Haplochromis Zebra Obliquidens
Fra : Thomas Bowers

Dato : 27-05-04 15:14

Har netop købt 3 stk. af ovenstående til et cichlide akvarium (yderligt 6
stk. Coral Red Pseudotrop. og 6 stk. Labidochromis Hongi). Forhandleren
kunne umiddelbart se forskel på hanner og hunner, så derfor håber jeg der
her, er nogen der ved det ?

Vi tog chancen i butikken og købte en lidt aggressiv (lidt større med mere
markanter sorte striber og jagtede de andre en smule) og 2 mindre uden så
markante sorte streger.

Jeg er ihvertfald ret sikker på den "aggressive" er en han, men spørgsmålet
er så om han jagter 2 hunner eller hanner !?

På forhånd tak

Thomas Bowers

Fra : Jasper Norman

Dato : 27-05-04 22:54

Tja, han kan sagtens finde på at jagte (og dræbe) hunnerne. Derfor er det en
god idé at have en del fisk, således at han bruger en del mere tid på at
forsvare sin hule.

/Jasper

Fra : Thomas Bowers

Dato : 28-05-04 08:21

Der er ok befolket i akvariet (12 andre cichlider) og masser af skjulesteder
(Kenyanske hulsten). Jeg har nu efter lidt mere observering, konstateret at
det må være 2 hunner ......men han jagter dem en smule 2 skift (ikke helt
vildt)

Tak for svaret