hvordan laver jeg popup?
Fra : AR

Dato : 29-05-04 14:48

Jeg vil gerne lave en slags popup. Altså så når jeg trykker på et link så
åbner en ny side som fx. kun er 400x400 pixels? Det må kunne laves i html,
for det der java er ret sort...

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 29-05-04 15:19

AR wrote:
> Jeg vil gerne lave en slags popup. Altså så når jeg trykker på et
> link så åbner en ny side som fx. kun er 400x400 pixels? Det må kunne
> laves i html, for det der java er ret sort...

Sådan:

http://www.echoecho.com/toolpopupgenerator.htm

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : AR

Dato : 29-05-04 15:34

Erik Ginnerskov wrote
> Sådan:
>
> http://www.echoecho.com/toolpopupgenerator.htm

Oh yeah! 1000 tak!

-
Mvh
Aron

Fra : Kurt Hansen

Dato : 29-05-04 16:45

Den Sat, 29 May 2004 16:19:08 +0200, skrev Erik Ginnerskov:

>Sådan:
>
> http://www.echoecho.com/toolpopupgenerator.htm

Jeg er lige med på en kigger og finder linket nyttigt.

Hvis man nu har en side med flere hundrede links, er det jo lidt
molboagtigt at skulle skrive så meget kode til hvert link. Ikke på
grund af skrivearbejdet (copy/paste er vel opfundet), men mere fordi
det jo vil få html'en til at svulme op til anseelig størrelse.

Kan man definere en standard i en ekstern fil, som man så bare
henviser til? CSS, Javascript, PhP, SSI eller hvad ved jeg? ja,
undskyld mig, men jeg er nok lidt out-of-date med hjemmeside-
snedkeri

Venlig hilsen
Kurt Hansen
kurt/snabel-a/towle/punktum/dk

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 29-05-04 17:16

Kurt Hansen skrev:

> Kan man definere en standard i en ekstern fil, som man så bare
> henviser til?

Ja. Du kan lave en javascriptfunktion der åbner vinduet med de
parametre der skal gælde for hele siden. Noget i retning af:

function openpopup(url, target){
   window.open(url,target,
   'toolbar=no,location=no,directories=no,status=yes,width=600,he
ight=300');
}

Så kan du på dine links fx skrive:

   target="popop"
   onclick="openpopup(this.href, this.target); return false;">
Her er et pop op-link</a>

Det er god skik at lave pop op-links så de også virker hvis
javascript er slået fra. Ved at bruge referencer til href og target
(this.href hhv. this.target) sikrer man at det er samme adresse der
åbnes uanset om det sker med eller uden javascript.
--
Jens Gyldenkærne Clausen