Amazon leveringstider?
Fra : Søren Kongstad

Dato : 27-05-04 13:25

Hej

Jeg har bestilt sæson 1-4 af buffy på amazon.com

Jeg ved det bliver dyrt i told, men tilbuddet så godt ud.

Hvad er jeres erfaringer med almindelig levering fra amazon? Pakken blev
sendt den 2.maj, og deres seneste estimerede leveringstid var igår (26.maj)

/Søren

Fra : Muldeberg

Dato : 27-05-04 15:24

"Søren Kongstad" <kongstad@kongstad.net> wrote in

> [...]
>
> Hvad er jeres erfaringer med almindelig levering fra amazon? Pakken
> blev sendt den 2.maj, og deres seneste estimerede leveringstid var

Lyder til at den måske er strandet i tolden
Nej, der kan godt gå op til 3 uger når de sendes fra USA.
Det tager det sådan ca. med de film jeg bestiller fra andre
US shops som ingen andre kan tilbyde her på vores side af atlanten.

--
Muldeberg aka "Mulde"
muldemail@[DELETE-THIS]yahoo.dk

Fra : vemrd?

Dato : 28-05-04 08:36

On Thu, 27 May 2004 09:23:30 -0500, Muldeberg <nothing@heree.com>
wrote:

>Det tager det sådan ca. med de film jeg bestiller fra andre
>US shops som ingen andre kan tilbyde her på vores side af atlanten.
Hvilke andre US shops benytter du?

Fra : Muldeberg

Dato : 28-05-04 13:15

vemrd? <kpsnej@hotmail.com> wrote in

> Hvilke andre US shops benytter du?

www.dvdempire.com og www.dvdszone2.com
Begge meget gode forretninger med et bredt udvalg.

Fra : Muldeberg

Dato : 28-05-04 13:19

Muldeberg <nothing@heree.com> wrote in news:Xns94F7910859899idtoken@
216.196.97.131:

Ups, det er www.dvdzone2.com (en stavefejl havde lige sneget sig ind)

Fra : Hype

Dato : 27-05-04 22:58

"Søren Kongstad" <kongstad@kongstad.net> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvad er jeres erfaringer med almindelig levering fra amazon? Pakken blev
> sendt den 2.maj, og deres seneste estimerede leveringstid var igår

Må man spørge om prisen?
(mangler nemlig sæson 2,3,4 og 7)

Hilsener Michael

Fra : Søren Kongstad

Dato : 28-05-04 14:10

120 $ + 7$ i levering.

Dertil kommer 291 i told + afgifter.

dvs ca 1.100 DKK

/Søren

Fra : Martin Moller Peders~

Dato : 29-05-04 22:14

In <2hos1pFficoqU1@uni-berlin.de> "Søren Kongstad" <kongstad@kongstad.net> writes:

>120 $ + 7$ i levering.

>Dertil kommer 291 i told + afgifter.

? Er der told paa dvd-film ?
Du kan selv kun betale 25% moms plus 50 kroner i gebyr.

/Martin

Fra : ML-78

Dato : 29-05-04 22:59

Martin Moller Pedersen skrev:

> ? Er der told paa dvd-film ?
> Du kan selv kun betale 25% moms plus 50 kroner i gebyr.

Toldsatsen for DVD-film er 3,5 %. Gebyret for fortoldning er 60 kr. hos
PostDK.

ML-78

Fra : Knud Winckelmann

Dato : 27-05-04 23:10

Således skrev "Søren Kongstad" <kongstad@kongstad.net> i
dk.kultur.film Thu, 27 May 2004 14:24:53 +0200:

>Jeg har bestilt sæson 1-4 af buffy på amazon.com

Af ren og skær interesse, hvorfor Amazon?

Cdwow.com har f.eks. sæson 1-6, både som reg1. for £30 og reg. 2 for
£55, incl. porto.

Knud
--
God is real... unless declared an integer...

Fra : Knud Winckelmann

Dato : 27-05-04 23:15

Således skrev Knud Winckelmann <knud@fabel.dk> i dk.kultur.film Fri,
28 May 2004 00:09:49 +0200:

>Cdwow.com har f.eks. sæson 1-6, både som reg1. for £30 og reg. 2 for
>£55, incl. porto.

Aha, jeg ser lige at de har tilbud på sæson 1-4 for $118. Det var jo
en ganske god pris.

Selv med porto og moms kan det jo nok betale sig i forhold til de
£120, det ville have kostet hos cdwow.

Knud

Fra : Hype

Dato : 27-05-04 23:16

"Knud Winckelmann" <knud@fabel.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Knud
> --
> God is real... unless declared an integer...

Jeg har lige købt sæson 1 reg.2 for £17.99 og sæson 6 reg. 2 for £33.99 på
sendit.com

/michael

Fra : Søren Kongstad

Dato : 28-05-04 14:12

Tak for jeres svar.

Jeg skrev til Amazon igår og de bad mig vente til d. 2. Juni, og så kontakte
dem igen, men jeg har lige hørt fra min kone at DVD'erne er ankommet!

Så nu er der pizza, cola og Buffy i aften

/Søren

Fra : Søren Kongstad

Dato : 01-06-04 11:18

> Så nu er der pizza, cola og Buffy i aften

Det lykkedes os at få set 1. sæson her i pinsen (Der var jo stort set ikke
noget andet i tossekassen der var værd at se), og det eneste irriterende var
at der var en del artefacts på dvd'erne ved hurtige bevægelser. Nu var der 3
timers tv+ lidt ekstra på alle sammen, er det normalt at kodningen lider så
meget under at 3+ timer?

Jeg ved at Ringenes Herre nr 1, blev rost fordi det lykkedes dem at lave en
god komprimering af 3 timer på en dvd.

/Søren