Båd i Aalborg
Fra : J.B.

Dato : 26-05-04 21:09

Hej Gruppe!

Er der nogen herinde der kender til et skib som mod betaling kan fragte 20
personer fra Aalborg til Hals?

Det er i forbindelse med en "firma-skovtur".

Jeg ved ikke hvor jeg ellers skal spørge.

M.v.h.
J.B.

Fra : Claus Tersgov

Dato : 26-05-04 21:34

Uheldigvis faldt J.B. over tastaturet og skrev derved følgende:

> Er der nogen herinde der kender til et skib som mod betaling kan
> fragte 20 personer fra Aalborg til Hals?
> Det er i forbindelse med en "firma-skovtur".
> Jeg ved ikke hvor jeg ellers skal spørge.

google..

Prøv at søge på charter, chartersejlads osv...

Claus

Fra : J.B.

Dato : 27-05-04 15:24

"Claus Tersgov" wrote in message:

> google..
>
> Prøv at søge på charter, chartersejlads osv...
>
> Claus

Undskyld mit indlæg, jeg vidste ikke at der skulle certifikat og tilladelse
til den slags.
Måske Claus kunne forklare mig det på en lidt venligere måde næste gang.

M.v.h.
J.B.

Fra : Claus Tersgov

Dato : 27-05-04 15:38

"J.B." <batmandenFJERN@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
tilladelse
> til den slags.
> Måske Claus kunne forklare mig det på en lidt venligere måde næste

Hvad er dit problem?

Du skriver, at du ikke ved, hvor du skal søge, og jeg fortæller dig,
at du kan søge på google?!

Søger man på google med de nævnte termer, så dukker der *mange* hits
op med charterbåde og udlejningsbåde i danmark. Du kan endda finde
sider med masser af links til danske turbåde..

Så hvad er dit *nøjagtige problem* og hvem skriver noget om, at du
skal have "certifikat og tilladelse"?

FUT dk.admin.netikette

Claus

Fra : Lars K.

Dato : 27-05-04 16:49

In article <c94ug3$2rrh$1@news.cybercity.dk>, nospamnews@tersgov.dk
says...

> Du skriver, at du ikke ved, hvor du skal søge, og jeg fortæller dig,
> at du kan søge på google?!

Vil CT udpege den linje hvor "søge" indgår i J.Bs. indlæg?

> Søger man på google med de nævnte termer, så dukker der *mange* hits
> op med charterbåde og udlejningsbåde i danmark. Du kan endda finde
> sider med masser af links til danske turbåde..

Og hvad kan man bruge det til, hvis man gerne vil have "folks" (og CT)
mening?

Bare fordi man kan finde en båd på google er det jo ikke ensbetydende
med at det er en god båd som "folk" vil anbefale.
--
Lars - 9000 Østbyen
Mit legerum :) http://www.evt.dk

Fra : Peter

Dato : 27-05-04 21:14

"J.B." skrev i en meddelelse

> Måske Claus kunne forklare mig det på en lidt venligere måde næste gang.
>
> M.v.h.
> J.B.

Det skal du nok ikke regne med J.B.

Claus bruger samme facon hver gang.
Først indleder han alle sine indlæg med at tale ned til spørgeren.
Hvis du så formaster dig til, at beklage dig over talemåden,
får du konsekvent at vide, at "det har ikke noget med sejlads at gøre".
Derefter "FUTTER" han til dk.admin.netikette.

Men - naturligvis - er der ikke noget i vejen med din opfattelse
af det danske sprog. Det ER en nedladende indledning.

Mange hilsener / Peter

Fra : J.B.

Dato : 27-05-04 22:02

> [...]
>
> Men - naturligvis - er der ikke noget i vejen med din opfattelse
> af det danske sprog. Det ER en nedladende indledning.

Ok. Så har jeg da lært det.
Lad os bare lukke diskussionen her. Jeg har fået nogle gode henvendelser pr.
mail efter jeg skrev her i gruppen og det var trods alt det jeg kom for

M.v.h.
J.B.

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 28-05-04 10:01

"Peter" <lappa@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> får du konsekvent at vide, at "det har ikke noget med sejlads at gøre".
> Derefter "FUTTER" han til dk.admin.netikette.

