The Day After Tomorrow *BRÆK*
Fra : Søren Andersen

Dato : 28-05-04 18:36

Sikke en omgang bræk, håber ikke de har brugt ret mange penge på at lave den
film.

Ja, der er nogle enkelte fede effekter, men ikke noget vi ikke har set før.
Og den er da også underholdende i perioder, men selve "historien" i filmen
er da til at brække sig over, det er simpelthen en stor omgang sød-suppe som
snuppet ud af et Beverly Hills 90210 afsnit.

Hvis i tager ind og ser den, så er det vist en god ide at have i baghovedet
at man KUN ser den for de special effekts som efterhånden er standard i de
fleste film.

Fra : Martin Andersen

Dato : 28-05-04 18:42

> [...]
baghovedet
> at man KUN ser den for de special effekts som efterhånden er standard i de

Det er Roland Emmerich der har lavet den, det borger jo for kvalitet

Fra : Ironi

Dato : 28-05-04 21:31

"Martin Andersen" <15andersen_removethis_@telia.com> skrev i en meddelelse

> før.
> som

> baghovedet
>
> Det er Roland Emmerich der har lavet den, det borger jo for kvalitet

Ja, han har lavet op til flere ganske fremragende film.

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 28-05-04 21:57

On Fri, 28 May 2004 22:30:51 +0200, "Ironi" <@> wrote:

>Ja, han har lavet op til flere ganske fremragende film.

Uden ironi-filter:

Ja, det har han. Thumbs up for Roland, som er en tiltrængt modvægt til
alle de pseudointellektuelle instruktører, Europa eller er hårdt
plaget af.

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : Tina Susanne Johanss~

Dato : 29-05-04 23:05

Niels Søndergaard skrev i en meddelelse...

> Uden ironi-filter:
>
> Ja, det har han. Thumbs up for Roland, som er en tiltrængt modvægt til
> alle de pseudointellektuelle instruktører, Europa eller er hårdt
> plaget af.

Tak for det.

Jeg synes The Day After Tomorrow er en ganske superb skåret katastrofefilm,
hvor man (i hvert fald jeg) mere end en gang lige krammede armlænet en
ekstra gang - og faktisk sad og smilede flere gange når tingene gik godt.
Hvorfor skal det altid være så forfærdeligt at gå ind og se en rigtig god
popcorn-film som man kan blive underholdt af i to timer og så få det ud af
det man får? Det kan da godt være at vi har set det hele før, men
katastrofefilm følger nu engang også en bestemt handlingskurve. Det kan også
godt være at det var sødsuppe. Det synes jeg nu ikke.
Dennis Quaid var som altid god, Ian Holm var genial i sit underspil, Jake
Gyllenhaal så ikke helt så intens ud som i Donnie Darko og begynder at
udvikle sig til en rigtig hjerteknuser. Og hatten af for Emmerich for at
have proppet en række primært tv-skuespillere ind. Jeg elsker Sela Ward -
hun har et dejligt udtryksfuldt ansigt der kan det hele. Dejligt at se
Tamlyn Tomita på det store lærred igen. Og så blev Perry King præsident og
kom endelig ud af firsernes tv-skurkeroller - godt for ham

Så jeg kunne altså godt lide filmen. Skal nok ikke lige ind og se den igen
(jeg skal helt bestemt ind og se Troy igen, men det er en anden snak) - men
den bliver helt sikkert en del af dvd-samlingen når den kommer så langt.

Mvh Tina
--
www.1001kat.dk
www.gizzemissen.dk

Fra : PerX ...

Dato : 30-05-04 02:51

In article <40b908fc$0$423$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>,
tina_johansson@NOSPAMyahoo.com says...

