Print med css
Fra : Mads Møller

Dato : 30-05-04 20:32

Hej

Jeg har udarbejdet en hjemmesiden, som både skal kunne være
skærmvenlig, samtidig med at den skal have et godt print layout.
Jeg har dog nogle problemer med at menuknapperne (som er lavet
med rollover image), kommer med ud på printet.
Jeg har defineret et css til print og en til screen. Hvordan
ignorer man de billeder, der sidder på siden, når man printer?

på forhånd tak

Mads

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Anders Thorsen Holm

Dato : 30-05-04 20:38

Mads Møller <mads.m@stofanet.dk> wrote:

> Jeg har defineret et css til print og en til screen. Hvordan
> ignorer man de billeder, der sidder på siden, når man printer?

Sæt 'display: none' i dit print sheet på alle de elementer, der ikke
skal udskrives.

F.eks.

[HTML]
<ul>
<li>punkt 1</li>
</ul>

[print.css]
#menu {
   display: none;
}

--
Anders Thorsen Holm | http://www.thorsenholm.dk

Overvejer du at købe en DVD-afspiller? Så hold dig fra Fona!
Læs hvorfor: http://www.thorsenholm.dk/fona/

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 30-05-04 20:43

Mads Møller wrote:
> [...]
> Jeg har defineret et css til print og en til screen. Hvordan
> ignorer man de billeder, der sidder på siden, når man printer?

Her kan du se, hvordan man med css kan undgå, at menuen kommer med på
udprint:

http://www.hjemmesideskolen.dk/html/css2.asp#prt

Er der i det normale sideflow enkelte elementer, der heller ikke skal med på
papir, kan du tildele dem en klasse, eks.:

og derefter i dit printer-css lave dette:

..scronly{
display:none;
}

Erik Ginnerskov