PEAP?
Fra : Adeo

Dato : 27-05-04 20:29

Hej.

Håber nogen kan hjælpe m følgende...

Jeg har en bærbar som jeg har prøvet at komme på nettet med
på et bibliotek inde i byen.
Der er en vejledning, der siger, at man i egenskaber for
netværksforbindelsen
skal vælge "Protected EAP".
Men den findes ikke på min comp... kan kun vælge mellem
"smart card or..." eller "MD5 challenge".
(Har winXPpro)

Nogen der kan fortælle mig hvorfor PEAP ikke findes, og hvad jeg
evt. kan gøre, så vil jeg blive meget glad!?

Mvh. JS

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 27-05-04 20:52

On 2004-05-27, Adeo <adeo@oncable.dk> wrote:

> Nogen der kan fortælle mig hvorfor PEAP ikke findes, og hvad jeg
> evt. kan gøre, så vil jeg blive meget glad!?

Mig bekendt fjernede Microsoft PEAP i en senere patch til XP - du kan
dog sikkert finde noget share- eller freeware ude på det store stygge
Internet, der kan PEAP.

--
Andreas Plesner Jacobsen | "I'm in Pittsburgh. Why am I here?"

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 28-05-04 09:00

On 2004-05-27, Andreas Plesner Jacobsen <apj@daarligstil.dk> wrote:

> Mig bekendt fjernede Microsoft PEAP i en senere patch til XP - du kan
> dog sikkert finde noget share- eller freeware ude på det store stygge
> Internet, der kan PEAP.

Doh, det var vist wireless netværk, der fik fjernet MD5 i SP1, nu jeg
tænker mig om.

--
Andreas Plesner Jacobsen | Help me, I'm a prisoner in a Fortune cookie file!

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 27-05-04 22:56

On Thu, 27 May 2004 21:29:20 +0200, "Adeo" <adeo@oncable.dk>
wrote:

> [...]
> netværksforbindelsen skal vælge "Protected EAP".
> Men den findes ikke på min comp... kan kun vælge mellem
> "smart card or..." eller "MD5 challenge".

Protected EAP (PEAP) kom med Service Pack 1.

-A
Links : http://www.hojmark.net/
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Adeo

Dato : 28-05-04 06:48

OK, tak...
Det er en gammel XP-version, så jeg prøver med en SP1
og ser om den dukker op :)