Kill Bill 2
Fra : Koeffe

Dato : 27-05-04 13:51

Skal man have set 1'eren for at [kunne få noget ud af 2'eren / synes 2'eren
er fed]?

Jeg har godt hørt Filmland sige at de er meget forskellige. 1'eren er
kung-fu hvor 2'eren er western.

Men kan man se 2'eren uafhængigt?

--
Koeffe

Fra : Jacob Andersen

Dato : 27-05-04 14:05

"Koeffe" <kena_FJERN_DETTE_@mail.dk> wrote in message
> Skal man have set 1'eren for at [kunne få noget ud af 2'eren / synes
> 2'eren
> er fed]?

Det TROR jeg ikke man skal, men kontrasten mellem de to film vil man
naturligvis gå glip af. Jeg ville vælge at se 1'eren først.

> Jeg har godt hørt Filmland sige at de er meget forskellige.

Det kan man vist roligt sige.

> 1'eren er
> kung-fu hvor 2'eren er western.

Jeg er ikke rigtig enig i at 2'eren er western, men det er da rigtigt at de
to films stilistiske udtryk er yderst forskellige, tempo farvevalg alt
muligt, meget forskelligt.

> Men kan man se 2'eren uafhængigt?

Egentlig får man baggrundshistorien meget mere detaljeret forklaret i 2'eren
så man KAN godt se dem uafhængigt, men det ville være synd synes jeg.

/Jacob

--
"You think he didn't know the 8 points and how to end a life with a super
quickness?"

Fra : Thomas Zork

Dato : 27-05-04 14:09

> Skal man have set 1'eren for at [kunne få noget ud af 2'eren / synes
2'eren
> er fed]?

Jeg synes unægteligt de hænger sammen. Det er rigigt at genren svinger fra
Kong-Fu til Western og der er mindre overdrevet blod i 2'eren.
Jeg vælger at betragte Kill Bill som en helaftensfilm, der desværre blev
cuttet i 2 dele og sendt med et års mellemrum.

Jeg vil ikke anbefale nogen at se nr. 2 uden at have set nr. 1.

/zork

Fra : David Rasmussen

Dato : 27-05-04 15:34

Thomas Zork wrote:

> [...]
> Jeg vælger at betragte Kill Bill som en helaftensfilm, der desværre blev
> cuttet i 2 dele og sendt med et års mellemrum.

Var det ikke snarere et halvt års mellemrum?

/David

Fra : Thomas Zork

Dato : 27-05-04 15:41

> Var det ikke snarere et halvt års mellemrum?

muligvis - jeg skød fra hoften :)

Fra : Henrik 'Egern' Jense~

Dato : 27-05-04 18:37

Thomas Zork skrev i en meddelelse...
> Jeg synes unægteligt de hænger sammen. Det er rigigt at genren svinger fra
> Kong-Fu til Western og der er mindre overdrevet blod i 2'eren.

Nu du siger det, hvorfor forbinder folk/du så 2'eren med Western?

(Jeg spørger da bare igen, når folk ikke gider svare...

-- HEJ
...............svinger sværdet rundt...........

Fra : Thomas Zork

Dato : 28-05-04 01:56

> Nu du siger det, hvorfor forbinder folk/du så 2'eren med Western?
>
> (Jeg spørger da bare igen, når folk ikke gider svare...

havde ikke lige set du har stillet dette spørgsmål.
Udover, at filmen storset er optaget i den store sandkasse i
mexico-newmexico området er der flere scener som har relationer til de gamle
revolverfilm. Særligt scenen i kirken, hvor man godt ved at der skal rystes
bly ud i stride strømme, minder om western genren. Superskurken har lige
lidt dialog og det uundgåelige skyderi trækkes i langdrag. Imellem tiden er
de 4 onde hjælpeskurke linet op og klar til at rykke ind.

Det er svært at forklare, men oplevelsen/sammenligningen synes jeg ikke slår
fejl.

Flere scener i filmen understøttes endvidere af Ennio Morricones musik.

/zork

Fra : Nikolaj

Dato : 28-05-04 07:11

"Thomas Zork" <glemdet-k@hotmail.com> wrote in message

> Flere scener i filmen understøttes endvidere af Ennio Morricones musik.

Det samme gjorde den i 1'eren ik?

Nikolaj

Fra : Henrik 'Egern' Jense~

Dato : 28-05-04 15:45

Jeg skrev...

> [...]
> Udover, at filmen storset er optaget i den store sandkasse i
> mexico-newmexico området er der flere scener som har relationer til de
Hmm... altså i modsætning til Vol.1?

> [...]
er
> de 4 onde hjælpeskurke linet op og klar til at rykke ind.
He he... og det kan ikke foregå i andre genrer... lad os forestille os, at
vi lukker øjnene/glemmer lokationen... og hvad så hvis jeg si'r
gangsterfilm eller thriller?

> Det er svært at forklare, men oplevelsen/sammenligningen synes jeg ikke
slår
> fejl.
Ja, men mest fordi den foregår i ørkenen, ik?

-- HEJ
.............sparker i sandet.......næh.... en slange....

Fra : John Doe

Dato : 27-05-04 22:13

Jeg så 2'eren inden 1'eren.. Det vil jeg ikke anbefale.. Der gik sat'me lang
tid i filmen før jeg forstod noget som helst.. Og jeg har stadig ikke
forstået det hele...

John

Fra : Koeffe

Dato : 28-05-04 14:57

"Koeffe" <kena_FJERN_DETTE_@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Skal man have set 1'eren for at [kunne få noget ud af 2'eren / synes
2'eren
> er fed]?

Jeg har fulgt jeres råd, og har fået set 1'eren nu. Det er jeg glad for.
Uden at have set 2'eren endnu (først på søndag) virker de to film ret
sammenhængende. 1'eren er i hvert fald en ufuldendt film i sig selv.

--
Koeffe

Fra : Martin Ohlsson

Dato : 28-05-04 19:10

> [...]
> Uden at have set 2'eren endnu (først på søndag) virker de to film ret
> sammenhængende. 1'eren er i hvert fald en ufuldendt film i sig selv.

Husk på ikke at få et chock når du ser 2'eren! Det er _INTET_ af det samme
som du fik i 1'eren. Der er næsten intet blod og historien er fortalt i en
helt anden stil... Det er mere så du er forberedt, og kan nyde en god film,
istedet for at sidde chockeret tilbage i stolen

Mvh. Martin