Søgerobotterne "glemmer" mig...
Fra : Steffen Holm

Dato : 26-05-04 11:16

Hej NG.

Som skrevet i subjekt, så bliver mine sider selt ikke besøgt af
søgerobotter. Jeg har ellers alt for at undgå problemet:
- Siden er lavet uden frames.
- Det er lavet udførligt metatag på index-siden.

Adressen er: http://www.caipirinha-design.dk

Kan se på min statistik for serveren at der ikke ahr været besøg fra nogen
som helst søgerobotter.

Hvad er grunden?

På forhånd tak.
--
Steffen Holm

Fra : Martin Hintzmann And~

Dato : 26-05-04 11:44

Steffen Holm wrote:

> [...]
>
> Adressen er: http://www.caipirinha-design.dk
>
> Kan se på min statistik for serveren at der ikke ahr været besøg fra nogen

Der kan gå lang tid før der kommer en søge maskine forbi.
Og hvis der ikke er nogen sider der linker til din side, så finder
søgemaskinerne den aldrig.

Så skal du manuelt tilmelde dig. F.eks. til google.
http://www.google.dk/intl/da/add_url.html

Desuden er det kun få søgemaskiner der rent faktisk benytter meta-tags.
Personlig bruger jeg dem aldrig, men lader søgemaskinerne indeksere min
side på basis af selve indholdet på siden.

Af de meta tags du bruger vil jeg sige at <META NAME="titel" og <META
NAME="DC.Title" er totalt overflødig du har jo en udenmærket <title> i
din head'er.
Som standard prøver søgemaskinerne at indeksere din side, så hvorfor
sætter du <META NAME="Robots" CONTENT="ALL"> ?

Dine Dublin Core meta-tags bruges så vidt jeg ved kun af biblioteker og
det vel ikke lige din målgruppe eller hva'?

Din side validere heller ikke... XHTML er case-sensitiv så du skal
skrive elementer og attributter med lower case. Du skal også huske at
afslutte dine meta-tags.

Din XHTML1.0 strict DOCTYPE er en "Proposed Recommendation" fra 10.
december 1999, du kan lige så godt bruge en færdige "Recommendation" fra
den 26. januar 2000. Så ændre din doctype til følgende.

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Strict//EN"
"http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-strict.dtd">

Du bør også fjerne din xml-deklaration i toppen af dokumentet, den
sætter nemlig IE6 i quirksmode.

Blot mine 25 ører

Hintzmann c",)

Fra : Steffen Holm

Dato : 26-05-04 12:18

"Martin Hintzmann Andersen" <no@spam.please> wrote:

> [...]
> søgemaskinerne den aldrig.
> Så skal du manuelt tilmelde dig. F.eks. til google.

takker for linket - vidst eikke at søgemaskine søgte gennem "i forvejen
indekserede" sider.

> Desuden er det kun få søgemaskiner der rent faktisk benytter meta-tags.
> Personlig bruger jeg dem aldrig, men lader søgemaskinerne indeksere min
> side på basis af selve indholdet på siden.

Ved det godt, ville bare sikre mig på alle tænkelige måder - bruger det
normalt heller ikke.

> Af de meta tags du bruger vil jeg sige at <META NAME="titel" og <META
> NAME="DC.Title" er totalt overflødig du har jo en udenmærket <title> i
> din head'er.

Så sandt...

> [...]
>
> Dine Dublin Core meta-tags bruges så vidt jeg ved kun af biblioteker og
> det vel ikke lige din målgruppe eller hva'?

Med mindre de vil have opfrisket deres sider :)

> Din side validere heller ikke... XHTML er case-sensitiv så du skal
> skrive elementer og attributter med lower case. Du skal også huske at
> afslutte dine meta-tags.

Hmmm.... Har da elelr valideret under hele processen - den kigger jeg lige
på.

> [...]
> "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-strict.dtd">
>
> Du bør også fjerne din xml-deklaration i toppen af dokumentet, den

Skal ske :)

> Blot mine 25 ører
>
> Hintzmann c",)

Mange tak for svaret - meget brugbart.
--
Steffen Holm

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 26-05-04 12:27

Martin Hintzmann Andersen wrote:

> Så skal du manuelt tilmelde dig. F.eks. til google.
> http://www.google.dk/intl/da/add_url.html

Meld dig også til hos dmoz (http://dmoz.org/World/Dansk), der bruges af
flere af de store søgetjenester.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Per Christoffersen

Dato : 26-05-04 12:57

> Meld dig også til hos dmoz (http://dmoz.org/World/Dansk), der bruges af
> flere af de store søgetjenester.

Hvem bruger den egentlig, - og hvordan?

/Per

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 26-05-04 14:04

Per Christoffersen wrote:

> Hvem bruger den egentlig, - og hvordan?

Ifølge http://dmoz.org/about.html: Netscape Search, AOL Search, Google,
Lycos, HotBot, DirectHit, and hundreds of others.

Med hensyn til hvordan, vil jeg tro, at de kopierer linksene/oplysninger
om sitene fra dmoz over i deres egne databaser.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Per Christoffersen

Dato : 26-05-04 14:18

> [...]
>
> Med hensyn til hvordan, vil jeg tro, at de kopierer linksene/oplysninger
> om sitene fra dmoz over i deres egne databaser.

Det må jo så formodentlig være i katalog-delen af feks. Google, og ikke i
søgemaskinen.

/Per

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 26-05-04 15:06

Per Christoffersen wrote:

> Det må jo så formodentlig være i katalog-delen af feks. Google, og ikke i
> søgemaskinen.

Det vigtige er selve registreringen. Når først Google og de andre
søgetjenester har registreret dit site, evt. via dmoz, så får du besøg
af deres søgerobotter, som så indekserer dit site efter deres egne
kriterier.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 26-05-04 16:01

Kim Ludvigsen wrote:
> [...]
> søgetjenester har registreret dit site, evt. via dmoz, så får du besøg
> af deres søgerobotter, som så indekserer dit site efter deres egne

Jah, men Google benytter (så vidt jeg kan se) beskrivelsen fra dmoz.org
- de laver så ikke alfabetisk rang orden på deres directory - men på
baggrund af "relevans".

(Bemærk dett gælder Google Directory - ikke selve forsiden af Google -
altså den "normale" søgning).

mvh
Johan