28 Days Later... *Spoiler*
Fra : Koeffe

Dato : 28-05-04 15:00

Hvorfor modarbejder hovedpersonen dem på militærbasen? Er det kun for at
beskytte kvinden i at blive voldtaget? Er det virkelig vigtigere end
fremtiden?

Nu har jeg set den på DVD. Jeg synes godt nok lyd og billede kvalitet er
ringe. øv bøv.

--
Koeffe

Fra : Jan Richardy

Dato : 28-05-04 15:14

"Koeffe" <kena_FJERN_DETTE_@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Hvorfor modarbejder hovedpersonen dem på militærbasen? Er det kun for at
> beskytte kvinden i at blive voldtaget? Er det virkelig vigtigere end
> fremtiden?

Måske fordi det er moralsk tvivlsomt at benytte to kvinder som avlskvæg mod
deres vilje?

> Nu har jeg set den på DVD. Jeg synes godt nok lyd og billede kvalitet er
> ringe. øv bøv.

Ja, jeg tror også der er noget galt med min udgave. Billedet er vildt mørkt
og grynet.

--

Mvh. - JanR - http://www.richardy.dk
"My full name is Bender Bending Rodriquez."

Fra : Koeffe

Dato : 28-05-04 15:39

"Jan Richardy" <janrichardy@FJERNtele2adsl.dk> skrev i en meddelelse

> Måske fordi det er moralsk tvivlsomt at benytte to kvinder som avlskvæg
mod
> deres vilje?

eeh? Er der noget der hedder det når mennesket er ved at uddø?

Og jaja, så ved jeg godt at der ville ske ret meget indavl hvis de begyndte
at avle.

--
Koeffe

Fra : Mikkel Knudsen

Dato : 28-05-04 19:55

> mod
>

> eeh? Er der noget der hedder det når mennesket er ved at uddø?

Nu er hans begyndende forelskelse nok ikke uden betydning.

Fra hukommelsen er historien, at han først modarbejder dem - en meget sund
første reaktion - og relativt hurtigt derefter snakker med ham i
fangehullet, der argumenterer for, at racen ikke er ved at uddø (hvilket
flyet senere bekræfter). Derfra er modarbejdelsen vel meget oplagt;
voldtægten kan jo ikke rigtigt moralsk forsvares, når racen _ikke_ er på vej
mod at uddø.

Desuden var det vist heller ikke artens overlevelse, men rent og skært
kødeligt begær der drev soldaterne.

Mvh Mikkel

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 30-05-04 13:05

Koeffe escribió / skrev

> eeh? Er der noget der hedder det når mennesket er ved at uddø?

Hvad er vigtigst? Den menneskelige races overleven eller Det enkelte
individs grundlæggende rettigheder?

--
Publica fotos de tu Cine en Casa en
http://www.intercambiodvd.com/CineEnCasa

Fra : Koeffe

Dato : 31-05-04 12:27

> Koeffe escribió / skrev

> Hvad er vigtigst? Den menneskelige races overleven eller Det enkelte
> individs grundlæggende rettigheder?

Ja det er jo lige det. Jeg ville sige at overlevelsen var vigtigst. Så kunne
man altid opbygge rettigheder senere når populationen var tilstrækkelig.

Men der kan man jo så vælge at tænke egoistisk eller altruistisk.

--
Koeffe

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 31-05-04 20:07

Koeffe escribió / skrev

> Men der kan man jo så vælge at tænke egoistisk eller altruistisk.

Det er ikke nødvendigvis egoistisk ikke at ville avle uden følelser på
nogle kvindfolk. Hvilken værdi har "artens overlevelse", jeg kan ikke
se nogle, derimod har eksisterende personers følelser og rettigheder da
en ret stor værdi IMHO.

Fra : Peter B. Juul

Dato : 28-05-04 15:56

"Koeffe" <kena_FJERN_DETTE_@mail.dk> writes:

> Hvorfor modarbejder hovedpersonen dem på militærbasen? Er det kun for at
> beskytte kvinden i at blive voldtaget? Er det virkelig vigtigere end
> fremtiden?

Måske er det netop fremtiden, han tænker på.

Hvis mennesker opfører sig som dyr, er de så stadig mennesker?
--
Peter B. Juul, o.-.o "All great epics come to an end. The Iliad. The
The RockBear. ((^)) Odyssey. War and Peace. Buffy the Vampire Slayer.

Fra : Taba

Dato : 28-05-04 16:50

> Hvorfor modarbejder hovedpersonen dem på militærbasen? Er det kun for at
> beskytte kvinden i at blive voldtaget? Er det virkelig vigtigere end
> fremtiden?

"Pointen"/moralen i filmen er egentlig at til trods for den ekstreme
situation de befinder sig i, er der ingen grund til moralsk og menneskelig
fordærv....? Så alt det andet med zombier osv. er bare kulisserne til den
egentlige handling/pointe IMO. Selvom pigerne ikke var brugt til avlsdyr var
hende den ældre sorte kvinde hoppet i kanen med hovedpersonen om kort tid

Så IMO er der endnu en grund til at han modarbejder dem på basen: Det er jo
ikke i racens interesse de handler i men i deres egen
lidenskabelige/perverse og egoitstiske interesser.

> Nu har jeg set den på DVD. Jeg synes godt nok lyd og billede kvalitet er
> ringe. øv bøv.

Så den i biffen

/Taba

Fra : J

Dato : 30-05-04 09:36

"Taba" <no@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
jo
> ikke i racens interesse de handler i men i deres egen
> lidenskabelige/perverse og egoitstiske interesser.

Det hedder altså "arten", ikke "racen". Også selv om de på engelsk taler om
"the human race". Det rigtige ville være "the human species".

Mine fem cent.
Jonas

Fra : Taba

Dato : 30-05-04 13:03

> Det hedder altså "arten", ikke "racen". Også selv om de på engelsk taler
om
> "the human race". Det rigtige ville være "the human species".

Okay Charles Darwin....

/Taba