Moderfølelse
Fra : Kim2000

Dato : 27-05-04 17:09

Min Molly har de sidste 3-4 dage løbet rundt med en bamse og har forsvaret
den med alle midler overfor en besøgende hanhund, men også overfor hans
andre, faktisk er jeg den eneste der må røre "baby" uden hun reagere. Nu er
hun begyndt at skubbe den rundt og piver sindssyg vildt. Når hun kommer hjem
fra gåtur er det først ind og tjekke om bamse er der, og hun går ingen
steder uden den.

Kan det være en falsk fødsel? Og tror hun nu den er død?

Hvad gør jeg? Tager jeg "baby" fra hende?

mvh
Kim

--
DaMat udgiver blade, bøger og tegneserier,
og for at få smør på brødet sælger vi også helsekost produkter.

Fra : Kosmonauten

Dato : 27-05-04 17:27

"Kim2000" <kim2000@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> steder uden den.
>
> Kan det være en falsk fødsel? Og tror hun nu den er død?
>
> Hvad gør jeg? Tager jeg "baby" fra hende?

Hej Kim.
Det lyder som falsk drægtighed, har hun for nylig været i løbetid (jaja dumt
? men alligeveller ;C) )
Piver hun også om natten??

Min egen Laika har været igennem sådan en omgang og rådet fra dyrlægen var:
Fjern ALT legetøj (og det skal være alt, selvom det kan være lidt hårdt.)
Gå lange ture med hende, lav evt. nogle øvelser, kort sagt så skal hun gøres
fysisk træt.

Hvis hendes bryster begynder at blive fyldt med mælk så kan det være en
smertefuld oplevelse for hende.
Er det helt galt så findes der et middel imod det, men hvis du kan tage det
i opløbet så kan du slippe for at bruge det.
Der er delte meninger om hvad der hjælper og hvor tit de får det, Laika
havde det da hun var i den første løbetid og siden gik der ca. 3 år før hun
fik en tur igen, sidste gang var det min egen fejl idet jeg lod hende lege
med en hanhund i slut perioden af løbetiden.

Håber at du kan bruge noget af det.
Hyggeklaps til Molly
Martin & Laika

Fra : Søs

Dato : 27-05-04 19:15

<klip>
> Min egen Laika har været igennem sådan en omgang og rådet fra dyrlægen
var:
> Fjern ALT legetøj (og det skal være alt, selvom det kan være lidt hårdt.)

Jeg ville mene det vil være synd, hvad vil du sige til at dit "barn" blev
taget fra dig, fordi andre ikke mente det var et rigtigt barn?
Vores hund (den ældste af dem vi har nu)har haft en fast "baby" i over ti
aar, to gange om aaret, hvis vi fjerne den bliver den helt ulykkelig og
ulidelig at være i nærheden af vil helst sidde paa os eller bag os eller
ved...
Tilgændgæld tilbringer hun det meste af tiden i sin kurv eller en stol naar
hun har "babyen" og holde vagt naar andre hunde kommer, men hvis det er et
problem kan hun være i et andet rum mens gæstehunden er der...
Jeg har aldrig hört noget om at det sku skade at la hunden have en
indbildt-hvalp, vores har i hvertfald aldrig taget skade..

> Gå lange ture med hende, lav evt. nogle øvelser, kort sagt så skal hun
gøres
> fysisk træt.
Tja.. det kan vel ikk skade..

> [...]
det
> i opløbet så kan du slippe for at bruge det.

Vores har haft mælk hver gang og der har aldrig været nogle problemer, andet
end at hun har faaet et par mælke knuder efter haanden som hun blev
gammel...

> Der er delte meninger om hvad der hjælper og hvor tit de får det, Laika
> havde det da hun var i den første løbetid og siden gik der ca. 3 år før
hun
> fik en tur igen,

Ja, der er mange meninger, det er vel mest op til hvad temperement man selv
har og hvor stort problemet er, hyppigheden har vel mest med hunden at
göre...

> sidste gang var det min egen fejl idet jeg lod hende lege
> med en hanhund i slut perioden af løbetiden.

Har det virkeligt noget at sige? For saa er det da en ting man kan undgaa...

MvH

Søs

Fra : Kosmonauten

Dato : 27-05-04 20:58

Hej Søs.
Ja som jeg skrev så er der mange meninger ;C)
Jeg fulgte min egen dyrlæges råd, og selvom det var hårdt så hjalp det
faktisk og hun kom ret hurtigt over det den første gang. Bare for liiige at
understrege at hun sæføli fik sit legetøj og sine ben igen.
Vores hunde reagerer jo forskelligt på så mange ting og for nogle hunhunde
(og vel også deres ejere) kan det altså være en ret hård tid at gå igennem.
Nogle vælger jo at fjerne hele pivtøjet fra underlivet, andre vælger at lade
sin hund gå igennem den falske drægtighed, som vi jo ikke må glemme er et
levn fra stamfaderen(eller moderen) ulven. Eller man kan bruge div. midler.

Ja jeg kan jo kun sige hvad min egen dyrlæge fortalte mig, nu er Laika jo
min anden hund så det med falsk drægtighed kan jo åbenbart komme i en mild
grad men det kan så sandelig også blive en rigtig lang og svær periode.
Ja sæføli kan man undgå at lade ens hund lege med andre men ingen er fejlfri
;C) Og min hund skal da have lov til at lege med hanhunde når løbetiden er
overstået.

Hygge
Martin & Laika

Fra : Holm

Dato : 27-05-04 17:27

> [...]
> og for at få smør på brødet sælger vi også helsekost produkter.
> DaMat er altid på udkig efter skribenter, forfattere og tegnere.

Hej Kim

Hun er sikkert falsk drægtig som det hedder .
Det kan behandles med midlet Galastop som fås hos dyrlæger .
Om hun tror hvalpen er død , tror jeg nu ikke ...hun er bare meget påvirket
af sine hormoner .
Du kan læse meget mere om falsk drægtighed på nettet ( netdyredoktor , eks).

Mange tæver bliver falsk drægtige , så der er hjælp at hente , for det er en
lidt ynkelig situation for dem.

Hilsen Holm