Diesel forbruk
Fra : Jan Ove Varøystrand

Dato : 29-05-04 20:16

Jeg har en Yanmar YS 12 i min B-31.
Jeg er usikker på sånn sirka hva man kan beregne for brensle forbrukk. Jeg
skønner att det er umuligt att gi meg ett eksakt tall men sånn mellom
tommeln og pekefingret.

MVH

Jan Ove

Fra : Claus Tersgov

Dato : 29-05-04 21:00

Uheldigvis faldt Jan Ove Varøystrand over tastaturet og skrev derved
følgende:

> Jeg har en Yanmar YS 12 i min B-31.
> Jeg er usikker på sånn sirka hva man kan beregne for brensle
> forbrukk. Jeg skønner att det er umuligt att gi meg ett eksakt tall
> men sånn mellom tommeln og pekefingret.

Hvis du regner med et gennemsnit på fire liter, så er det nok ikke
helt tosset. Ved langsom sejlads i magsvej er det nok nærmere tre
liter.

Det var hvad jeg målte mig frem til med min 18 kh Volvo Penta 2002 i
en 8 tons spidsgatter.

Claus