> [...]
> popcorn-film som man kan blive underholdt af i to timer og så få det ud af

Måske fordi vi er nogen som mener det ikke behøver at være en naturlov
at popcornfilm=hjernedød - som denne var. Selv hvis man ser bort fra det
er dårlig scifi (fordi der er en række ting som ikke KAN ske) så er den
fuld af klichere og dårlig plottet etc etc. Det er jo fantastisk for dem
som kan slå hjerne fra (eller også virker den måske bare ikke så godt?
og os der ikke kan, kan jo principielt bare lade være med at gå ind
at se - men vi håber jo hver gang; at nogen laver noget useriøst
underholdning som er intelligent - men det kan man åbenbart ikke i Usa
(måske lige med undagelse af Whedon)

> Det kan da godt være at vi har set det hele før,

Suk ja:

Helten fortæller folk hvad de skal gøre for at overleve. De fleste
protestere og følger en anden. En lille gruppe bliver hos helten. Den
store gruppe dør naturligvis og de få overlever.

Det er fx en scene fra The Poseidon Adventure(*) hvor helten er Gene
Hackman, det er også en scene fra The Day After Tomorrow hvor helten er
(eller hvad han nu er) Jake Gyllenhaal

> ... men katastrofefilm følger nu engang også en bestemt handlingskurve.

Ja ja; Før,under og efter. Men det er måden :)

> Det kan også godt være at det var sødsuppe. Det synes jeg nu ikke.

Nej, det syntes jeg nu heller ikke der var sååå meget af. Jeg kunne godt
have ønsket mig ham den kræft ramte knægt var blevet ramt af en
snescooter eller noget - men ellers kan vi jo glæde os over den ikke var
så patriotisk kvalm som Independence Day.

> ... Ian Holm var genial i sit underspil ...

Ja han lyste scenerne op når han var der - i det hele taget syntes jeg
der var en markant forskel mellem de amerikanske og engelske
skuespiller.

> Jake
> Gyllenhaal så ikke helt så intens ud som i Donnie Darko og begynder at
> udvikle sig til en rigtig hjerteknuser.

Ewwwww - det skal jeg ikke kunne udtale mig om *G*

Men jeg læste han havde indrømmet at han var en primadonna under
optagelser og nægtede at sige nogen linier enden de var blevet gjort
bedre (så kan vi jo kun frygte hvordan de var inden *G*)

> Og hatten af for Emmerich for at
> have proppet en række primært tv-skuespillere ind.

De var nok billigt ;)

>Jeg elsker Sela Ward -
> hun har et dejligt udtryksfuldt ansigt der kan det hele.

Dog ikke benyttet særligt meget.

> Dejligt at se Tamlyn Tomita på det store lærred igen.

Så hende lige i B5 piloten forledne, der var hun godt nok ret lam - men
hun er køn at kigge på :)

> Og så blev Perry King præsident og
> kom endelig ud af firsernes tv-skurkeroller - godt for ham

Gad vide om der var nogen skjult dagsorden med at have en forvirret og
letter handlingslammet præsident og en arrogant skurk som vicepræsident

> Så jeg kunne altså godt lide filmen.

Jeg kunne godt lide effekterne - men der var alt for få af dem. To
timers død og ødelæggelser havde været fint - og så kunne filmen også
være blevet et hit i de arabiske lande

> (jeg skal helt bestemt ind og se Troy igen, men det er en anden snak)

Har ikke set den, men hørt det skulle være en chick flick? :)

Fra : Peter B. Juul

Dato : 30-05-04 12:12

PerX ... <hyp1999@hotmail_remove_this_.com> writes:

> at se - men vi håber jo hver gang; at nogen laver noget useriøst
> underholdning som er intelligent - men det kan man åbenbart ikke i Usa
> (måske lige med undagelse af Whedon)

Og Straczynski. Og Spielberg. Og masser af andre.

Men det har rigtignok svært ved at slippe ud af TV'et og op på
lærredet.

> [...]
> snescooter eller noget - men ellers kan vi jo glæde os over den ikke var
> så patriotisk kvalm som Independence Day.

