The Black Adder
Fra : ChristianTC

Dato : 28-05-04 15:01

Hej NG

Hvad for nogle afsnit synes i bedst om i serien The Black Adder med Rowan
Atkinson? Jeg har lige købt den 1. serie og 2. serie i stereo-studio,og jeg
har set alle 6 episoder i første serie men kun 2 episoder i anden serie.
Indtil nu kan jeg helt klart bedst lide den første serie der foregår i den
"mørke middelalder". Den Sorte Snog "Blackadder" er meget mere spøjs og
sledsk, og sjovere. I 2. serie er han lidt for pæn og ikke nær så meget en
hofsnog som i den første. Men hvad mener i?

Mvh
Christian

--
Fortes Fortuna Juvat

Fra : Lars Rosenmeier

Dato : 28-05-04 17:21

Mit indtryk er det modsatte af Parkers. Jeg synes de to første serier er de
sjoveste, og de to sidste den rene elendighed.

Et af de sjoveste afsnit er IMO 'Born to be king'
(http://www.gazmac.freeserve.co.uk/blackadder_1-2_script.htm)

Blacadders julehistorie er også rigtig god.

Fra : Parker Pyne

Dato : 28-05-04 17:55

"Lars Rosenmeier" <lroffentligNNOSSPPAMMMM@post.cybercity.dk> wrote in
message news:c97oun$2ccq$2@news.cybercity.dk...

> Mit indtryk er det modsatte af Parkers. Jeg synes de to første serier er
de
> sjoveste, og de to sidste den rene elendighed.

Haaaaaaahh!!! KÆTTER!

Fra : Morten Steen

Dato : 28-05-04 23:51

> hofsnog som i den første. Men hvad mener i?

Jeg har altid syntes at 3. serie er den bedste. Med den ubetalelige Prins
George.
Afsnittet med de 2 skuespillere der skal lære Prinsen at være en god taler
er simpelthen genialt.

Morten

Fra : sniper_Nolight

Dato : 29-05-04 15:24

.. Men hvad mener i?

jeg er helt tosset med hele striben - til gengæld bryder jeg mig overhovedet
ikke om noget af det rowan har lavet siden - Mr Bean er bare ikke sjov -
kort og godt.
--
sniper_Nolight

www.sitecenter.dk/sniper_nolight

Fra : J

Dato : 30-05-04 09:38

"ChristianTC" <christoffertheviking@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> sledsk, og sjovere. I 2. serie er han lidt for pæn og ikke nær så meget en
> hofsnog som i den første. Men hvad mener i?

Den fjerde serie, "Blackadder goes forth" er imho den bedste.

Jonas

Fra : Peter Holm

Dato : 03-06-04 06:03

> Den fjerde serie, "Blackadder goes forth" er imho den bedste.
>
> Jonas

Yep - helt uden sammenligning!

Fra : Denize

Dato : 30-05-04 21:15

ChristianTC wrote:
> Hej NG
>
> Hvad for nogle afsnit synes i bedst om i serien The Black Adder med Rowan
> Atkinson?

Hele smøren kørte for et stykke tid siden på BBC prime og der var med
største iver jeg så det hele. Jeg holder også mest af Goes Forth, lige
så meget pga. Fry's og Darling's samspil - intet mindre en genialt.

Den sidste udgave 'Back and Forth' er også helt utrolig god - dog noget
anderledes.

Steffen

Fra : Thomas Helvard

Dato : 31-05-04 11:40

Jeg har altid syntes at 4'eren var den bedste, men 3'eren er også klasse.
2'eren har sine øjeblikke, men 1'eren er helt hen i vejret...den er også
skrevet af Atkinson himself og ikke Ben Elton og Richard Curtis som de
andre.

Men jeg blev godt nok skuffet over 'Back & Forth', slet ikke så god som de
gode gamle.

-- T
----------------------------------
"Vi holder ikke op med at lege, fordi vi bliver gamle;
Vi bliver gamle, fordi vi holder op med at lege."