Og hvad gør du Peter ???? Hver gang Claus laver et indlæg er du der jo og
brokker dig - men hjælper du den oprindelige spørger ? Nej, det gør du ikke,
så hvad er forskellen lige på dig og Claus ifølge dine indlæg ? Jeg ser
ingen forskel - ud over at Claus prøver på at hjælpe........ Se nu at blive
lidt voksen, forstå at Claus er på sin måde, du er på din måde, og så skal
du se, det hele skal nok gå godt

/Ole

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 28-05-04 09:56

> [...]
tilladelse
> til den slags.
> Måske Claus kunne forklare mig det på en lidt venligere måde næste gang.

Ej, nu må i fanme snart holde op med det LORT !!!!! Claus gør sgu da ikke en
skid andet end at hjælpe dig, og så brokker du dig ???? Der må være en flok
mennesker herinde der sover meget dårligt om natten..... FØJ !!!!!

/Ole

Fra : Torben Bach

Dato : 27-05-04 22:26

In news:40b5f9fe$0$5946$ba624c82@nntp03.dk.telia.net,
J.B. <batmandenFJERN@hotmail.com> typed:

Kære JB
Lad dig ikke gå på af den slags svar fra CT. Det var sikkert et velment, men
kortfattet svar, som ikke var det, du spurgt om - altså om nogen her i
gruppen kender til et skib o.s.v.

Jeg vil ikke være med til mudderkastning i relation til CT og hans falden
over tastaturet, for den indledning har aldrig generet mig.

Her i gruppen dk.fritid.sejlads forekommer det lidt for ofte, at et
tilsyneladende uskyldigt spørgsmål ender op i uendelige diskussioner om
noget helt andet. Det er synd og ærgerligt for alle parter, uanset om man
hedder det ene og andet.
Jeg deltager i andre nyhedsgrupper - feks. i gruppen dk.fritid.motorcykel,
hvor tonen er helt anderledes og synes noget mere venlig, tolerant og
hjælpsom blandt deltagerne, som har den samme interesse.

Er du feks. ny bruger/deltager i en nyhedsgruppe som denne, kan du sikkert
opleve dit forsøg på at få svar på et spørgsmål som noget skræmmende i det
tilfælde, at tråden ender op med at fortsætte i det uendelige med
mudderkastning frem og tilbage om noget helt andet end det, dit spørgsmål
gik på. Det var jo ikke det, man ville!
Nogle mener også, at man skal have sat sig 100% ind i reglerne om
net-etikette, citat-teknik mv., inden man kan tillade sig at henvende sig
med spørgsmål i en gruppe. Overtræder men disse regler risikerer man at få
spørgsmål som feks. "er du ignorant, siden du ikke citerer korrekt,
skvadderhoved o.s.v." Besvarer du sådanne udsagn, bliver dit svar klippet
efter "modpartens" hoved og du bliver bedt om at dokumentere, hvad du
skriver, selvom det feks. tydeligt fremgår af tidligere indlæg i tråden.
Hvis man ikke lige har læst om det hele, risikerer man at få en over nakken
at drevne deltagere i de forskellige grupper, hvilket eftet min mening ikke
er rimeligt. Lidt venlighed og en god tone imellem mennesker med fælles
interesse var nok at foretrække fremfor pedantiske formaninger, som sagtens
kunne formuleres på en mere venlig måde uden indforståede forkortelser som
FUT, OT og lignende betegnelser, som en ny deltager selvsagt ikke kender den
fulde betydning af.
Forkortelser af udtryk er noget, fanden har skabt. Bruger man forkortelser
o.f. en person, som tydeligvis er ny i en gruppe, burde det være en
selvfølge, at FUTTEREN i parantes skrev, hvad forkortelsen betød.

Nå, men godnat og sov godt alle kamphaner.

Når man læser, hvad der foregår af "kampe" i denne gruppe, forstår man
bedre, hvorfor der opstår krig rundt omkring i verden.

Mvh
Torben

Fra : Lars K.

Dato : 27-05-04 12:14

In article <40b4f964$0$23087$ba624c82@nntp05.dk.telia.net>,
batmandenFJERN@hotmail.com says...
> [...]
> personer fra Aalborg til Hals?
>
> Det er i forbindelse med en "firma-skovtur".
>
> Jeg ved ikke hvor jeg ellers skal spørge.

JEg mener at skibet URSA sejler med folk på denne måde. Jeg aner ikke
hvad det koster mm. men du kan prøv at ringe til ham. (ps: sender lige
tlf til dig personligt :)