Jeg har altid set ID's patriotisme som let satirisk. Men det er måske
bare mig.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Det handler alt sammen om at tage hensyn til
The RockBear. ((^)) sine medmennesker, selv når de er åbentlyst

Fra : ML-78

Dato : 29-05-04 23:17

Niels Søndergaard skrev:

> Ja, det har han. Thumbs up for Roland, som er en tiltrængt modvægt til
> alle de pseudointellektuelle instruktører, Europa eller er hårdt
> plaget af.

Ja, en europæisk instruktør der laver amerikanske film er lige hvad vi
mangler. Det er virkelig tiltrængt, da biograf- og videomarkedet som
bekendt oversvømmes med tungsindige europæiske film så god, amerikansk
underholdning slet ikke får en fod til jorden.

ML-78

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 30-05-04 02:22

On Sun, 30 May 2004 00:16:53 +0200, "ML-78"
<dsl79866@NOSPAMvip.cybercity.dk> wrote:

>Ja, en europæisk instruktør der laver amerikanske film er lige hvad vi
>mangler.

Hollywood vrimler med europæiske instruktører. Det undrer mig, du ikke
er klar over det.

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : ML-78

Dato : 30-05-04 02:26

Niels Søndergaard skrev:

> Hollywood vrimler med europæiske instruktører. Det undrer mig, du ikke
> er klar over det.

Mit tidligere indlæg var ironisk ment. Jeg mener netop *ikke* der er
mangel på folk, hverken europæere eller andre, til at lave amerikanske
film. Dem er der masser af.

ML-78

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 30-05-04 03:06

On Sun, 30 May 2004 03:26:07 +0200, "ML-78"

>Mit tidligere indlæg var ironisk ment. Jeg mener netop *ikke* der er
>mangel på folk, hverken europæere eller andre, til at lave amerikanske
>film. Dem er der masser af.

Men vi kan jo nok blive enige om, at de ikke alle sammen er lige gode,
så ... flere, tak!

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : David Rasmussen

Dato : 30-05-04 17:40

Niels Søndergaard wrote:

> Uden ironi-filter:
>
> Ja, det har han. Thumbs up for Roland, som er en tiltrængt modvægt til
> alle de pseudointellektuelle instruktører, Europa eller er hårdt
> plaget af.

Ja, det kan være fint nok. Hvis så bare han ville lave nogle film der
ikke var elendige.

/David

Fra : PerX ...

Dato : 30-05-04 02:32

In article <40b7a176$0$313$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>, "Ironi" <@>
says...

> Ja, han har lavet op til flere ganske fremragende film.

Du glemte vist et "ikke" ;)

Fra : Martin Ohlsson

Dato : 28-05-04 19:03

"Søren Andersen" <na@nospam.com> wrote in message
> [...]
baghovedet
> at man KUN ser den for de special effekts som efterhånden er standard i de

Ok, hvad er det så folk snakker om med den "overraskende slutning" ? Bare
skriv det, jeg har alligevel ikke råd til at se tilfældige film i biografen
denne måned

Husk spoiler warning i indlæget though, så andre folk ikke græder

Mvh. Martin

Fra : Anders r.e.m.o.v.e c~

Dato : 28-05-04 19:19

Jeg undrer mig mere over hvor mange penge de må ha' kastet efter TV2, for
jeg har ikke set mange vejrudsigter de sidste 14 dage uden en massiv reklame
for filmen.

MVH Anders

Fra : Frost

Dato : 28-05-04 19:38

"Martin Ohlsson" <prodox_dk@hotmail.com> wrote in message

> [...]
biografen
> denne måned
>
> Husk spoiler warning i indlæget though, så andre folk ikke græder

Syn's ikke slutningen var specielt overraskende, måske med den undtagelse at
amerikanerne ikke redder verden i denne omgang.

Fra : Zif

Dato : 28-05-04 20:51

Næh, ingen overraskende slutning overhovedet.

Fra : Søren Andersen

Dato : 28-05-04 21:06

> [...]

