Routing af FTP problem
Fra : Steffen Beck

Dato : 31-05-04 15:20

Hey alle..

Jeg har et problem med dir listing på min ftp server.

Jeg har oprettet en rule på min router der ser således ud:

Action Name Source Destination
Protocol
Allow ftp server *.* Lan, 192.168.1.100 TCP, 21

Dette gør så folk ude fra internettet kan logge på min ftp server, men ikke
kan DIR Liste. Det kunne de før jeg fik routeren, hvad gør jeg forkert! Jeg
har prøvet at slå PASV til, men er det samme..

Håber der er nogle derude som kan hjælpe. PFT.

Fra : Søren Steinmetz

Dato : 30-05-04 16:44

"Steffen Beck" <admin@systemx.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har oprettet en rule på min router der ser således ud:
>
> Action Name Source Destination
> Protocol
> Allow ftp server *.* Lan, 192.168.1.100 TCP,
21

Du skal også huske at forwarde port 20.

MvH
Søren Steinmetz

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 30-05-04 23:26

On Sun, 30 May 2004 17:44:16 +0200, "Søren Steinmetz"
<steine@reopos.dk> wrote:

> Du skal også huske at forwarde port 20.

Nej. Port 20/TCP bruges som *source*-port for data, der sendes
fra serveren, så der skal ikke laves en statisk mapping for det
indgående. (I hvert fald ikke mindre routeren er meget hjernedød
og ikke forstår FTP).

-A
Links : http://www.hojmark.net/
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Søren Steinmetz

Dato : 30-05-04 23:37

> [...]
> fra serveren, så der skal ikke laves en statisk mapping for det
> indgående. (I hvert fald ikke mindre routeren er meget hjernedød

Der kan man bare se, tager mine ord i mig igen.
Har bare altid fået af vide både source og data portene skulle nattes for at
det ville virke.

MvH
Søren Steinmetz

Fra : Steffen Beck

Dato : 31-05-04 13:56

Okay, men er der nogle andre forslag til hvad jeg kan gøre så ?

mvh Steffen Beck