Fangst af Sugemaller.?
Fra : Fynbo

Dato : 31-05-04 12:12

Hej NG.

Jeg har ca. 10 stk. maller (Ancistrus sugemaller)
Og de har nu fået unger, så der er nu ca. 10 til 15 malle unger.
Mine spørgsmål lyder.:
Hvordan fanger jeg de maller jeg ikke vil have, da 20+ sugemaller er lige i
overkanten..?
Jeg er ikke meget for at tømme mit akvarium. da jeg har fået det godt op at
køre.
Er der ikke nogen der ligger inde med et godt råd..?

På forhånd tak

Fynboen

Fra : ibber

Dato : 31-05-04 12:10

brug et net

Fra : Aardvark

Dato : 31-05-04 14:43

"ibber" <12347@ishoejby.dk> wrote in

> brug et net

> "Fynbo" <postmaster"selt dettte"@ardahl.dk> wrote in message

> at

Korrekt, men en ikke særligt brugtbar hjælp.
Der er mange foreslag til "ruser" og fælder man kan bruge.
Gør det jeg plejer, nemlig tålmodighed...og 2 net....

/Aardvark

Fra : Bo *Allerød*

Dato : 31-05-04 18:49

"Fynbo" <postmaster"selt dettte"@ardahl.dk> wrote in message
> Er der ikke nogen der ligger inde med et godt råd..?

Hvad er der ellers i tanken, er der ikke nogle der "klare" det for dig.
Mange fisk er jo glade for en lille snack.
Hvis ikke så net og tålmod som Aardvark skriver.

Hygge bo

Fra : Plesner

Dato : 31-05-04 18:51

> Jeg har ca. 10 stk. maller (Ancistrus sugemaller)
> Mine spørgsmål lyder.:
> Hvordan fanger jeg de maller jeg ikke vil have, da 20+ sugemaller er
> lige i overkanten..?

De fleste Loricariidae, som Ancistrus også tilhører, fanger man let ved at
tage fat i rygfinnen på den, man vil fange - hvis det ikke lige er meget
små unger, så er det helt klart måden.

plesner

Fra : Lars Stigaard

Dato : 01-06-04 00:07

Hej
Du finder en lille klar flaske og dumper en reje der ned i ( en atemon
flaske er fin ) og så er det bare at vente til der er et par stykker der
inde i . ned med hånden og fingeren for hulet og tøm indholdet i en anden
tank ;)

--
Mvh.
Lars Stigaard