> Ok, hvad er det så folk snakker om med den "overraskende slutning" ? Bare
> skriv det, jeg har alligevel ikke råd til at se tilfældige film i

hmmmm .... ingen speciel overraskelse, andet end at USA bliver udryddet og
de alle immigrere til Mexico

Fra : Martin Ohlsson

Dato : 29-05-04 18:36

> [...]
> biografen
>
> hmmmm .... ingen speciel overraskelse, andet end at USA bliver udryddet og

Hmmm, skuffelse da.... Nå men så kan de vel lære det i guess?

Mvh. Martin

Fra : PerX ...

Dato : 30-05-04 02:37

In article <40b77ed5$0$416$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>,
prodox_dk@hotmail.com says...

!!!!!!!!!!!!SPOILER!!!!!!!!!

> [...]
> denne måned
>
> Husk spoiler warning i indlæget though, så andre folk ikke græder

Jeg har mødt folk der græder over at have set filmen (selv om de blev
inviteret) så deeeteeeee....... *G*

Well, efter at jorden lige har slået en kolbøtte så har ender vi med en
istid over det meste af "toppen" af jorden, dvs Europa, USA, Canada er
dækket under en ny driv is/pak is/koldt stads. Og de amerikanere som
overlevede er flygtet til Mexico hvor præsidenten sender grådkvalte
underskyldninger for deres slemme mishandling af verdenen og takker for
at de måtte komme på besøg.

Personlig håber jeg på en mere politisk fortsættelse hvor amerikanerne
indser at de jo er skabt til at regere og besætter Mexico og derefter
hvad der er tilbage af de Arabiske lande *G*

Fra : Torben Greve Otzen

Dato : 01-06-04 15:18

Martin Ohlsson skrev i en meddelelse...

> Ok, hvad er det så folk snakker om med den "overraskende slutning" ?

Kan det være den med at præsidenten dør?....nah, jeg ved det ikke -
synes heller ikke at slutningen var overraskende.
--
Hilsen Torben Greve Otzen

Træt af Outlook Express' måde at citere på?
Hent OE-QuoteFix: http://flash.to/oe-quotefix/

Fra : Thomas Hejl Pilgaard

Dato : 02-06-04 13:16

"Torben Greve Otzen" <TorbenGreveOtzenSLET@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:0e0vc.6692$Vf.315179@news000.worldonline.dk...

> Kan det være den med at præsidenten dør?....nah, jeg ved det ikke -
> synes heller ikke at slutningen var overraskende.

At der alligevel var så mange overlevende i NY (det overraskede mig)?

At den standhaftige/superstædige indenrigsminister blev forvandlet
til en ydmyg præsident?

At de _ikke_ dykker ned i superlavtrykket med en termoindpakket,
modificeret rumfærge lastet med en atombombe, der udløses af en
gammel dranker af en astronaut med ordene: "Open wide, mother-f..."?

/ Susaavej 5, DK-4700 | you're doing, you're | ^ ^ \
\ Naestved, Denmark | not learning anything. | = @ = /
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

Fra : PerX ...

Dato : 30-05-04 02:31

In article <40b77873$0$172$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>, na@nospam.com
says...
> Sikke en omgang bræk, håber ikke de har brugt ret mange penge på at lave den
> film.

Kassen. Some de kunne have brugt på at hjælpe folk i 3.verdens lande,
men Lomborgs venner til trods, så er der ikke rigtig penge i det. ;)

Fra : Lampen

Dato : 01-06-04 03:58

Søren Andersen wrote:

> [...]
> at man KUN ser den for de special effekts som efterhånden er standard i de

Ja den var godt nok tynd.

Sad lidt og håbede på at de ville begynde at fyre atombomber af mod
nordpolen eller et eller andet, i et tåbeligt forsøg på at afblæse
stormen :P

Fra : vadmand

Dato : 01-06-04 09:38

"Lampen" <x@x.x> skrev i en meddelelse

> Sad lidt og håbede på at de ville begynde at fyre atombomber af mod
> nordpolen eller et eller andet, i et tåbeligt forsøg på at afblæse
> stormen :P

Tja, efter deres hidtidige forsøg på at stoppe terror med bomber var det vel
egentlig, hvad man kunne vente af dem...

Per V.