Tydning af hjemstavn
Fra : aafe

Dato : 28-05-04 01:59

Jeg vil være glad for tydningshjælp med flg. copulation fra Grenå
Kirkebog 1805, hvor jeg primært er i tvivl om, hvor gommens hjemstavn,
men iøvrigt mener at teksten må være noget i retning af:
d: 9de Oct: blev Ung Karl, Feldbereder
Henrich Hansen Westerfeldt fra
? paa Holsten? og Jomfru Bodil
Jacobsdatter Möller her af Green=
aae Ægteviede.
Forlovere: Jörgen Madsen og Niels Andersen

http://eckmann.dk/westerfeld.html

Jeg er opmærksom på, at der ligger en lokalitet nede ved Rudbøl, der
netop hedder Vesterfeld

På forhånd tak for hjælpen, og med venlig hilsen
Arne

Fra : aafe

Dato : 28-05-04 02:20

On Fri, 28 May 2004 02:59:24 +0200, aafe wrote:

>? paa Holsten? ...

Sludder og vrøvl, ved nærlæsning mener jeg nu der står:

Nye Kiöbing paa Falster

med venlig hilsen
Arne

Fra : "Hans Chr. Baagøe"

Dato : 28-05-04 05:42

aafe skrev:

> Sludder og vrøvl, ved nærlæsning mener jeg nu der står:
>
> Nye Kiöbing paa Falster
>
> med venlig hilsen
> Arne

Du har ret, der står Nye Kiöbing paa Falster

Venlig hilsen
Hans Chr. Baagøe

Fra : aafe

Dato : 28-05-04 06:30

On Fri, 28 May 2004 06:42:29 +0200, "Hans Chr. Baagøe" wrote:

>Du har ret, der står Nye Kiöbing paa Falster

Ja, den var lidt flov, for da jeg først fik kigget ordentlig efter,
var det jo egentlig tydeligt nok at se

Tak for bekræftelsen, og venlig hilsen

Arne