Download af kirkebøger
Fra : Jakob Hoffmann

Dato : 27-05-04 22:13

Hej.

Jeg har igen rettet et par småfejl, nogle fik en EAccessViolation, og jeg
tror det er lykkedes mig at finde fejlen.

Hvis du fik en sådan fejl, kan du finde den nyeste version på
http://home20.inet.tele.dk/alijakob/isca, jeg vil meget gerne høre hvordan
det går...

Mvh Jakob

Fra : Bent Mortensen

Dato : 28-05-04 15:21

"Jakob Hoffmann" <alijakob@yahoo.co.uk> skrev i en meddelelse
> [...]
> tror det er lykkedes mig at finde fejlen.
>
> Hvis du fik en sådan fejl, kan du finde den nyeste version på

Hej Jacob

Har testet kan ikke finde fejl. (199 sider uden fejl)
jeg tror at det virker 100% nu
igen en stor tak
v/h Bent

Fra : Jakob Hoffmann

Dato : 28-05-04 15:26

Hej Bent.

Mange tak for hjælpen igen!

Mvh Jakob

Fra : Niels Fredensborg Lu~

Dato : 29-05-04 08:01

"Jakob Hoffmann" <alijakob@yahoo.co.uk> skrev i en meddelelse
> Hej Bent.
>
> Mange tak for hjælpen igen!
>
> Mvh Jakob

Hej Jacob

Jeg kunne kun hente ca. 12 sider, hvorefter jeg fik en EAccessViolation. Jeg
startede programmet op igen og slettede de modtagne sider i html-koden,
hvorefter jeg fik de næste ca. 12 sider og så gik den i stå igen. Efter at
have hentet 3. pulje stoppede jeg.

Med venlig hilsen
Niels Fredensborg Lund
niels@fredensborglund.dk
www.fredensborglund.dk

Fra : Torben Frederiksen

Dato : 02-06-04 19:58

Hej Alle

Et meget fint program, jeg har prøvet at hente nogle kirkebøger uden
problemer,
men jeg kan ikke hente Folketællinger, der sker intet når jeg trykke på
<Hent alle filer>, bortset fra at knappen ikke er aktiv mere.

--

Hilsen
Torben Frederiksen

Fra : Bent Mortensen

Dato : 02-06-04 20:07

"Torben Frederiksen" <tofr@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> men jeg kan ikke hente Folketællinger, der sker intet når jeg trykke på
> <Hent alle filer>, bortset fra at knappen ikke er aktiv mere.

Hej

Der skal du slette tilbage til Årstallet 1855/ så skulle det gerne virke

v/h Bent

Fra : Torben Frederiksen

Dato : 02-06-04 21:54

> "Torben Frederiksen" <tofr@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Hej
>
> Der skal du slette tilbage til Årstallet 1855/ så skulle det gerne virke
>
> v/h Bent

Hej Bent

Du har ret så virke det, Tak for hjælpen!

--

Hilsen
Torben Frederiksen

Fra : Torben Frederiksen

Dato : 04-06-04 14:15

--

Hilsen
Torben Frederiksen

> Hej Bent
>
> Du har ret så virke det, Tak for hjælpen!
>
> --
>

> Hilsen
> Torben Frederiksen

Hej Bent

Der er et problem når man henter mange filer. f.eks. folketællinger.

Jeg har forsøgt at hente folketællingen for Århus Købstad 1855 der er 5141
opslag (filer), når disse hentes har man kun 1387 file på sin harddisk,
årsagen er at flere filer har samme navn, men forskellig placering på
serveren, se eks.

Opslag 8
http://www.arkivalieronline.dk/data/folket%E6lling/FT1855/00008/00012.tif
Opslag 552
http://www.arkivalieronline.dk/data/folket%E6lling/FT1855/02051/00012.tif

alle filer hentes, men når filnavnet er det samme overskrives den tidligere
hentet fil, det er træls

--

Hilsen
Torben Frederiksen

Fra : Jakob Hoffmann

Dato : 07-06-04 19:01

Hej Torben.

Det kan faktisk nemt lade sig gøre - du skal bare "dele" hentningerne op i
flere dele!

Dvs. du skal finde i HTML-source koden, hvor der er angivet (ca. dette - her
fra KB og ikke fra FT, men princippet er det samme!):

<option value="K06-14-A.Tif">Opslag 159</option>
<option value="K06-15-A.Tif">Opslag 160</option>

og så slette de linier der har andet mappenavn. Herefter kan du hente
siderne ned. Du er så nødt til efterfølgende at gentage handlingen, men
slette de linier der har det mappenavn du allerede har hentet for. Så kan du
selv styre det.

