogle gange noget som Ad-Aware ikke finder og
> lige omvendt.

Hvor kan den anskaffes?

--
Simon Moore Højer

Der er en skaber bag hver en kode...
Der er også en skaber bag vores klode!!!

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 01-06-04 11:33

On Tue, 1 Jun 2004 12:26:08 +0200, Simon Moore Højer wrote:

> Hvor kan den anskaffes?

Ahrm...
http://www.google.com/search?q=Spybot

--
Mvh. Lars

Fra : danni plougmann

Dato : 01-06-04 15:52

> Prøv Spybot, den finder nogle gange noget som Ad-Aware ikke finder og
> lige omvendt.
>
> --
> Anders Lund - spam2004@andersonline.dk

tak for svaret
jeg har prøvet spybot nu og den fandt oxo en masse skrammel som jeg bad den
slette.

men jeg får stadig de der irretende popups.
fíndes der et program der overvåger den slags hvad der sker af internet surf
på computeren.

jeg skal ha fundet kilden der fremkalder disse popups.

Fra : Dr.Ralph

Dato : 01-06-04 18:46

> jeg skal ha fundet kilden der fremkalder disse popups.

Jeg har lidt af samme problem.

Har både kørt adaware, spybot, Macafee Avirus flere gange, men stadig
oplever jeg problemet - jeg kan efter et stykke tid ikke gå ind på sider
med beskyttet indhold - altså f.eks vinduer med betalingsgennemførsler, når
man køber på nettet, min netbank etc. win xp glemmer samtidig alle de
password og koder, som den normalt husker til fora, debatter og inet mail.

Men det mystiske er, at problemet forsvinder hver gang jeg starter min pc
op igen så er alt normalt igen.
Men når problemet kommer igen, så oplever jeg også at min mail ikke vil
starte op, mine office programmer vil ikke starte op, PDF filer ikke læses-
men alt virker igen efter en opstart.

Når så jeg har arbejdet et stykke tid - nogle gange dage vis,, så kommer
problemet igen - fatter ikke, hvd det kan være ?

Det er på min bærbare pc, problemet er.

--
Kind Regards/Venlig hilsen
Dr. Ralph

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 02-06-04 09:33

"danni plougmann" <danni.plougmann@tdcadsl.dk> wrote in

> [...]
> 2k4 opdateret.
>
> og de finder ikke noget.
> måske skulle jeg bare lave et format c: og geninstallere windows xp.

Har du installeret et reklamefinancieret program som fx Kazaa? Hvad står
der i titel-linien på det vindue, der popper op? Er det et browservindue
eller et "almindeligt" vindue?

--
Jesper Stocholm http://stocholm.dk

Programmer's code comment:
//It probably makes more sense when you're stoned.

Fra : Dr.Ralph

Dato : 02-06-04 11:27

> Har du installeret et reklamefinancieret program som fx Kazaa? Hvad står
> der i titel-linien på det vindue, der popper op? Er det et browservindue
> eller et "almindeligt" vindue?

Det er ikke spyware - det kommer KUN på visse websites, hvor det helt
tydeligt er en del af et javascript på siden med reklamer.

F.eks var der for nylig på en vist pcmag.com's website, hvor de reklamerede
for Microsoft øverst med en fast reklame, som en den af hovedsiden (helt
traditionelt) hvor man så en maler, der skrev et eller andet - men
pludselig kom denne maler så ned og malede hen over artiklerne på siden -
så ret syret ud - men det forsvandt efter 10 sekunder - det var altså et
javascript, der var en del af reklamen ovenover - jeg skal prøve at vende
tilbage med et eksempel, hvis jeg støder på et i nær fremtid.

Det er IKKE spyware - er ikke rookie, så jeg ved godt, når noget er reklame
på den pågældende side og når noget er egentlig spyware, der jo er
kendetegnet ved at dukke op uanset, hvilke sider man åbner.

--
Kind Regards/Venlig hilsen
Dr. Ralph

Fra : Dr.Ralph

Dato : 02-06-04 11:29

SORRY.....se venligst bort fra dette indlæg - troede det var et svar til
mit indlæg lige ved siden af........sorry

--
Kind Regards/Venlig hilsen
Dr. Ralph

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 02-06-04 12:54

Dr.Ralph wrote:

> SORRY.....se venligst bort fra dette indlæg - troede det var et svar til
> mit indlæg lige ved siden af........sorry

OK