Skærme
Fijala 3554
pauseskærm på fladskærm
Fra : TL

Dato : 30-05-04 20:44

Er det nødvendigt at sætte sin skærm til at gå på pauseskærm, når man er væk
i lang tid. Mener at man gør det på CRT skærme for at skåne skærmen, men er
det nødvendigt på en fladskærm, der jo bruger en anden teknologi til at vise
billedet...?

Mvh.
TonyL

Fra : SvendeBent

Dato : 30-05-04 21:11

"TL" <lindkoldNO@SPAMcity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
er
> det nødvendigt på en fladskærm, der jo bruger en anden teknologi til at

Man gør det heller ikke på en CRT for at skåne skærmen. Det var kun i meget
gamle dage ( hvor IBM faktisk kunne sælge pcer til private ) at skærmen
kunne tage skade af at vise det samme i længere tid. I dag er pauseskærme
kun til pynt. Også på TFT skærme.

mvh SvendeBent

Fra : Anders [8000]

Dato : 30-05-04 23:29

> Mener at man gør det på CRT skærme for at skåne skærmen, men er
> det nødvendigt på en fladskærm, der jo bruger en anden teknologi til at
vise
> billedet...?

En screensaver skåner ikke en TFT skærm. Lyskilderne kører blot, mens
transistorerne blokere for lyset. Brug i stedet DMPS - ( Display Power
Management Signaling ) til at slukke skærmen helt efter en inaktiv periode.

Taget fra: http://www.mag-monitors.dk/document_service.asp?id=faq

Mvh. Anders

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 31-05-04 09:11

In article <40ba6035$0$5645$ba624c82@nntp03.dk.telia.net>, Anders [8000] wrote:
> [...]
> Management Signaling ) til at slukke skærmen helt efter en inaktiv periode.

Og går det samme på CRT. Der er ingen grund til at fråse med
strømmen. Og komponenter dør af varme, og neonrøret i fladskærmen
har en begrænset levetid.

Get 5% discount on VMWare use discount/referral code: MRC-POVPED260

Fra : TL

Dato : 31-05-04 17:14

Takker...

Fra : K.

Dato : 31-05-04 23:44

"Povl H. Pedersen" <povlhp@povl-h-pedersens-computer.local> wrote in message

> Der er ingen grund til at fråse med
> strømmen. Og komponenter dør af varme, og neonrøret i fladskærmen
> har en begrænset levetid.

Men kan det ikke være sådan at neonrør i TFT skærme har bedre af at stå
tændt, i forhold til at blive slukket og tændt adskillige gange hver dag ?
Lidt ligesom en elpære ,eller lystof rør, der typisk holder længere hvis de
brænder konstant.
Eller taxi'er der generelt kører længere på en motor fordi de sjældent når
at blive kolde ..
Altså at slidet ved optændingen kan være større end slidet i de timer man
ikke lige sidder ved computeren, og skærmen er tændt....
Ved det ikke, men min skærm bliver ikke slukket når jeg går fra computeren.