Hjælp til FTP server
Fra : J.K.

Dato : 29-05-04 08:10

Hej gruppe

Vil gerne have lidt hjælp til opsætning af en FTP server så familiern kan se
billder på min computer. Hvordan gøres dette ?

Har

Win XP
Linksys trådløs Router
Fast IP adresse

--
Hilsen
J.K.

Fra : Henning

Dato : 29-05-04 14:06

On Sat, 29 May 2004 09:10:12 +0200, "J.K." <gruppe@xxxknudstrup.info>
wrote:

>Hej gruppe
>
>Vil gerne have lidt hjælp til opsætning af en FTP server så familiern kan se
>billder på min computer. Hvordan gøres dette ?

Det gøres ikke med en ftp-server. Skal de kunne se dem uden at
downloade, skal du lave en web-server i stedet.

Henning
hsb@(fjernes)image.dk

Fra : J.K.

Dato : 30-05-04 09:27

Hej gruppe

Hvordan laver man så det.

--
Hilsen
J.K.

Fra : Calle.

Dato : 30-05-04 11:33

J.K. wrote:
> Hej gruppe
>
> Hvordan laver man så det.

du kan bruge www.sambar.dk som er et gratis serverprogram, som både har WEB
og FTP. På siden er den en dansk vejledning i at sætte den op. Det tog under
10 min da jeg satte min op.

--
Calle.

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 03-06-04 21:52

"J.K." wrote:

> Vil gerne have lidt hjælp til opsætning af en FTP server så familiern kan se
> billder på min computer. Hvordan gøres dette ?

1) Du downloader et ftp server program, det kan fx. være det fra
<http://www.serv-u.com/> men kan også være alle mulige andre. FTP
serveren installerer du på maskinen med billederne og opretter en
bruger der har rettigheder til at downloade fra det dir du har
billederne liggende i.

2) Du tester om det virker ved at taste det interne ipnummer på
serveren ind i en ftpklient. Er ftp klienten installeret på samme
maskine som ftp serveren, kan du bruge adressen localhost =
127.0.0.1

3) Når tingene fungere lokalt, sætter du op i din router at port
21 skal routes til det interne ip din ftp server har.

4) Du informerer din familie om at de kan taste
ftp://dit_eksterne_ipnummer i adresselinien på deres browser,
vente et øjeblik på beskeden om at din ftp server kræver
brugernavn og password, højreklikke på baggrunden og vælge "Log på
som.." og herefter indtaste det brugernavn og password du har sat
op.

....nåeja, og så slukker du lige for din personlige firewall indtil
du har fået tingene til at spille, når alt virker kan du så tænde
den igen og prøve at opdrage den til at ftp trafik er okay..

--
Hygge..
Thomas