topcom router/usbstick ustabil
Fra : Hans P

Dato : 27-05-04 22:19

Har en topcom trådløs router og en usb-trådløst-netkort og et pcmcia
trådløst netkort.
På maskinen med usb har jeg sat en fast ip, som ikke kommer fra routerens
dhcp-pulje.
Med pcmcia-kortet er der dynamisk lan-ip.
Der er wep aktiveret.

Jeg oplever at når usb-maskinen har stået og tullet på nettet en dags tid,
så kan forbindelsen ryge. Tilsyneladende er "kortet" stadig aktivt. Det ses
ved kald af ipconfig, men linien er død. Det samme sker sjældent med den
bærbare (pcmcia-kortet), men den er heller ikke online så lang tid af
gangen.

Somme tider kan jeg tage usb-dimsen ud og ind, så virker det.
Andre gange skal jeg genstarte routeren.
Andre gange igen skal jeg indtaste wep-koden og forbinde til routeren igen.
Selvom forbindelsen som sådan ikke var forsvundet, og jeg ikke blev bedt om
kode.

Det er ret irreterende, da maskinen dermed ikke kan forventes at forbline
online i længere tid, og dens funktionaliet som server er ret begrænset.

Er disse problemer velkendte for andre brugere af topcoms trådløse udstyr?
Og..ja..det er det billige grej de har i snart sagt enhver dagligvarebutik.

Denne besked er x-postet til dk.edb.hardware, dk.edb.netvaerk

Fra : Anders Pedersen

Dato : 28-05-04 18:40

On Thu, 27 May 2004 23:18:39 +0200, Hans P wrote:

> Denne besked er x-postet til dk.edb.hardware, dk.edb.netvaerk
De har krydspostet til den forkerete gruppe
dk.edb.netwaerk.traadloest

--
Med Venlig Hilsen
Anders Bøgh Pedersen