Køb af router
Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 28-05-04 16:53

Jeg står og skal have mig en router så jeg slipper for at bruge min ene
PC som internet gateway.

Jeg har kig på en SMC Barricade 7004, der kan fås for 284,-
hvilket jo er ret billigt.

Er det en fornuftig router til et hjemmenetværk med en 2-3 PCere eller
er routeren for billig og kvaliteten for dårlig? Evt. andre bud?

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Calle.

Dato : 28-05-04 17:25

Morten Bjergstrøm wrote:
> [...]
>
> Er det en fornuftig router til et hjemmenetværk med en 2-3 PCere eller
> er routeren for billig og kvaliteten for dårlig? Evt. andre bud?

Hvis du læser bedømmelserne på siden, så ser den da ud til at være OK

--
Calle.

Fra : Kasper Bergh

Dato : 28-05-04 22:32

"Morten Bjergstrøm" <nospam01@miljokemi.dk> wrote in message
> [...]
>
> Er det en fornuftig router til et hjemmenetværk med en 2-3 PCere eller
> er routeren for billig og kvaliteten for dårlig? Evt. andre bud?

Jeg har haft den router og var ovenud tilfreds med den. Der var lidt issues
med firmware opdateringer som ikke var lette at gennemskue, men det var
delvist min egen fejl (jeg importerede den amerikanske version).

Da jeg så købte en ny og bedre (troede jeg) router donerede jeg SMC'en til
noget famile - en handling jeg har fortrudt jævnligt siden.

Den har min klare anbefaling, men - min erfaring siger mig også at
kvaliteten på mange router mærker varierer en del fra enhed til enhed -
ligesom med harddiske. Så tag det for hvad det er - min oplevelse med et
specifikt eksemplar af routeren indtil for 6 måneder siden.

mvh
/Kasper

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 01-06-04 08:39

"Kasper Bergh" <kaz@want-no-spam-own.web.id> skrev:

> [...]
> enhed - ligesom med harddiske. Så tag det for hvad det er - min
> oplevelse med et specifikt eksemplar af routeren indtil for 6

Jeg siger tak for både dit og Calles input. Jeg fandt ud af, at min
bror også havde købt den pågældende router for et halvt års tid siden
og ikke havde haft nogen problemer og på nettet er kommentarerne også
overordnet set positive så det endelige valg faldt på SMCen.

--
Morten http://miljokemi.dk