Hvad skal hunden hedde? :-)
Fra : Peter Andersen

Dato : 27-05-04 15:21

Hejsa
Nu er det sådan at min mor skal navngive nogle hvalpe, og ifølge hendes eget
system skal de hedde noget som starter med T, har i nogle gode bud ??

Peter

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 27-05-04 15:23

"Peter Andersen" <nospam@nospam.dk> writes:

> Nu er det sådan at min mor skal navngive nogle hvalpe, og ifølge hendes eget
> system skal de hedde noget som starter med T, har i nogle gode bud ??

Hvilken race? Det er jo lidt forkert at kalde en lille papillion
Tarzan eller Tyson, men en rottweiler der hedder Tilde lyder måske
heller ikke helt rigtigt.

Mvh Trine

http://www.triane.dk, billig og god overnatning i Nordjylland
Spændende butik med stort udvalg i kurve og sæsonpynt

Fra : Peter Andersen

Dato : 27-05-04 15:37

"Trine Kornum Christiansen" <news@trinekc.dk> wrote in message
> Hvilken race?

Mellem Pudel

Fra : Søs

Dato : 27-05-04 15:50

> Mellem Pudel

Hvad med Toffee? (personligt navngiver tit dyrene efter slik det er saa
södt ;)
Eller Tikki, Tessi eller Topper men det er lidt kedeligt for det betyder
ikke noget..
Men vær ikke saa ond at i kalder en for Tösen, det er for gammeldags og
ukreativt...

MvH

Søs :)

Fra : Allan

Dato : 27-05-04 18:01

Hvad så med TERMINATOR, ha ha )

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 27-05-04 16:14

"Peter Andersen" <nospam@nospam.dk> writes:

> Mellem Pudel

Her er de godkendte fornavne til danskere. Der er da nogen der kan
bruges. Selv er jeg vil med navne som Trinka, Thekla, Tyra, Tinka,
Trunte og det gode danske hundenavn Tyrk, men også Tor, Thyr, Toki og
Terje er flotte, men nu er jeg jo også til nordiske navne.

Det kunne jo være sjovt at give dem alle sammen navne inden for et
emne, f.eks. fra film. Hvis det nu var mig, så ville jeg faktisk være
nørdet nok til at vælge ene Star Trek navne. Tuvok, Troi, Tucker,
Tuvix, T'Pol, Tabor, Tash, Terek.

Eller ene navne fra fantasybøger. Når vi får vores newf, skal han
hedde Sirius. Eller forfattere: Tolstoy, Tolkien, Tjalve, Temple,
Twain, Thomsen, Tagore, Tafdrup.

Men der er jo masser at vælge af.

Mvh Trine

Tabia, Tabita, Tabitha, Tabithe, Tabitta, Tacha, Tadea, Tagea, Taia,
Taija, Taila, Taimi, Taina, Taja, Tajanna, Talia, Talita, Talli,
Tamar, Tamara, Tami, Tamira, Tammie, Tamra, Tana, Tania, Tanja, Tanna,
Tanne, Tanni, Tannia, Tannie, Tanya, Tara, Tarita, Tascha, Tasha,
Tashina, Tasia, Tasja, Tassa, Tatiana, Tatjana, Tea, Tebina, Tecla,
Teda, Teela, Teena, Teia, Tekla, Telena, Telma, Telse, Tena, Tene,
Tenja, Tenna, Tennie, Teodora, Teresa, Terese, Teresia, Terja, Terka,
Terna, Terne, Tescha, Tess, Tessa, Tessie, Tetina, Thala, Thalia,
Thania, Thanja, Thara, Thaya, Thea, Thecla, Theila, Thekla, Thelma,
Thelse, Thenna, Theodora, Theone, Theresa, Therese, Theresia, Thilda,
Thilde, Thilla, Thina, Thine, Thinka, Thinne, Thit, Thoma, Thomasine,
Thomassine, Thomina, Thomine, Thora, Thorbjørg, Thorborg, Thordis,
Thorgerd, Thorgun, Thorhild, Thorid, Thorny, Thorun, Thorunn, Thrine,
Thuri, Thurid, Thusnelda, Thyra, Thyre, Tia, Tiana, Tiane, Tida,
Tienna, Tiffanie, Tiffany, Tiina, Tika, Tila, Tilda, Tilde, Tilia,
Tilka, Tilla, Tille, Tillie, Tillike, Tilse, Timia, Timian, Tina,
Tine, Tinea, Tineke, Tinella, Tinemarie, Tinie, Tinja, Tinna, Tinne,
Tinnie, Tira, Tirsa, Tirza, Tirzah, Titica, Titika, Titina, Titta,
Titte, Titti, Tjana, Toa, Tola, Tolva, Toma, Tomasine, Tomassine,
Tomine, Tona, Tone, Tonie, Tonika, Tonita, Tonja, Tonje, Tonnie,
Tonya, Tora, Torbjørg, Torborg, Tordis, Torgerd, Torgun, Torhild,
Torid, Toril, Torny, Torun, Torunn, Tova, Tove, Tracey, Traute, Trein,
Tricia, Trille, Trina, Trine, Trineke, Trinka, Trinke, Trude, Trudi,
Tua, Tudi, Tudlik, Tula, Tulla, Tullia, Tullik, Tuna, Turi, Turid,
Tusnelda, Tut, Tutt, Tutta, Tutte, Tuula, Tyra, Tyre, Tytte.

