mailserver som tdc kunde virker, men...
Fra : Devilva

Dato : 26-05-04 05:52

Nu har jeg sat en mx record mere til tdc's backup server, og min egen server
bruger deres som relæ.
Jeg er imidlertid lidt i tvivl om hvad det vil indebære at have tdc som
backup.

Naturligvis vil tdc modtage post til mit domæne, og de sender det så videre,
når min egen server svarer. Det gør den med det samme, da den er tændt.
Spørgsmålet er imidlertid hvad der sker med store mails. Hvis folk sender
mig 1GB pr mail. Tillader tdc så en så stor mail at fylde på deres system
indtil min egen server gider tage imod, eller ryger den retur?

Fra : Morten Trab

Dato : 26-05-04 06:47

"Devilva" <a@b.c> skrev i en meddelelse

> Spørgsmålet er imidlertid hvad der sker med store mails. Hvis folk sender
> mig 1GB pr mail. Tillader tdc så en så stor mail at fylde på deres system
> indtil min egen server gider tage imod, eller ryger den retur?

Det ryger retur, mener backup-mx max. tager imod 200 MB pr. mail...
Jeg har dog ikke testet det, men prøv istedet en af de interne tele-grupper,
det kan være at du kan få det præcise svar der ;)

--
Mvh./Best Regards,
Morten Trab