Fra : sniper_Nolight

Dato : 31-05-04 15:56

> Men jeg blev godt nok skuffet over 'Back & Forth', slet ikke så god som de
> gode gamle.

hvad er det i snakker om - er der ikke kun 4 serier - ba I - ba II - ba III
og Goes Forth ?

Fra : Thomas Helvard

Dato : 31-05-04 18:38

Serien udkom i 4 'sæsoner', 'BA I' (Kan ik lige huske hvornår den er fra),
'BA II' (1986), 'BA the Third (1987)' og 'BA goes Forth' (1989).

I 1999 lavede drengene så endnu et afsnit i BlackAdder sagaen, nemlig
'BlackAdder Back & Forth', hvor de rejser rundt i tiden.

I '88 lavede de også Blackadder's Christmas Carol, som er en super grineren
version af den gamle klassiker.

- T

Fra : sniper_Nolight

Dato : 01-06-04 15:54

> Serien udkom i 4 'sæsoner', 'BA I' (Kan ik lige huske hvornår den er fra),
> 'BA II' (1986), 'BA the Third (1987)' og 'BA goes Forth' (1989).

dem kender jeg - og har ejet på vhs

> I 1999 lavede drengene så endnu et afsnit i BlackAdder sagaen, nemlig
> 'BlackAdder Back & Forth', hvor de rejser rundt i tiden.

den kender jeg ikke engang af navn! - rowan har nu osse skuffet fælt i alt
siden
men den her skal da helt sikkert nydes - blackadder er netop sjov pga
dialogen - som så helt er droppet i bean!? Jeg husker ikke hvilket afsnit af
ba det er men der hvor en roe ligner en tissemand den er sjov - Baldricks
fortælling om hans egen tissemand der ironisk ligner en roe er så fantastisk
morsom at jeg må pause simpelthen for at grine færdig (eller se igen).

> I '88 lavede de også Blackadder's Christmas Carol, som er en super
grineren
> version af den gamle klassiker.

kender jeg heller ikke - en skandale

jeg må have købt serien igen - den trænger vist til et gensyn.

tak for infoen!

Fra : Jim Andersen

Dato : 02-06-04 11:16

sniper_Nolight wrote:

> den kender jeg ikke engang af navn!

Heller ikke mig ?!?!?! Det kan da ikke passe... jeg må have fået en mindre
aneurisme.

> kender jeg heller ikke - en skandale

Af rang ! Absolut must-see tv.

/jim

Fra : Parker Pyne

Dato : 31-05-04 17:04

"Thomas Helvard" <helvard@fdf.dk> wrote in message
> [...]
> 2'eren har sine øjeblikke, men 1'eren er helt hen i vejret...den er også
> skrevet af Atkinson himself og ikke Ben Elton og Richard Curtis som de

Etteren helt hen i vejret...? Det kan du ikke mene! Afsnittet med den
spanske infanta og tolken er da fx. høj klasse.

Fra : Thomas Helvard

Dato : 31-05-04 18:40

> Etteren helt hen i vejret...? Det kan du ikke mene! Afsnittet med den
> spanske infanta og tolken er da fx. høj klasse.

hmm...det ku være jeg skulle se dem igen

- T

Fra : Jim Andersen

Dato : 01-06-04 13:24

Parker Pyne wrote:
> Etteren helt hen i vejret...? Det kan du ikke mene! Afsnittet med den
> spanske infanta og tolken er da fx. høj klasse.

HA ! Tak for lige at minde mig om det

/jim

Fra : Parker Pyne

Dato : 02-06-04 09:24

"Thomas Helvard" <helvard@fdf.dk> wrote in message

> 1'eren er helt hen i vejret...den er også
> skrevet af Atkinson himself og ikke Ben Elton og Richard Curtis som de
> andre.

Den er skrevet af Atkinson og Curtis.