Tade, Tage, Tago, Tai, Taico, Tais, Taj, Tajco, Tajs, Tam, Tamas,
Tammes, Tano, Tao, Tapio, Tarben, Tarek, Tarik, Tau, Taus, Tave, Tavs,
Ted, Teddi, Teddy, Teis, Teit, Tej, Tejn, Tejs, Tem, Temme, Temmi,
Teo, Teobald, Teodor, Terje, Terkel, Terkil, Terkild, Terman, Termann,
Terri, Terry, Tex, Teys, Thadæus, Thage, Thais, Tharben, Theis,
Theiss, Thejs, Them, Theo, Theobald, Theodor, Theon, Therkel, Therkil,
Therkild, Therman, Thias, Thim, Thimotheus, Thinus, Thio, Thobias,
Thoke, Thom, Thomas, Thommas, Thommy, Thonny, Thony, Thor, Thorald,
Thoralf, Thorben, Thorbjørn, Thord, Thore, Thorer, Thorfin, Thorfinn,
Thorgny, Thorgot, Thorgrim, Thorkel, Thorkil, Thorkild, Thorlak,
Thorleif, Thorlejf, Thorlejv, Thorlek, Thormod, Thormund, Thorolf,
Thorstein, Thorsteinn, Thorsten, Thorulf, Thorvald, Thorvil, Thorvild,
Thorwald, Thue, Thune, Thure, Thyge, Thøge, Thøger, Tias, Tibor,
Ticho, Till, Tilo, Tim, Timm, Timme, Timmi, Timmo, Timmy, Timo,
Timoteus, Timothy, Tin, Tinny, Tino, Tinus, Tito, Tjalfe, Tjelle,
Tjørk, Tjørn, Tobby, Tobias, Toby, Togi, Toivo, Toke, Toki, Tolvar,
Tolver, Tom, Tomas, Tomasz, Tomm, Tommas, Tommi, Tommy, Tonnes, Tonni,
Tonnis, Tonny, Tony, Tor, Toralf, Torben, Torbjørn, Tord, Tordur,
Tore, Torfin, Torfinn, Torgni, Torgny, Torgot, Torgrim, Torin, Torjus,
Torke, Torkel, Torkil, Torkild, Torlak, Torleif, Torlek, Torlif, Torm,
Tormod, Torre, Torry, Torstein, Torsteinn, Torsten, Torulf, Torvald,
Torvil, Torvild, Torvind, Toste, Tristan, Troels, Trohn, Trond,
Truels, Truls, Trygve, Trym, Tuco, Tue, Tume, Tune, Ture, Turf,
Turmund, Tycho, Tyge, Tøger, Tønnes, Tørk.

Fra : x Vuf x

Dato : 27-05-04 21:15

Thu, 27 May 2004 16:22:56 +0200, Trine Kornum Christiansen wrote:

>Hvilken race? Det er jo lidt forkert at kalde en lille papillion
>Tarzan eller Tyson, men en rottweiler der hedder Tilde lyder måske
>heller ikke helt rigtigt.

Hvorfor i al vide verden må en papillon ikke hedde Tarzan?
Jeg har en King Kyon = Kong Hund. Også en Kayser.

--
Mvh Sonja P. sonpetnospam@pc.dk http://www.sonpet.dk

Der findes ikke så stort et problem,
at det ikke kan løses. Citat SEJ

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 28-05-04 07:25

x Vuf x <sonpetnospam@nospam.dk> writes:

> Hvorfor i al vide verden må en papillon ikke hedde Tarzan?

Det må den også godt. Men det virker da lidt dumt, at man står og
kalder på Tarzan og så kommer der en nuttet lille papillon trippende.

I min hjemby var der faktisk sådan en kombination og vi grinede hver
gang vi snakkede om den. Sådan en lille årig en med storhedsvanvid, og
så hed den Tarzan.

Fra : Finn Hybjerg Hansen

Dato : 28-05-04 07:44

Fra : x Vuf x

Dato : 28-05-04 07:58

Fri, 28 May 2004 08:43:50 +0200, Finn Hybjerg Hansen wrote:
> [...]

Meget passende. De tror, de er på størrelse med rottweilere, sååå...

>Og jeg mødte en gang en Old English Sheepdog der hed Fnug

Jeg har mødt en kæmpe rottweiler-han, der hed Baby!

Fra : Pwh

Dato : 28-05-04 08:26

> Jeg har mødt en kæmpe rottweiler-han, der hed Baby!

Jeg kender da også en stor Rottetæve der hedder Mini

/Jens (Med Angel som nok skal rettes til Hells-Angel)

Fra : Karina og Christian

Dato : 28-05-04 12:06

"Pwh" <deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> wrote in message
[klip]

> Jeg kender da også en stor Rottetæve der hedder Mini

En af mine bekendte havde engang en Sct. Bernhard, der hed Trille

Karina

Fra : x Vuf x

Dato : 28-05-04 13:45

Fri, 28 May 2004 13:06:24 +0200, Karina og Christian wrote:
>"Pwh" <deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> wrote...

