Trådløst med stofa
Fra : Lars

Dato : 27-05-04 19:28

Jeg står og skal oprette en trådløst netværk med stofanet...
Hvordan gør man det rent praktisk, så vidt jeg kan læse mig frem til så
uddeler modemet kun en IP. Så kan det lade sig gøre hvis man sætter det
således op..?:

/ Bærbar
Modem -> trådløs router
\ Bærbar

Således at den trådløse router giver ip til netværket, eller findes der en
nemmere/ mere praktisk løsning..

/Lars

---

Fra : Lasse Rønlev

Dato : 27-05-04 19:37

> [...]
> \ Bærbar
>
> Således at den trådløse router giver ip til netværket, eller findes der en

Præcis den mulighed du beskriver der er den eneste brugbare løsning. (der
findes en anden også, hvor al internet går gennem den ene af computerne, som
så skal være tændt, men det er sgu noget bøvl)

Evt. skal du betale 25 kr. mere om måneden ved Stofa, så får du 5
IP-adresser, og kan nøjes med et AccessPoint. Men et accesspoint, der også
indeholder router, koster ikke mere end et alm. accesspoint, så det ville
være dumt..

Med andre ord - Klø på, du gør det på den rigtige måde! HUSK at slukke og
tænde modemmet når du har tilsluttet din trådløse router, før virker det
ikke..

Lasse

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 27-05-04 19:53

On Thu, 27 May 2004 20:36:58 +0200, "Lasse Rønlev"
<6x122859@tiscali.dk> wrote:

>Med andre ord - Klø på, du gør det på den rigtige måde! HUSK at slukke og
>tænde modemmet når du har tilsluttet din trådløse router, før virker det
>ikke..

Det er vel kun fordi, man ikke har released IP´en på den pc der var
tilsluttet.. og så når modemmet bliver slukket og tændt, tildeles der
en ny ip.

Fra : Lasse Rønlev

Dato : 28-05-04 21:21

> Det er vel kun fordi, man ikke har released IP´en på den pc der var
> tilsluttet.. og så når modemmet bliver slukket og tændt, tildeles der
> en ny ip.

Nej, det har ikke noget med det at gøre.. Stofas kabelmodem skal vide
hvilken macadresse der er bagved routeren (Eller osse er det inde på
centralen, det ved jeg faktisk ikke) I hvert fald skal man så tænde og
slukke modemet hver gang man sætter noget nyt lige efter det, f.eks. en
router, der jo også har en macadresse..

Mvh
Lasse

Fra : Lars

Dato : 27-05-04 19:57

>Men et accesspoint, der også indeholder router, koster ikke mere end et
alm. accesspoint, så det >ville være dumt..

Er der nogen forskel på et access-point med indbygget router og en trådløs
router, hvertfald i den billige ende..? Har du nogen erfaringer med nogen,
jeg kender kun selv lidt til Zyxel..

/Lars

---

Fra : Lasse Rønlev

Dato : 28-05-04 21:24

> [...]
> router, hvertfald i den billige ende..? Har du nogen erfaringer med nogen,

Hej Lars!
Nej der er ingen forskel så længe det er i den billige ende - Stort set i
hvert fald.
Jeg vil opfordre dig til at gå efter tilbud, der er altid tilbud i en eller
anden butik, f.eks. en pakkeløsning med både ap/router og trådløst
netkort...

Jeg har selv rigtig god erfaring med D-LINK, det er billigt og meget
stabilt, og har en god rækkevidde.. Men det samme vil andre folk sikkert
sige om andre mærker også! D-link laver en trådløs router i 600 kr. klassen,
ka ik huske hvad den hedder, men den skulle være ganske udmærket..

Lasse

Fra : Lars

Dato : 29-05-04 00:06

> Jeg har selv rigtig god erfaring med D-LINK, det er billigt og meget
> stabilt, og har en god rækkevidde..

Har selv siddet og kigget på den pga prisen... Takker for dine indput..

newsNtc.4907$Vf.214638@news000.worldonline.dk...

> [...]
klassen,
> ka ik huske hvad den hedder, men den skulle være ganske udmærket..

---