Aage Hempel - Magellan - DLSK2
Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 28-05-04 21:43

Jeg forsøgt via DLSK2 at finde drivere til mine Magellan navigatorer.

Der er *intet* (mere) at finde på http://www.aagehempel.dk

Har Aa. Hempel droppet supporten til Magellan og DLSK2..?

Jeg har både en MAP 330M (hvortil man tidligere kunne få en driver) og en
FX324 MAP Color.

Nogen der kan være behjælpelige med drivere til ovenstående..?

Hr. Bjørn

Fra : jessen

Dato : 29-05-04 07:08

har du på nogen måde fået lagt waapoint ind på fx324 fra dlsk2

henrik

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 29-05-04 10:23

"jessen" <jessen@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> har du på nogen måde fået lagt waapoint ind på fx324 fra dlsk2

Nope.... desværre.

Der var dog tidligere en driver til MAP 330M som jeg gerne ville have igen.

Med hensyn til FX324 må jeg afvente Aage Hempel .... om virksomheden
overhovedet er interesseret i at lave en sådan.

GARMIN er naturligvis med...!!!!

PS: Det er nu ganske nemt at lave en rute på FX324, men ulige nemmere på en
PC med det store overblik.

Hr. Bjørn

Fra : Claus Tersgov

Dato : 29-05-04 13:07

Uheldigvis faldt Bjørn Jørvad over tastaturet og skrev derved
følgende:

> [...]
> og en FX324 MAP Color.
> Nogen der kan være behjælpelige med drivere til ovenstående..?

Har du set, om der ikke er noget, du kan bruger her:

http://www.magellangps.com/en/

Der er i hvert fald en firmware update..

Claus

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 29-05-04 17:21

Har du prøvet at mail'e til Topdane.dk ?? De referer til muligheden flere
steder på deres hjemmeside og de er noget flinkere til at svare end Aage
Hempel....

Bjarke

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 29-05-04 20:07

"Bjarke Christensen" <BjarkeMC@(IngenSpam)grevestrand.dk> skrev i en
meddelelse news:c9ad9h$239k$1@news.cybercity.dk...
> Har du prøvet at mail'e til Topdane.dk ?? De referer til muligheden flere
> steder på deres hjemmeside og de er noget flinkere til at svare end Aage
> Hempel....

Tak for rådet.

Det vil jeg prøve.

Den har jo eksisteret.

Hr. Bjørn

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 29-05-04 20:10

KLIP

> Der er i hvert fald en firmware update..

Den er allerede lagt i navigatoren (begge har updates, men dem finder man
på:

ftp://ftp.thalesnav.com/support/magellan/

.... da vi jo behøver de europæiske opdateringer.

Det jeg mangler, er den drives Aa. Hempel har lavet til at virke op mod
GPS-Link.

Hr. Bjørn

Fra : jetp

Dato : 29-05-04 23:32

"Bjørn Jørvad" <mrbear_@_post_dot_tele_dot_dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> FX324 MAP Color.
>
> Nogen der kan være behjælpelige med drivere til ovenstående..?

Jeg har drivere liggende her i en kort periode:

http://www.sitecenter.dk/seamaster30/nss-folder/gpslink/

Mvh Jens, Randers

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 30-05-04 00:35

"jetp" <jetpFJERN@oncable.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Jeg har drivere liggende her i en kort periode:
>
> http://www.sitecenter.dk/seamaster30/nss-folder/gpslink/

Af hjertet tak.

DLL´n er downloaded

Hr. Bjørn

Fra : Mikael Wahlgren

Dato : 30-05-04 08:56

> Nogen der kan være behjælpelige med drivere til ovenstående..?

Det är jag som har gjort drivrutinerna för DLSK och Magellan och Furuno. De
senaste versionerna av drivrutinerna finns alltid på http://www.ridax.se.
Tyvärr har den marina siten legat nere ett dygn ungefär pga uppgradering av
hastigheten, men nu är den igång igen.

Mikael

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 30-05-04 11:00

"Mikael Wahlgren" <mail@ridax.se> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
> Tyvärr har den marina siten legat nere ett dygn ungefär pga uppgradering

Mange tak for din information og undskyld jeg tilskrev Aa. Hempel æren for
programmeringen.

