Surround film
Fra : Stig Sørensen

Dato : 31-05-04 11:20

Hejsa.

Hvilke film synes I er en oplevelse for sig kun pga. af lyden?
Det har selvfølgelig meget at gøre med ens hardwarekram hjemme i stuen. Men
visse film fungere altså blot bedre pga. af kanon lyd i filmen.

Jeg kan ikke lige komme på nogen. I kan forhåbenlig?

På forhånd tak
mvh
Stig Sørensen

Fra : Morbid Angel

Dato : 31-05-04 13:44

On Mon, 31 May 2004 12:20:02 +0200, "Stig Sørensen"
<ingen@mail.invalid> wrote:

> [...]
>visse film fungere altså blot bedre pga. af kanon lyd i filmen.
>
>Jeg kan ikke lige komme på nogen. I kan forhåbenlig?

Black Hawk Down
Det lyder rigtigt godt når kuglerne svirrer rundt i stuen :)

Mvh

MA

///
Mine Dvd Film http://www.dvdprofiler.com/mc.asp?alias=MorbidAngel

Fra : Pipeline

Dato : 31-05-04 13:49

Saving Private Ryan.
Filmen i sig selv synes jeg ikke der er meget ved, men lyden er lækker. Selv
på mit lille Panasonic SC-HT300 anlæg.
--
MVH/Regards
Pipeline (Remove XXXXXX to reply)

Fra : Just Johnny

Dato : 31-05-04 14:37

Stig Sørensen posted the following:

> [...]
>Det har selvfølgelig meget at gøre med ens hardwarekram hjemme i stuen. Men
>visse film fungere altså blot bedre pga. af kanon lyd i filmen.

Kanon lyd? Så må det vist være "Master & Commander". Der er masser
af kanoner i den...

*grin*

Nej, seriøst nok, så er der ret god surroundlyd på netop "Master &
Commander".

Andre film, som jeg synes udmærker sig med en rigtig god lydside er
Ringenes Herre trilogien, Terminator 3 og Star Wars 1+2.

Fra : David Rasmussen

Dato : 31-05-04 14:56

Stig Sørensen wrote:
> [...]
> visse film fungere altså blot bedre pga. af kanon lyd i filmen.
>
> Jeg kan ikke lige komme på nogen. I kan forhåbenlig?

God lyd kan manifestere sig for forskellige måder. LOTR-filmene og SW1+2
har masser af imponerende larger-than-life-effekter i surround. Fight
Club har ikke mange af den slags, men har til gengæld konstant masser af
ambience i baghøjttalerne, som gør det til en meget interessant film,
lydmæssigt (and otherwise). Der er et hav af andre film. Det kommer an
på hvad du vil opleve/undersøge.

/David

Fra : sniper_Nolight

Dato : 01-06-04 16:54

> [...]
> ambience i baghøjttalerne, som gør det til en meget interessant film,
> lydmæssigt (and otherwise). Der er et hav af andre film. Det kommer an

helt enig - en effekt som virkelig kunne imponere mig er den lyd af fødder
på dækket når man som tilskuer befinder sig under dæk i master & commander -
der er ganske rigtigt masser af kanoner etc. som virkelig lyder godt, men
man må ikke glemme de små ting (lyde) da de ofte skaber en steming - og de
fødder er altså bare lige over dig. podrace i sw 1 er nu fantastisk når vi
taler sån rigtigt voldsomme lyde - podrace er så osse det bedste i hele den
film. ofte vil folk gerne lige have en smagsprøve på noget surround når de
besøger mig og jeg finder helt automatisk noget af det vilde frem (lotr, sw
etc.) men jeg siger altid til dem - kom og se en hel film en dag og de vil
opleve en meget større oplevelse.
--
sniper_Nolight

www.sitecenter.dk/sniper_nolight

Fra : PH

Dato : 31-05-04 17:26

> Jeg kan ikke lige komme på nogen. I kan forhåbenlig?

Jeg håber da selvfølgelig at der kommer et par nye forslag, men for noget
tid siden spurgte jeg om det samme, hvortil der kom en masse svar.

Du kan fange tråden her:

http://makeashorterlink.com/?C12A26078

Peter

Fra : Morten Wulff Nielsen

Dato : 31-05-04 18:55

"Stig Sørensen" <ingen@mail.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> visse film fungere altså blot bedre pga. af kanon lyd i filmen.
>
> Jeg kan ikke lige komme på nogen. I kan forhåbenlig?

Indepence Day ! (ID4) Filmen er frygtelig, men den er super godt indspillet.
Ikke bare eksplosioner, men også tale står utroligt klart.

og som før nævnt er SW ep. 1+2 også nogle rigtig gode surround film.

MVH

Morten

Fra : Lars Gjerløw Jørgens~

Dato : 03-06-04 14:06

Morten Wulff Nielsen's utterance expressed in

> Indepence Day ! (ID4) Filmen er frygtelig, men den er super godt
> indspillet. Ikke bare eksplosioner, men også tale står utroligt klart.

Så er det nok bare mit eksemplar der har en lydfejl :(

Lige efter de to piger (Will Smiths kone og hendes kollega)
har snakket sammen om at den ene vil tage imod "aliensene"
og i ca. fem minutter er lyden som om den er indspillet i
et lille lukket rum - altså en ekstra gang reverb - det lyder
frygteligt, men jeg har aldrig fået gjort noget ved det og nu
er det sq nok for sent at bytte den :(

hilsner

--
| lars gjerløw jørgensen | lgj[at]jyde[dot]dk |
| N55 43.184 E12 32.405 | www.lgj.dk | oz2lgj |

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 01-06-04 20:53

Stig Sørensen escribió / skrev

> Hvilke film synes I er en oplevelse for sig kun pga. af lyden?

Brotherhood of the Wolf (m`jeg anbefale 3 disc canada udgven med fransk
DTS og engelske undertekster)
Stargate har et løkkert DTS lydspor
Matrix 1+2+3
Blade 2 (etteren er da heller ikke værst på lydsiden)

--
Publica fotos de tu Cine en Casa en
http://www.intercambiodvd.com/CineEnCasa

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 02-06-04 15:24

> [...]
Men
> visse film fungere altså blot bedre pga. af kanon lyd i filmen.

Klart "Band of Brothers" der har givet mig en af de bedste lydoplevelser
hjemme i min stue...

/Lasse