>En af mine bekendte havde engang en Sct. Bernhard, der hed Trille

HAHAHAHAHA...øhhh...hihihi...
Man må jo ikke grine ad de stakkels hunde...

Fra : Pwh

Dato : 28-05-04 15:24

x Vuf x wrote:

> HAHAHAHAHA...øhhh...hihihi...
> Man må jo ikke grine ad de stakkels hunde...

Det har jeg nu rimeligt svær ved for øjeblikket hvor Tyson og Angel
tonser rundt sammen, det ser til tider ret komisk ud med den store
størrelsesforskel )

/Jens (der ligger flad af grin til tider af de to tosser)

Fra : Pwh

Dato : 27-05-04 15:45

Peter Andersen wrote:
> [...]
> Nu er det sådan at min mor skal navngive nogle hvalpe, og ifølge
> hendes eget system skal de hedde noget som starter med T, har i nogle

Er det en han er der kun en mulighed, Tyson
Spøg til side, jeg fandt i sin tid en side på nettet hvor
der var listet en masse hundenavne. Min egen Tyson
endte så med at blive navngivet efter en internatshund,
men det er en helt anden historie

/Jens

Fra : Battlefield´s

Dato : 27-05-04 15:51

"Pwh" <deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> der var listet en masse hundenavne. Min egen Tyson
> endte så med at blive navngivet efter en internatshund,

Hej
På denne side er der en masse gamle hundenavne, måske nogle af dem kan
bruges?
http://www.sa.dk/lak/saxo/hunde/hundestart.htm

Hilsen Vibeke

---

Fra : Kosmonauten

Dato : 27-05-04 17:17

> [...]
> der var listet en masse hundenavne. Min egen Tyson
> endte så med at blive navngivet efter en internatshund,

Hej Jens.
Det lyder spændende, kan du ikke fortælle historien om hvordan Tyson fik sit
navn??
Min egen Laika er jo opkaldt efter rumhunden af samme navn og har jo krudt i
en vis bagdel, såå navnet var skam vel valgt ;C)
Hygge
Martin & Laika
Som kan ses her: http://home13.inet.tele.dk/dinah

Fra : Pwh

Dato : 27-05-04 17:30

> Hej Jens.
> Det lyder spændende, kan du ikke fortælle historien om hvordan Tyson
> fik sit navn??

Lang historie forholdsvis kort, jeg var blevet "forelsket" i en internatshund
på 10mdr (Rotte/Doberman) han var noget af det dejligste. Jeg gik så og
tyggede på det et par dage fordi han var ikke helt uproblematisk.
Jeg bestemte mig så for at sige at jeg gerne ville have ham, og ringede derned,
så var han blevet formidlet videre dagen før ;-(
Derfor kom Tyson til at hedde Tyson, jeg havde jo besluttet mig for en hund
der hed det. Idag er jeg glad for at jeg fik Tyson i stedet for, det arbejde jeg lagde i
ham som hvalp er kommet 1000 gange tilbage

Meget smuk hund du har dig der
Billeder af mine på http://megapixel.dk/vis/album/5412

/Jens

Fra : Kosmonauten

Dato : 27-05-04 18:13

> Meget smuk hund du har dig der
> Billeder af mine på http://megapixel.dk/vis/album/5412
>
> /Jens
Takker for ze story ;C)
Og jeg kan kun sige ditto herfra ;C)
Hygge
Martin & Laika

Fra : Peter Andersen

Dato : 27-05-04 20:04

Hejsa

Tak for hjælpen jeg vil vidergive jeres forslag, men Tyson bliver det jo nok
næppe hehe

Peter

Fra : lilholm

Dato : 02-06-04 23:40

Da jeg skulle have mit kennelnavn - ASHANTI-ROTTS - gik jeg ud fra at
jeg ville bruge min ældste hunds navn på en eller anden måde. Hun
hedder HOPE. Jeg racede igennem nettet og fandt at navnet ASHAN er
Indiansk og betyder HÅB. Det er et drengenavn. Jeg legede så lidt med
ordet og fandt på min egen udgave der så blev til ASHANTI.
Kennelnavnet ASHANTI var desværre optaget af en Dansk !!!!! kennel der
dog er lukket. Men navnet må så ikke bruges i en årrække desværre. Og
jeg kan ikke spore indehaverne for en evt. tilladelse.
Men ASHANTI-ROTTS - kan vel ikke skjules at jeg har Rottweilere ! -
var ledigt så det valgte jeg. Og som en konsekvens deraf har jeg
besluttet at alle mine hvalpe efter mine hunde skal have Indianske
navne. Der er jo en betydning bag alle navne, og jeg vil til den tid
finde de mest sigende navne til hver enkelt hvalp. Dog skal det være
sådan at 1.ste kuld starter med A osv.
Bare min ide.
Lilholm