Du skulle vel ikke have lyst til at lave en driver til Magellan FX324 MAP
Color..?

Hr. Bjørn

Fra : Mikael Wahlgren

Dato : 30-05-04 16:29

> Mange tak for din information og undskyld jeg tilskrev Aa. Hempel æren for
> programmeringen.

Det är Aage Hempel som har finansierat drivrutinen, så visst skall de ha del
av "äran".

> Du skulle vel ikke have lyst til at lave en driver til Magellan FX324 MAP
> Color..?

Jovisst, lust har jag... Men jag har inga pengar att köpa utrustning att
prova med och ingen som bekostar utveckligen. Men fungerar inte de tidigare
drivrutinerna?

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 30-05-04 18:43

"Mikael Wahlgren" <mail@ridax.se> skrev i en meddelelse

KLIP

> Det är Aage Hempel som har finansierat drivrutinen, så visst skall de ha
del
> av "äran".

O.k....

> Jovisst, lust har jag... Men jag har inga pengar att köpa utrustning att
> prova med och ingen som bekostar utveckligen. Men fungerar inte de
tidigare
> drivrutinerna?

O.k.

Kan Aage Hempel ikke låne dig udrustningen..?

Vil Aage Hempel ikke øve denne driver-service, da GARMIN gør det...?

Jeg har kun forsøgt med ur-driveren og den virker ikke med FX324.

Jeg vil naturligvis forsøge med Meridian-driveren, så du hører nærmere.

Hr. Bjørn

Fra : Mikael Wahlgren

Dato : 31-05-04 07:10

> Kan Aage Hempel ikke låne dig udrustningen..?

Jo, det kan de säkert.

> Vil Aage Hempel ikke øve denne driver-service, da GARMIN gør det...?

Ursäkta min dåliga danska men vad betyder "öve"? Jag tror inte Garmin
finansierar någon utveckling av drivrutiner för DLSK, utan jag tror det
utvecklas under KMS regi, men jag är inte säker på detta. Lite orättvist i
så fall kanske. Oavsett, så vet jag inte om Aage Hempel vill finansiera
drivrutiner för Fx324, men om du vill ha sådana drivrutiner utvecklade, så
är det nog främst Aage Hempel du skall stöta på för att få dem att inse
behovet.

> Jeg har kun forsøgt med ur-driveren og den virker ikke med FX324.

Har du provat även version 1.1 av 315/320 drivrutinen?

> Jeg vil naturligvis forsøge med Meridian-driveren, så du hører nærmere.

Den fungerar inte med dansk version såvitt jag vet.

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 31-05-04 11:26

"Mikael Wahlgren" <mail@ridax.se> skrev i en meddelelse

KLIP

> Ursäkta min dåliga danska men vad betyder "öve"?

'Tilbyde' denne service (du kan også sige 'yde')

> Jag tror inte Garmin
> finansierar någon utveckling av drivrutiner för DLSK, utan jag tror det
> utvecklas under KMS regi, men jag är inte säker på detta. Lite orättvist
> så fall kanske.

O.k.

> [...]
> är det nog främst Aage Hempel du skall stöta på för att få dem att inse

O.k. ... det afhaænger nok også af antal solgte enheder.

> Har du provat även version 1.1 av 315/320 drivrutinen?

Ja.

1) Ved overførsel af 'Ruter', kan denne kun indeholde maksimalt 3 waypoints.
Hvis der er flere end det, opretts ruten ikke. Jeg kan se at FX324 selv
sætter et 'R' foran waypoints, der er oprettet til en rute.

2) Ved overførsel af 'Waypoints', mangler der nogle bogstaver/tal, da FX324
benytter '8' pladser til tegn.

3) Der anvendes '5' pladser til alfanumeriske tegn og '3' pladser til
numeriske tegn.

Driveren kan godt benyttes, men er naturligvis omstændelig/vanskelig, da
samtlige 'waypoints' skal rettes.

> Den fungerar inte med dansk version såvitt jag vet.

Korrekt.

Hr. Bjørn