Mozilla 1.6
Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 29-05-04 13:24

Greetings!

Hvordan får jeg programmer til at åbne i et _nyt_ Mozilla-vindue og
ikke i det der allerede _er_ åben ?

OS: Win2000 Pro

Jesper G. Poulsen

Fra : Stig Nygaard

Dato : 29-05-04 13:49

Hej Jesper

Jesper G. Poulsen wrote:
> Hvordan får jeg programmer til at åbne i et _nyt_ Mozilla-vindue og
> ikke i det der allerede _er_ åben ?

Hvad mener du med "programmer"?

Mvh. Stig
www.rockland.dk

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 29-05-04 15:50

Stig Nygaard skrev:

> Hvad mener du med "programmer"?

Et program er et stykke software der afvikles på en computer. Nogle
sådanne programmer kan åbne et browservindue. Blandt disse programmer
findes bla. mailklienter.

Jesper G. Poulsen

Fra : Stig Nygaard

Dato : 29-05-04 16:01

Hej Jesper

Jesper G. Poulsen wrote:
> Et program er et stykke software der afvikles på en computer. Nogle
> sådanne programmer kan åbne et browservindue. Blandt disse programmer
> findes bla. mailklienter.

Ja, ja, Jesper. En lille smiley ville nu have klædt den bemærkning
Jeg læste dit indlæg som om at du ville åbne programmer fra Mozilla og
ikke omvendt. Og jeg synes i øvrigt også stadig når jeg læser det igen,
at det er lettest af forstå sådan. Men det gav ligesom ikke så meget mening.

Hvis den mailklient du bruger accepterer valg af standardbrowser, så
burde det hjælpe hvis du på siden "Navigator" i Mozilla's indstillinger
klikker på knappen "Set Default Browser".

Mvh. Stig
www.rockland.dk

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 30-05-04 13:46

Stig Nygaard skrev:

> Ja, ja, Jesper. En lille smiley ville nu have klædt den bemærkning

Sorry.

> Jeg læste dit indlæg som om at du ville åbne programmer fra Mozilla
> og ikke omvendt. Og jeg synes i øvrigt også stadig når jeg læser det

Huh?

> Hvis den mailklient du bruger accepterer valg af standardbrowser, så
> burde det hjælpe hvis du på siden "Navigator" i Mozilla's
> indstillinger klikker på knappen "Set Default Browser".

Den åbner stadig ikke et nyt Mozilla-vindue men genbruger hvad der er
til rådighed. XanaNews gør det samme. Og Trillian.

Jeg kan ikke klikke 10 gange på et link og dermed få 10 åbne vinduer.
Jeg får kun ét. Det samme er tilfældet hvis jeg trykker på 10
forskellige links. Det giver stadig kun ét Mozilla-vindue og nul tabs.

Jesper G. Poulsen

Fra : Stig Nygaard

Dato : 30-05-04 17:27

Hej Jesper

Jesper G. Poulsen wrote:
> Den åbner stadig ikke et nyt Mozilla-vindue men genbruger hvad der er
> til rådighed. XanaNews gør det samme. Og Trillian.

Argh, nu faldt tiøren Nå men det ved jeg desværre ikke noget om om
man kan styre. Kunne ellers være smart nok hvis det kunne styres til at
åbne i en ny tab.

Mvh. Stig
www.rockland.dk

Fra : Stig Nygaard

Dato : 01-06-04 21:55

Hej Jesper

Stig Nygaard wrote:
> Argh, nu faldt tiøren Nå men det ved jeg desværre ikke noget om om
> man kan styre. Kunne ellers være smart nok hvis det kunne styres til at
> åbne i en ny tab.

Tag et kig på http://www.mozthemes.tk/
Extensions -> Single Window.

Har ikke prøvet, men det ligner det du leder efter?

Mvh. Stig
www.rockland.dk

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 01-06-04 23:18

Stig Nygaard skrev:

> Har ikke prøvet, men det ligner det du leder efter?

Nej. Jeg leder efter en funktion der gør at Mozilla-vinduerne ikke
bliver genbrugt. Nyt link -> Nyt vindue; Samme link -> Nyt vindue.