Husk lige på, at mit program måske godt nok er lavet til arkivalieronline,
fordi det var dér jeg (vi) havde behovet, men det kan sagtens bruges andre
steder også - det er helt generelt...

Jeg kan dog godt ændre programmet, så det kan lade sig gøre som du gerne
vil, jeg har bare ikke tid lige i øjeblikket...

Mvh Jakob

Fra : Kim F. Andersen

Dato : 31-05-04 19:11

Hej Jakob.

Det er jo fantastisk - nu virker det bare helt perfekt.
Det er jo et eminent stykke værktøj.
Tak for hjælpen.

Mvh
Kim F. Andersen

Fra : Anders B. Christophe~

Dato : 31-05-04 20:09

> [...]
> tror det er lykkedes mig at finde fejlen.
>
> Hvis du fik en sådan fejl, kan du finde den nyeste version på

Jeg får også fejlmeddelelese med den nyeste version.
Med venlig hilsen
Anders B. Christophersen

Fra : Bent Mortensen

Dato : 31-05-04 22:30

"Anders B. Christophersen" <abchristophersenFJERN@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:40bb82d4$0$3053$14726298@news.sunsite.dk...

> "Jakob Hoffmann" <alijakob@yahoo.co.uk> skrev i en meddelelse

> Jeg får også fejlmeddelelese med den nyeste version.
> Med venlig hilsen
> Anders B. Christophersen

Hej Anders

Prøv at fjerne fluebenet så tror jeg ikke at du får fejl

v/h Bent

Fra : Anders B. Christophe~

Dato : 01-06-04 19:25

> [...]
> hvordan

> Hej Anders
>
> Prøv at fjerne fluebenet så tror jeg ikke at du får fejl

Jeg får fejlmeddelelse efter at der er downloaded ca. 12 sider.
For nogle uger siden kunne jeg godt downloade en hel kirkebog.

Jeg er ikke klar over hvilket flueben du mener!

Med venlig hilsen
Anders

Fra : Jakob Hoffmann

Dato : 01-06-04 20:55

Hej Anders.

Du skal downloade den nyeste version 1.06, så kan du når du har startet
programmet, fjerne hakket/fluebenet ved teksten "Brug tråde...". Det skulle
derefter virke...

Mvh Jakob

Fra : Anders B. Christophe~

Dato : 01-06-04 23:11

> [...]
>
> Du skal downloade den nyeste version 1.06, så kan du når du har startet
> programmet, fjerne hakket/fluebenet ved teksten "Brug tråde...". Det

Du har ganske ret - den virker.
Mht fluebenet så er det bare sådan, at en gang imellem kan man ikke se
skoven for bare træer......
Endnu en gang tak for dit arbejde med at gøre arkivalieronline til noget
anvendeligt - mærkeligt at statens arkiver ikke selv gør det.
Med venlig hilsen
Anders B. Christophersen

Fra : Jakob Hoffmann

Dato : 30-05-04 20:59

Hej alle.

Ja, jeg har nu endelig fundet ud at løse fejlen, tror jeg...

Du finder en ny version (1.06) på http://home20.inet.tele.dk/alijakob/isca.

Der er flere der får fejlen når de downloader ca. 10-20 sider. Til disse har
jeg nu lavet en mulighed for at komme ud over dette ved at fjerne et flueben
i det nyeste program. Til jer andre, der ikke får en fejl, fortsæt bare som
i hidtil har gjort...

Til gengæld stiger CPU-forbruget så til 100%, men fortvivl ikke - det gør
ikke noget, tiden her er udelukkende brugt på at checke om hver blok er
downloaded. Starter du flere ting op på din computer så får du også tiden
fra CPU'en til det - du behøver altså ikke at tage siden af computeren for
at køle den ned...

Mvh Jakob

Fra : Bent Mortensen

Dato : 31-05-04 22:40

> [...]
> fra CPU'en til det - du behøver altså ikke at tage siden af computeren for

Hej Jacob

Jo jeg måtte igen hive siden af om det er min computer der virker anderledes
ind andre ved jeg ikke, har ellers dobbelt blæser på men min CPU ryger op på
79 grader
det er når jeg fjerner fluebenet

v/h Bent

Fra : Kurt Guldbæk

Dato : 09-06-04 08:31

Jeg er nysgerrig: Hvad skal programmet downloade?
mvh Kurt