min hund er begyndt at slikke/klø sig
Fra : Michael Frandsen

Dato : 31-05-04 08:25

hej
min Flat er inden for de sidste 14 dage begyndt at at klø/slikke sig hele
tiden. vi har checket den for lopper flere gange og der er ingen. nu er
huden begyndt at blive rød der hvor den slikker sig. der der ud fra disse
sparsonne oplysninger nogen som ved hvad der kan være galt? mangler den
noget i sin kost? vi har ikke skiftet hundefoder eller noget.

mvh
Michael

Michael Frandsen
slet SUPER fra min mail adresse

Fra : Hanne Brøgger-Jensen

Dato : 31-05-04 09:30

Hej Michael

Du skal for sikkerhed skyld give hunde en loppe kur, selv om man ikke kan se
noget, er det vigtigt at give en kur nu, der skal kun en loppens
efterladenskab til at udløse en overfølsomhed for lopper, men det vil også
være en ide at skifte til andet foder.
det billige kan være lige så godt som det dyre, det afhænger af hundens
optagelse af fodert.

håber du kan bruge disse råd, jeg har selv en hund der er overfølsom mod
loppe.
Mvh.
Hanne Brøgger

Fra : Rasmus

Dato : 31-05-04 10:16

> [...]
> sparsonne oplysninger nogen som ved hvad der kan være galt? mangler den
> noget i sin kost? vi har ikke skiftet hundefoder eller noget.

Hej, vores lab kan ikke tåle lopper, den begynder at bide sig nede lige over
halen, og rende rundt under sofabordet for at klø sig.
hvis vi ikke gør noget ved det, ender hun med et få bare pletter og
begyndende sår. Men en behandling med frontline, som klare lopperne
hjælper som regel. evt noget lidt lokalbedøvende creme, som tager kløen,
hvis ikke hun har fået sår.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 01-06-04 08:51

> [...]
> sparsonne oplysninger nogen som ved hvad der kan være galt? mangler den
> noget i sin kost? vi har ikke skiftet hundefoder eller noget.

Hej Michael

Du skriver desværre ikke noget om, hvor den slikker, hvor gammel den er
o.s.v...
Men som første punkt. Lopper findes i starten ikke på hunden, men i hundens
omgivelser, så det du skal lede efter, er enten bid, eller ekskrementer fra
dem. Loppebiddene klør, og det kan være grunden til at den slikker. Loppe
allergi kan være en anden, men i det hele taget, allergi. Så mangler vi
forklaringen på, hvorfor netop nu....Hvad er der sket, som skabte
reaktionen. For lige som at udtrykke det, find årsagen, og ret ind efter
den. Lad være med at foretage ændringer i blinde. Altså ikke skifte foder,
fordi hunden måske har haft et par lopper på besøg, et eller andet sted den
har været. Den kan jo godt være blevet bidt af lopper, men der var jo ingen
der sagde, at den har lopper hjemme.
Hvis det er F.eks en allergisk reaktion, så kan man jo fremprovokere en Mega
allergisk reaktion, ved at give den 5 pipetter, skifte foder, sprøjte mod
lopper, vaske hunden med loppeshampoo. Altså kort og godt, behandle en
masse symptomer, men overse ondets rod. Så tænk igennem, hvad, hvem, hvor
har hunden været. Har den været i kontakt med noget, som den måske ikke
kunne tåle, bliver det bedre, eller værre. Er det noget den møder ude, eller
hjemme. Men først og fremmest huske på, at hver gang du ændrer noget i
blinde, så bliver i 5 gange så uvidende, som i var før. Kan du ikke finde
en årsag, og det fortsætter, så er der vel ikke andre veje, end en
allergitest. Det kan jo også være ganske almindelige årsager, som tør hud,
så den måske skulle have et fodertilskud.

M.V.H.....Benny..

Fra : Michael Frandsen

Dato : 01-06-04 10:22

den er 3 år og slikker / klør sig i lysken og arm hulerne. jeg har i dag
snakket men min dyrlæge, som selv er flat ejer og hans store interesse er
hunde så han undersøger altid hunden helt til bunds og så er han faktisk
ikke dyrere end de andre i området. så idag kl 1515 skal vi ud til ham så
han kan kikke på hunden, men umiddelbart mener han at det er allergi af en
eller anden art, så nu må vi se

Fra : Benny Mortensen

Dato : 01-06-04 11:46

> [...]
> han kan kikke på hunden, men umiddelbart mener han at det er allergi af en

Hej igen Michael

Så må vi håbe, at han finder årsagen, og det ikke er noget, som behøver
vedvarende behandling.

M.V.H.....Benny..

Fra : Michael Frandsen

Dato : 01-06-04 15:35

Ja så kom dommen, og det tog ikke mere end ca 15 minutter at konstatere ud
fra slikke / klø stederne at min flat har fået skab, og den melding rammer
jo rimeligt hårdt. Det er der heldigvis ikke den store grund til da det kan
behandles gennem 3 gange vask med noget som lugter meget slemt, med 8 dages
mellemrum og så skulle det være væk. så nu skal jeg ned i mn nabos villahave
og have opsat en rævefælde da jeg den sidste måned ved flere lejligheder har
set ræven på ydersiden af vores hegn