Hvide aftegn ved rottweilere ???
Fra : Familiehunde.dk

Dato : 28-05-04 21:30

Jeg har lige fået et kuld hvalpe,
og undrer mig noget over at enkelte har hvide aftegn.
Racen er Rottweiler, så aftegnene er aldeles uønskede,
ikke fordi det gør hvalpene minder søde, men fordi det er atypisk for racen.

Begge forældrene er stambogsførte, og racerene.

Har prøvet at søge på nettet, men uden held efter oplysninger omkring dette.
Min tæve fik et stort kuld på 12 hvalpe,
hvor en så desværre gik til under fødslen.
Ellers er alle hvalpe, perfekte, og sunde og raske.

hilsen Berit Nielsen

Fra : Pwh

Dato : 28-05-04 22:10

Familiehunde.dk wrote:
> [...]
> Racen er Rottweiler, så aftegnene er aldeles uønskede,
> ikke fordi det gør hvalpene minder søde, men fordi det er atypisk for

Jeg har lige fået en Rotte/Lab hvalp. Efter 100% rene forældre (Labben sort),
og der var et par stykker i kuldet incl min egen, der havde en hvid plet
på brystet. Det undrede mig faktisk også lidt, så jeg er spændt på hvad du får af svar.
Du kan se pletten midt på brystet på billedet
http://megapixel.dk/albums/visbillede.php?id=170480&kode

/Jens

Fra : T.Jørgensen

Dato : 29-05-04 09:17

"Familiehunde.dk" <familiehunde@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Min tæve fik et stort kuld på 12 hvalpe,
> hvor en så desværre gik til under fødslen.
> Ellers er alle hvalpe, perfekte, og sunde og raske.

Hej Berit.
Tag det roligt, det er pigment fejl. Det betyder ikke så meget ! Hvis man
har tid og lyst, kan man begynde at plukke dem med pincet, fra de er hvalpe.
Det kan i enkelte tilfælde tage det. Vi havde en rigtig flot rottweiler han,
som havde en mindre hvid brystplet, så vi fik ham til halv pris, vi skulle
ikke bruge den til avl eller udstilling.
Men efter at opdrætteren foreslog, at vi skulle prøve at udstille ham, for
sjov, netop fordi han var utrolig flot.
Ja så tog vi på udstilling, og vi vandt da en 1.præmie.
Dommeren så bort fra pletten, fordi alt andet ved hunden var perfekt. Der
var flere der havde antydet overfor mig, at jeg kunne farve den ! Det ville
jeg under ingen omstændigheder.
Det er som regel et gen hos forældre dyrene der giver de hvide hår.
Vores Rottweiler var også med stambog i DKK.
Mvh. Marianne