Jesper G. Poulsen

Fra : Kasper Dupont

Dato : 30-05-04 19:58

"Jesper G. Poulsen" wrote:

> Greetings!
>
> Hvordan får jeg programmer til at åbne i et _nyt_ Mozilla-vindue og
> ikke i det der allerede _er_ åben ?
>
> OS: Win2000 Pro

Jeg kan fortælle, hvordan det virker med mozilla under
Linux. Jeg ved ikke om Windows versionen virker på samme
måde.

mozilla kommandoen er ikke programmet selv, men blot et
wrapper script, der afhængigt af parametre og allerede
kørende instanser gør noget forskelligt.

Hvis der ikke allerede kører en mozilla startes selve
programmet op. Det hedder mozilla-bin.

Hvis programmet allerede kører bruges kommandoen
mozilla-xremote-client til at sende en kommando til den
kørende mozilla.

Et par af de mulige kommandoer er:

openurl($opt)
openurl($opt,new-window)

Hvor $opt er URLen. Så hvis du kan finde et script, der
sender openurl kommandoen til den kørende mozilla-bin
process, så skal du bare tilføje ,new-window efter
URLen.

For sending spam use kasperd@kd.lir.dk and abuse@kd.lir.dk
I'd rather be a hammer than a nail.

Fra : Keld Thomassen

Dato : 30-05-04 20:20

Kasper Dupont wrote:

> [...]
> sender openurl kommandoen til den kørende mozilla-bin
> process, så skal du bare tilføje ,new-window efter

HM! Jeg spekulerede på om jeg måske kan bruge samme trick med min
mailklient. Jeg bruger stand-alone versionerne: Firefox og Thunderbird.
Og jeg kan slet ikke få en browser startet når jeg klikker på et link i
en mail/newsgroup. Men jeg er ny i linux, så hvis du har et godt tip og
en metode til at finde sådan et script - hvor skal jeg lede? evt.
filnavne eller type? andet?

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 31-05-04 18:51

Kasper Dupont skrev:

> mozilla kommandoen er ikke programmet selv, men blot et
> wrapper script, der afhængigt af parametre og allerede
> kørende instanser gør noget forskelligt.

Det virker lidt på samme måde i Windows. prefs.js rummer bla.
informationer om Quick Launch. Hvis Quick Launch er aktivt, men Mozilla
ikke er startet vil en start af Mozilla medføre Quick Launch status
(det er det der sker hvis opstart af maskinen - Quick Launch kan findes
som en ikon i System Tray).

> Hvis der ikke allerede kører en mozilla startes selve
> programmet op. Det hedder mozilla-bin.

Mozilla-Win rummer kun mozilla.exe - men den kigger i prefs.js for at
finde ud af hvad der skal ske udfra nuværende status. Jeg har bare ikke
kunnet finde noget i prefs.js der kunne have med mit problem at gøre.

> Et par af de mulige kommandoer er:
>
> openurl($opt)
> openurl($opt,new-window)

Gad vide om det kan indskrives i prefs.js ?

> Hvor $opt er URLen. Så hvis du kan finde et script, der
> sender openurl kommandoen til den kørende mozilla-bin
> process, så skal du bare tilføje ,new-window efter
> URLen.

Det må jo så være prefs.js - der ligger alle indstillinger som
JavaScript.

Jeg prøver lige...

Jesper G. Poulsen

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 31-05-04 19:06

Jesper G. Poulsen skrev:

> Gad vide om det kan indskrives i prefs.js ?

Det kan det ikke. Men det ledte mig på sporet af løsningen.
Nedenstående linie skal indsættes i prefs.js:

user_pref("advanced.system.supportDDEExec", false);

Fandt den iøvrigt her:
http://flii.us/myworks/phoenix/pages/user.html

Jesper G. Poulsen

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 01-06-04 13:21

Jesper G. Poulsen skrev:

> user_pref("advanced.system.supportDDEExec", false);

Det var ikke helt nok...
På'en igen...

Jesper G. Poulsen