blå og grønne papegøjefisk
Fra : ibber

Dato : 26-05-04 17:08

Jeg har fået nogen orange og røde papegøjefisk, som går i min 40 liters
bowle, i bowlen har jeg en luftpumpe, 2 plasticplanter og en bund af farvede
sten blå, gule, rødesten etc.
Rigtig flot
Jeg har hørt at man også kan få papegøjefisk der er blå og grønne er der
nogen der ved hvor man kan købe dem henne.?
Jeg har ni fisk i nu cirka 8 cm, der alle står på skrå lige under overfladen
er det normalt ?

Fra : jan

Dato : 26-05-04 17:44

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 26-05-04 18:55

jan skrev i et indlæg på usenet:
> [...]

Det må man da håbe

1. april er ellers nogen tid siden.

Jan

Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk

Fra : jan

Dato : 26-05-04 19:43

Fra : Jan F.

Dato : 26-05-04 22:09

> [...]
> Jeg har hørt at man også kan få papegøjefisk der er blå og grønne er der
> nogen der ved hvor man kan købe dem henne.?

Prøv i Kampfisken i Tåstrup, de har haft dem tidligere...

--

Jan F.

Fra : J.B.

Dato : 26-05-04 21:13

Hej!

Prøv evt. her: http://www.arneswarehouse.com/luau/55176.jpg

M.v.h.
J. B.

Fra : LH

Dato : 26-05-04 23:23

Hehe, passer fint til de farvede sten

Fra : Karsten Enevoldsen

Dato : 26-05-04 23:20

ibber wrote:
> [...]
> der nogen der ved hvor man kan købe dem henne.?
> Jeg har ni fisk i nu cirka 8 cm, der alle står på skrå lige under

Tumbe troll..!!

--
Sed quis custodiet ipsos Custodes.?

Fra : Jes

Dato : 27-05-04 16:30

40 L er da alt formeget skær ned på 20 L

---

Fra : ibber

Dato : 27-05-04 18:39

"> 40 L er da alt formeget skær ned på 20 L

Skal jeg fjerne noget af vandet i bowlen så ?

Fra : Niels Christian Mohr

Dato : 27-05-04 20:02

Du må ikke putte mere end halvt vand i bowlen da du ellers kan risikere at
der er for meget ilt til fiskene. Og hvis det sker udvikler de helium og
bliver til svævefisk istedet for svømmefisk!!!!!

Fra : Lars Stigaard

Dato : 27-05-04 22:20

Ja pas på med de svævefisk.... pluslige en morgen er de væk, og dit loft er
fyldt med lort !!!!! ( de små fiske puha´er, vil svæve dobbelt så hurtigt
pågrund de naturlige gasser. og der ved splatte ud på loftet med stor
kraft )
Skynd dig at træke en nylonstrømpe ned over bowlen , så ved du hvor du har
dine fisk

Fra : Michael Larsen

Dato : 28-05-04 10:16

Der udleveres blå og grønne piller til alle i udgangen.

PS: En alm. dypkoger er langt mere effektiv end de dyre varmelegmer
vi normalt køber til vores akvarier, ..og billigere..

--
Mvh.
Michael Larsen

http://www.tech-nic.dk/akvarie/

Fra : ibber

Dato : 28-05-04 10:57

i tager hvis gas på mig
Nu har jeg fjernet en del af vandet og de kan næsten ikke svømme rundt mere.
Jeg har desuden lige købt en dødninghoved til akvariet det stikker op og
vandet nu.
Så jeg tror jeg fylder vand i igen.

Er det nødvendigt med et osmoseanlæg når de får luft fra pumpen

Fra : jan

Dato : 29-05-04 10:17

Fra : ibber

Dato : 29-05-04 11:55

> hva er det,
hjælp nu har de også fået en masse pletter