Køb af Intel Pro/100 S
Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 26-05-04 19:48

Hejsa!

Inden jeg farer ud og køber http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=17197
er der så nogen der allerede her siger STOP ?

Det skal sidde i min Linuxserver..

PS: Hvad p****** er der så specielt ved denne..:
http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=58130 ?

Det er jo en hamper pris *GG*

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 26-05-04 20:04

On 2004-05-26, Martin Johansen [6000] <visit_my@website.invalid> wrote:

> Inden jeg farer ud og køber http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=17197
> er der så nogen der allerede her siger STOP ?

Næh, jeg siger held og lykke med det bedste netværkskort du kan få til linux!

Mvh Thomas, Der selv er på sit 4 Intel kort under linux

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 26-05-04 21:12

On Wed, 26 May 2004 19:04:23 +0000, Thomas S. Iversen wrote:

> Næh, jeg siger held og lykke med det bedste netværkskort du kan få til
> linux!

Tak - det _er_ bestilt. 303,- ca inkl. forsendelse. "Desværre" ligger
firmaet i Rønne og der er mig bekendt 2 dages leveringstid for PostDK,
så hvis jeg er uheldig kan jeg først lege med det på tirsdag (Pinse og
alt det der)

Jeg har efterhånden fået nok, af alle de stalls på min server så jeg
håber det netkort kan rette op på det.

Jeg har efterhånden en hardboot dagligt og jeg kan intet udlæse af
logs...

Bliver spændende

Fra : Henning

Dato : 26-05-04 20:08

On Wed, 26 May 2004 20:48:21 +0200, "Martin Johansen [6000]"
<visit_my@website.invalid> wrote:

>Hejsa!
>
>Inden jeg farer ud og køber http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=17197
>er der så nogen der allerede her siger STOP ?
>
>Det skal sidde i min Linuxserver..

Hm, det er kun 100Mbps - et gigabit koster vist kun en smule mere?
Du kunne evt. købe et to-ports kort, hvis din server også skal fungere
som firewall/gateway?

Henning
hsb@(fjernes)image.dk

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 26-05-04 21:10

On Wed, 26 May 2004 21:08:16 +0200, Henning wrote:

> Hm, det er kun 100Mbps - et gigabit koster vist kun en smule mere? Du
> kunne evt. købe et to-ports kort, hvis din server også skal fungere som
> firewall/gateway?

Det er selvf. en mulighed.. hmm men jeg har en router i forvejen så har
ikke lige brug for det.

Ang. Giga så er resten af mit udstyr 100Mbit og jeg har svært ved, at se
fordelen ved Giga da jeg sjældent overfører filer via netværket.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 26-05-04 22:01

On Wed, 26 May 2004 22:09:49 +0200, "Martin Johansen [6000]"
<visit_my@website.invalid> wrote:

>Ang. Giga så er resten af mit udstyr 100Mbit og jeg har svært ved, at se
>fordelen ved Giga da jeg sjældent overfører filer via netværket.

De har bedre overskud til at køre 100Mbit

Af en eller anden grund, kan jeg også se at mit intel 100s har en del
fejlpakker, hvorimod giga kortet kan banke data igennem uden
fejlpakker.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 26-05-04 22:24

On Wed, 26 May 2004 23:01:28 +0200, Bjarke Hansen wrote:

> De har bedre overskud til at køre 100Mbit

Okay

> Af en eller anden grund, kan jeg også se at mit intel 100s har en del
> fejlpakker, hvorimod giga kortet kan banke data igennem uden fejlpakker.

Kan det være defekt? Synes ikke jeg har oplevet fejlpakker på mine kort..

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 26-05-04 22:35

On 2004-05-26, Martin Johansen [6000] <visit_my@website.invalid> wrote:

> Kan det være defekt? Synes ikke jeg har oplevet fejlpakker på mine kort..

Jeg har heller ikke oplevet fejlpakker på et eneste af de pro 100s kort jeg
har kørt med. Hverken herhjemme eller på arbejdet.

