Not Found
Fra : Palle

Dato : 28-05-04 21:17

Hej gruppe !

Jeg har en Applet som virker på computeren,
men på internettet kommer fejlmelding Class Not Found.

Scriptet starter sådan.

> import java.applet.Applet;
> import java.awt.*;
> import java.awt.event.*;
> import java.text.*;

> public class Valuta extends Applet
> implements Runnable, ActionListener, ItemListener
>{

Har det noget at gøre med Java ver. nummer ?
det er kompilet med Java 2 SDK ver. 1.4.1
og virker 100 % på computeren.
Hvis jeg prøver at kompile det med en gammel Java udgave
kan den ikke finde ActionListener og ItemListener

Hvordan får jeg det til at virke ?

Hilsen
Palle

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 28-05-04 21:55

Hej!

Palle wrote:

> Jeg har en Applet som virker på computeren,
> men på internettet kommer fejlmelding Class Not Found.

Har du lavet APPLET-tag'en rigtigt i din HTML-kode?

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Palle

Dato : 29-05-04 16:19

"Kim Voss Schrader" <teknik_kim@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Hej!

> Har du lavet APPLET-tag'en rigtigt i din HTML-kode?

Hej Kim......
der skulle vel ikke noget at gå fejl af, de ligger i samme dir.......

<applet code="Valuta.class" height="100" width="330">
<param NAME="Kurs" VALUE="7.10302">
</applet>

Palle

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 29-05-04 18:04

Hej!

Palle wrote:

> der skulle vel ikke noget at gå fejl af, de ligger i samme dir.......
>
> <applet code="Valuta.class" height="100" width="330">
> <param NAME="Kurs" VALUE="7.10302">
> </applet>

Det ser fornuftigt ud så vidt jeg kan se. Nu er din class-fil vel også med stort
V?

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Palle

Dato : 02-06-04 08:50

"Kim Voss Schrader" <teknik_kim@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Det ser fornuftigt ud så vidt jeg kan se. Nu er din class-fil vel også med
stort
> V?

Hej Kim
Det er med et stort V

Source ser sådan ud

> import java.applet.Applet;
> import java.awt.*;
> import java.awt.event.*;
> import java.text.*;

> public class Valuta extends Applet
> implements Runnable, ActionListener, ItemListener

java.awt.event som jeg tror problemerne ligger i
indholder åbentbar ikke ActionListener, ItemListener
i "gamle" udgaver af java, kan det ikke være en af
muglighederne for at applet er "Not Found" ?

Når jeg kører denne applet på internettet med en
computer hvor der er installeret Java 2 SDK ver. 1.4.1
så virker den også.
Men viser Not Found på en computer med samme platform (Win Me)
og samme browser (Internet Explore 5.5) men uden der er
installeret Java 2 SDK , og denne kan også køre java programmer
eks. på www.java-spil.dk

Hilsen
Palle