tilslutte pc til eksisterende netværk
Fra : Peter Holm

Dato : 29-05-04 09:27

Hejsa
Jeg har en router der trækker 3 pc'ere.
Der er oprettet et netværk (eller 2-3 stykker ved et uheld/uvidenhed) så vi
kan share filer osv.
Jeg vil nu gerne tilslutte en 4. maskine til det eksisterende netværk.
Hvordan gøres det simplest? Jeg kan ikke finde rundt i mulighederne i XP's
network wizard, og ender altid med at oprette et extra network, men det er
vel ikke meningen, hvis man skal tilslutte en maskine til et eksisterende
netværk. SKAL jeg igennem den forvirrende wizard eller er der en mere
direkte vej, hvor jeg bedre kan kontrollere hvad der sker?

Mvh
Peter

Fra : poul madsen

Dato : 29-05-04 10:47

"Peter Holm" <phc@stofanet*REMOVE*.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> netværk. SKAL jeg igennem den forvirrende wizard eller er der en mere
> direkte vej, hvor jeg bedre kan kontrollere hvad der sker?

Oprettede du ikke en diskette med xp Network, da du installerede første
gang.?
Du tilslutter bare den ny computer og køre net opsætningen fra denne
diskette og du er i gang.
Mvh.
Poul

Fra : Peter Holm

Dato : 29-05-04 11:14

> Oprettede du ikke en diskette med xp Network, da du installerede
> første gang.?

ups- nej, der sprang jeg vist over.
Men jeg kan se, at maskinen nogen steder på netværket blir fundet helt
automatisk, så det går.

Mvh
Peter