Media Player boykotter dr.dk
Fra : Elin Kuijers

Dato : 27-05-04 21:36

Er der virkelig ingen, der har en løsning på mit problem?
Media Player 9 er pludselig begyndt at boykotte dr.dk.
Når jeg forsøger at afspille bliver den hængende på 'gemmer i buffer'
Efter et stykke tid kommer denne fejlmedelelse:
Error: Windows Media Player kan ikke afspille filen, da serveren ikke
svarer. Hvis du har angivet en URL-adresse eller en sti, skal du
kontrollere, at det angivne er korrekt. Hvis du klikkede på et link for at
afspille filen, er l...

Jeg har fundet frem til, at det skulle betyde, at der er noget galt med
proxyindstillen i Media Player.

Men den står, som anbefalet.

Samtidig bliver min router ved med at vise konstant aktivitet, som jeg kun
kan stoppe ved at genstarte computeren.

Venlig hilsen

Elin Kuijers

Fra : John

Dato : 27-05-04 23:05

"Elin Kuijers" <elin_kuijers@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> Er der virkelig ingen, der har en løsning på mit problem?

> Media Player 9 er pludselig begyndt at boykotte dr.dk.

> Venlig hilsen
>
> Elin Kuijers

Hej Elin, stakkels dig!

Jeg tvivler på at jeg har løsningen, med lad os nu se: "..er PLUDSELIG
begyndt..." skriver du.

* Har du opdateret antivirus og kørt en virus scanning?
* Scannet for adware, f. eks. med Ad-Aware?
* Ny-installeret eller af-installeret noget?

(Jeg søger efter svaret på "..er PLUDSELIG..."). Følgende er bare
almindelige små husråd:

* Slet cookies og midlertidige filer i Internet Explorer
* Check Internet Explorer sikkerheds-niveau'erne ( i /Funktioner/ Internet
Indstillinger/ Sikkerhed/, og /Beskyttelse af private Oplysninger/), sæt dem
til standard-niveau (og tryk anvend og ok)
* Check at flueben er sat, i filtyper i Mediaplayer
* Kør Windows Update, installér alle kritiske opdateringer, og kig samtidig
efter evt updates til Mediaplayer (ikke kun under "kritiske opdateringer")

Du kan checke allerede installerede Microsoft Hotfix'es (og meget andet) med
dette lille gratis program:

http://www.belarc.com/free_download.html

Er der fejl i en hotfix, melder programmet fejl (samt link til hjemmesiden
hos Microsoft, så den kan gen-installeres)

Hmmm... ka' ikke komme i tanke om mere li'e nu, men her er da også lidt at
gå i gang med :)

Mvh John

---

Fra : Elin Kuijers

Dato : 28-05-04 12:53

Jeg har været igennem hele listen og mere til. Jeg har hørt fra en til ude i
den store verden, der har det samme problem, men heller ikke har kunne få
hjælp.
For 14 dage siden kørte jeg livestream en hel aften på DR uden problemer.
Men derefter gik det galt.
SUK.
vh

Fra : John

Dato : 28-05-04 15:20

> Jeg har været igennem hele listen og mere til. Jeg har hørt fra en til ude
> den store verden, der har det samme problem, men heller ikke har kunne få
> hjælp.

- Og BelArc Advisor melder også alt ok?

Døden MÅ jo da ha' en årsag, kunne være server time-out, men du siger jo,
fejlen opstod "pludselig", og intet er ændret? Virus kan få nogle servere
til at nægte adgang/download (har jeg oplevet) og du har opdateret og
scannet for virus..... Kender dit problem fra udenlandske sites, årsagen er
næsten altid voldsom trafik særlig i week-ends, og aldrig problemer med
selve playeren.

Jeg kører selv med den ældgamle Mediaplayer 6.4 (menuerne er skrevet med
runer, men den virker ok), og så i aftes DR TV med den uden problemer, den
skulle dog lii'e hente en plug-in hos Mikroblød. Har ADSL, men husker også,
at Mediaplayer kan være ganske træls, med hyppige time-outs på en
modem-forbindelse.

Sidste fortvivlede forsøg: Geninstaller Mediaplayer, kør derefter Windows
Update og genstart.

Mvh John

---

Fra : Elin Kuijers

Dato : 28-05-04 15:42

Tak for dine forsøg på at hjælpe. Jeg har også prøvet at geninstallere Media
Player. Jeg ville gerne prøve at fjerne den gamle helt før geninstallation.
Men det kan jeg ikke finde ud af. Under tilføj/fjern programmer ligger kun
hotspots og der er heller ingen uninstaller at finde i mappen Media Player.
vh

Fra : John

Dato : 28-05-04 17:54

> Tak for dine forsøg på at hjælpe. Jeg har også prøvet at geninstallere
Media
> Player. Jeg ville gerne prøve at fjerne den gamle helt før
geninstallation.