Thomas

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 26-05-04 22:45

On 26 May 2004 21:34:49 GMT, "Thomas S. Iversen"
<zensonic@zensonic.dk> wrote:

>Jeg har heller ikke oplevet fejlpakker på et eneste af de pro 100s kort jeg
>har kørt med. Hverken herhjemme eller på arbejdet.

hmm det viser det Intel PRoset program da ellers på mine... under
netværksdriver... men betyder sikkert ikke noget.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 26-05-04 20:16

> [...]

>Inden jeg farer ud og køber http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=17197
>er der så nogen der allerede her siger STOP ?

fint netkort..

har selv 2, bruger ikke det ene, du må godt købe det!

Men ellers så køb dog et Gigabit...

På mit bundkort er der fx Gigabit, og det ydede ved sidste test 30%
mere end 100S kortet ved 100Mbit.. 100s 70Mbit og giga 99Mbit okay
det er også "Kun" et dekstop kort, men det er det vist også det vist
på edbpriser.dk

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 26-05-04 21:08

On Wed, 26 May 2004 21:16:07 +0200, Bjarke Hansen wrote:

> har selv 2, bruger ikke det ene, du må godt købe det!

Shit har lige bestilt :-/

> Men ellers så køb dog et Gigabit...

Mit router/switch er "kun" 100Mbit

Fra : Esben Tærsker

Dato : 26-05-04 20:31

Martin Johansen [6000] wrote:

> PS: Hvad p****** er der så specielt ved denne..:
> http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=58130 ?
>
> Det er jo en hamper pris *GG*

Det er antikt...!

/Esben

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 26-05-04 21:09

On Wed, 26 May 2004 21:31:03 +0200, Esben Tærsker wrote:

> Det er antikt...!

Dvs. det kan ikke nogle specielle tricks jeg lige har overset?

Fra : Morten Lundstrøm

Dato : 26-05-04 21:49

> Dvs. det kan ikke nogle specielle tricks jeg lige har overset?
Udover at det må være lavet af guld så... nej
Har ét af slagsen du gerne må købe for 50.000, det er dog ikke lavet af
guld.

/Morten

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 26-05-04 22:24

On Wed, 26 May 2004 22:48:50 +0200, Morten Lundstrøm wrote:

> Udover at det må være lavet af guld så... nej Har ét af slagsen du
> gerne må købe for 50.000, det er dog ikke lavet af guld.

Bukker og takker pænt nej

Fra : Mads Bahrt

Dato : 27-05-04 00:05

Martin Johansen [6000] wrote:
> PS: Hvad p****** er der så specielt ved denne..:
> http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=58130 ?
>
> Det er jo en hamper pris *GG*

Det står inde under IT-butikkens side at det er en engros-pakke - der
står dog ikke hvor mange netkort der er i kassen.

MVH
Mads

Fra : Hans

Dato : 28-05-04 16:42

Mads Bahrt wrote:

> Det står inde under IT-butikkens side at det er en engros-pakke - der
> står dog ikke hvor mange netkort der er i kassen.

Det står der faktisk. En gros = 1 gros = 144 stk., d.v.s. knapt 600 kr. pr.
stk.

/ Hans

Fra : Brian Albertsen

Dato : 01-06-04 15:34

On Wed, 26 May 2004 20:48:21 +0200, "Martin Johansen [6000]"
> [...]

Varenummeret er PILA8500PAK80 og er en bulkpakke med 80 kort.

Men det er jo antikke kort så de har nok bare glemt at slette dem fra
deres liste. til sammenligning koster 80 10/100 kort 32.000

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 12-06-04 14:55

On Wed, 26 May 2004 20:48:21 +0200, Martin Johansen [6000] wrote:

> Inden jeg farer ud og køber http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=17197
> er der så nogen der allerede her siger STOP ?

Jeg har nu købt et for en uges tid siden... (har faktisk købt et mere i
går) og jeg er SÅ imponeret..

Aldrig mere skal jeg have Realtek eller andre billige kort i mine
maskiner. Jeg har nu et Intel i både min server og min desktop og CPU
usage er latterlig lav samt stabiliteten er i top.

Min server er ikke gået ned endnu uanset hvor hårdt jeg belaster mit
netkort - før gik den jævnligt ned med et bambus netkort.

Tak til Thomas fordi du fik mig overtalt! Det skal du ikke glemmes for