papegøjefisk
Fra : ibber

Dato : 26-05-04 16:36

Jeg har fået nogen orange og røde papegøjefisk, som går i min 40 liters
bowle, i bowlen har jeg en luftpumpe, 2 plasticplanter og en bund af farvede
sten blå, gule, rødesten etc.
Rigtig flot
Jeg har hørt at man også kan få papegøjefisk der er blå og grønne er der
nogen der ved hvor man kan købe dem henne.?
Jeg har ni fisk i nu cirka 8 cm, der alle står på skrå lige under overfladen
er det normalt ?

Fra : LH

Dato : 26-05-04 16:48

9 fisk på 8 cm i en 40 liters bowle!!!
Bare nogle vilde gæt, men måske for mange fisk på for lidt plads med for
lidt ilt???

Fra : Frank Gregersen

Dato : 26-05-04 17:45

"LH" <NOSPAM@FAKE.dk> wrote in message
> 9 fisk på 8 cm i en 40 liters bowle!!!
> Bare nogle vilde gæt, men måske for mange fisk på for lidt plads med for
> lidt ilt???

Til LH :
Kan du ikke genkende en joke, når du ser én?
MVH Frank

Fra : LH

Dato : 26-05-04 20:04

Øh, jo, for det meste, men dette behøvede vel ikke strengt taget at være
ment som joke?? Og så er nogle ting bare ikke sjove, så det er ikke
altid et spørgsmål om, hvorvidt læseren forstår joken, men om skriveren
rent faktisk skriver noget sjovt, hvilket ikke er tilfældet her.........

Fra : Plesner

Dato : 28-05-04 02:41

> Øh, jo, for det meste, men dette behøvede vel ikke strengt taget at være
> ment som joke?? Og så er nogle ting bare ikke sjove, så det er ikke
> altid et spørgsmål om, hvorvidt læseren forstår joken,

Vi har her med en person af den type, der på engelsk betegnes 'troll'. Hvis
du læser tilbage i gruppen, så har han udmærket sig ved at være gennemført
usaglig og ved at have flere infantile forsøg på at skabe opmærksomhed på
samvittigheden. Det bedste, du kan gøre, er at ignorere ham eller smide ham
i dit kill-filter.

> men om skriveren
> rent faktisk skriver noget sjovt, hvilket ikke er tilfældet her.........

Heller ikke denne gang...

plesner

Fra : Tjinca

Dato : 28-05-04 17:17

"LH" <NOSPAM@FAKE.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> altid et spørgsmål om, hvorvidt læseren forstår joken, men om skriveren
> rent faktisk skriver noget sjovt, hvilket ikke er tilfældet her.........

Hvad enten det er ment som sjov eller ej, så ligger den op til debat omkring
det etiske i at sælge disse "pastel-farvede" Papegøjecichilider i danske
butikker.

Som ny akvarist, fik jeg for kort tid siden øje på disse søde mærkværdig
farvede fisk i en Københavnsk dyrehandel. Uviden om, hvilken grusomheder de
havde været igennem, må jeg indrømme, at jeg var på nippe til at anskaffe
mig nogle pga. de mærkværdige farver. Lykkelig var jeg, for ikke at have
bidraget til handel med disse fisk da jeg senere erfarede, at syrebad og
farvning var med til at skabe disse farver.

Jeg har generelt ikke meget imod krydsning af fisk, for at fremme specielle
farver eller typer, så længe de er velfungerende (man har vel gjort det
samme med hunde og katte i flere århundrede). Men at udsætte dem for smerte
og lemlæstelse, blot for at pirre vore sanser, bør i mine øjne forbydes, det
gælder også al import og handel med disse dyr i danske butikker.

Tjinca
....der idag glæder sig over de langt smukkere og naturlige sommerfugle
cichlider, der pryder akvariet.