Kan ikke "finde" printserveren (Dlink 704p~
Fra : Thomas Jensen

Dato : 31-05-04 18:29

Hej,

Har 3com:
http://www.3com.com/prod/en_EU_EMEA/detail.jsp?tab=features&sku=3CRWE554G72
som accesspoint.
Herfra videre til D-link:
http://www.dlink.com/products/?pid=63

Hertil vil jeg nu gerne have tilsluttet min Brother laser printer 1450 og
samtidig hvae dlink til at virker som switch hvortil jeg kan tilslutte min
comptere.

"switch-delen" virker fint. Alle computere tilsluttet switchen kan komme op
internettet, men jeg kan ikke komme til at printe.

Jeg tror at jeg måske skal slå DHCP fra, men er det rigtigt ?

Evt. svar må gerne være "lettere udpenslet", da netværk ikke er min stærke
side ;)

Thomas
--
plz remove "FJERN-DETTE" from emailadr

Fra : Jens

Dato : 01-06-04 06:30

"Thomas Jensen" <tgsj@FJERN-DETTEget2net.dk> skrev i en

> Jeg tror at jeg måske skal slå DHCP fra, men er det rigtigt ?

Nej.

Hvis det er windows skal "unix print" installeres fra tilføj fjern win
komponenter, derefter installeres en netværksprinter.

Mvh Jens

Fra : Thomas Jensen

Dato : 10-06-04 21:40

Fandt ud af at Dlink kørte på 192.168.0.1 mens 3Com kørte på 192.168.1.1
Satte Dlink til at være 192.168.1.2 og satte DHCP på Dlink til at være off,
mens den er on på 3com

15 meter
Internet-->DSL modem (Speedster 5100 fra
TDC)-->3com------------------------->Dlink

| | | |

bærbare wireless c c p

o o r

m m i

p p n

1 2 t

lod comp med xp være DHCP aktiveret.
Problemet tilbage var at installere printeren.
Jeg forsøgte at installere PRTmate men det ville bare ikke lykkes.
Så jeg brugte
http://support.dlink.com/faq/view.asp?prod_id=794&question=DI-713P%20/%20DI-704P%20/%20DI-714P+/%20DI-707P%20/%20DWL-704P%20/%20DI-704P_revB%20/%20DI-704P_revC%20/%20DI-704UP%20/%20DI-707P_revC

Under installationen spørger den efter en inf fil til printeren (Brother
HL-1450). Sådan en kunne jeg ikke finde i den sidste nye driver fra brother,
så jeg hentede en generic driver
http://solutions.brother.com/hl1400/download/dl-generic2kxp.html (PCL5e)
Herefter kunne jeg vælge opdatere driver til 1450 og nu kører det.

Tak til Ulrik (proconsult) for support

Thomas

--
plz remove "FJERN-DETTE" from emailadr