Jep, det er også langt det bedste, og her er hjælpen heldigvis nær! Nu skal
du bare læse:

http://xpcorner.com/tipsandtricks/showinfo.php?ttt=Remove%20Windows%20Media%20Player%209

(Du kan rydde op efter af-installation med:
http://majorgeeks.com/download.php?det=460 og

http://majorgeeks.com/download.php?det=4134 )

Held og lykke! John

---

Fra : Elin Kuijers

Dato : 28-05-04 21:47

Det var ikke nogen succes. Det fjernede ikke Media Player, men efterlod en
skærm med diverse striber. Det rettede sig først efter geninstallation af
MP.
vh

Fra : John

Dato : 28-05-04 23:10

> [...]
> skærm med diverse striber. Det rettede sig først efter geninstallation af

Hmm..... én ulykke kommer sjældent alene... men det lyder som du har fod på
det nu..... her er hvad Bill skriver om at fjerne MP (scroll ned på siden):

http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=b47fa121-6c38-4152-9b19-fa40b45a1042&displaylang=en

Men.. MP er jo en del af XP, såeee... det gi'r vel stadig version 9, blot en
ældre udgave. Her er mere om samme fra et forum:

http://www.annoyances.org/exec/forum/winxp/r1045024929

Mvh John

---

Fra : John

Dato : 29-05-04 01:03

> [...]

> skærm med diverse striber. Det rettede sig først efter geninstallation af

Retfærdigvis må jeg sige, at vi her på godset aldrig har haft problemer med
MP uanset version, kun week-end time-outs nu og da. Bill torskede i det, da
han undlod uninstall mulighed for MP i XP. Søgning på forskellige
søgemaskiner afslører da også stor utilfredshed ude i det virkelige liv, men
måske også nogle brugbare tips:

http://www.wininsider.com/news/?id=2270

Ikke for at lokke dig ud i noget snavs, menæeee... windows skal ikke
irritere ret meget her i bygningen, før menuen står på en ren
gen-installation. Ikke noget med lapperier, nix: bar r** at trutte i, og så
spiller klaveret fint igen. (Men lykkelige dig: Du har i XP en
restore-funktion, der kan løse mange problemer).

Mvh John

---

Fra : Elin Kuijers

Dato : 29-05-04 08:58

Tak for dine tips. Nu tager jeg i sommerhus uden computer og forsøger at
glemme fortrædelighederne et par dage.
vh
Elin

Fra : John

Dato : 29-05-04 19:47

> Tak for dine tips. Nu tager jeg i sommerhus uden computer og forsøger at
> glemme fortrædelighederne et par dage.
> vh Elin

Meget forståeligt! Men fandt lii'e dette i et andet forum:

*** Actually you can uninstall WMP 9. I got this from somewhere else here so
thanks to
him for this method.

Just type this into the run cmd box found in the start menu:

RunDll32 advpack.dll,LaunchINFSection C:\WINDOWS\INF\wmp.inf,Uninstall

That should be the directory, alter it to point to your Windows directory.
After typing that in it will uninstall. ***

Eneste forskel er ordet 'Uninstall' i slutningen. Kopiér linjen og put den i
cmd boxen. Det er måske liii'e hvad der skal til.

God week-end! John

---

Fra : Elin Kuijers

Dato : 31-05-04 21:56

Denne her kunne føre Media Player tilbage til ver. 7. Det kunne få dr.dk til
at køre - MEN desværre kan de hollanske nyheder kun køre med Media Player 9.
Så nu venter jeg bare på, at Microsoft finder ud af at få skidtet til at
virke.
vh

Fra : John

Dato : 29-05-04 20:06

"Elin Kuijers" skrev i en meddelelse

> Tak for dine tips. Nu tager jeg i sommerhus uden computer og forsøger at
> glemme fortrædelighederne et par dage.
> vh Elin

Én til fra et forum:

****
posted by Anonymous, on 12:19:04 EST Nov. 20 2003
WMP9 - It CAN be uninstalled cleanly WITHOUT using system restore.

first run:
RunDll32 advpack.dll,LaunchINFSection C:\WINNT\INF\wmp.inf,Uninstall

then run:
rundll32.exe setupapi,InstallHinfSection InstallWMP64 132
c:\windows\inf\mplayer2.inf
(Point it to the Windows XP CD)
rundll32.exe setupapi,InstallHinfSection InstallWMP7 132
c:\windows\inf\wmp.inf
(Point it to the Windows XP CD)

****

(Link til siden: http://www.wininsider.com/news/?2270 )

Mvh John

---

Fra : Edmund

Dato : 01-06-04 19:32

Elin Kuijers skrev:

> For 14 dage siden kørte jeg livestream en hel aften på DR uden
> problemer. Men derefter gik det galt.

Det var vel ikke fordi at du for 14 dage siden valgte at den skulle
afspille i IE vindue, og at du nu vælger WMP9 vindue i stedet for. Jeg
har ikke prøvet med DR, men nogle gange hjælper det.

Hvilken Windows har du.

Dette er langt ude, men det ku jo være
Prøv at installere den engelske version af WMP9 i Windows XP
Men den skal installeres 2 gange før den bliver engelsk, så måske der
bliver rydet bedre op på den måde.

Hvis du på nuværende tidspunkt ikke har WMP9 inde, så fortæl lige om den
bliver engelsk ved første installation.
--
Mvh Edmund

Fra : Elin Kuijers

Dato : 01-06-04 19:59

Det løste desværre ikke problemet.
Men den tog den engelske version i første omgang.
vh
Elin