de satans fugle.
Fra : Martin Vollert

Dato : 26-05-04 00:42

Link : http://nyhederne.tv2.dk/article.php?id=856725

Tror nu ikke det har været en Schæfer eller Rottweiler
de druknede.
--
Hilsen Martin.

Fra : Pwh

Dato : 26-05-04 07:55

Martin Vollert wrote:
> Link : http://nyhederne.tv2.dk/article.php?id=856725
>
> Tror nu ikke det har været en Schæfer eller Rottweiler
> de druknede.

Jeg er også ved at værer temmeligt træt af de dødsyge svaner
i Damhussøen, de kommer fisende næsten hvergang at Tyson skal bade.
De holder sig nu på respektfuld afstand af ham, og kun en enkelt gang
kom en af dem lidt tæt på ham og hvæsede af ham, han kunrrede så igen
så godt han kunne med pind i munden mens han svømmede og svanen
fes så af igen. Møder vi svaner med unger går vi godt nok i en stor bue uden om,
der tror jeg ikke at svanen vil vige tilbage for at farer i flæsket på ham

/Jens

Fra : Peter

Dato : 26-05-04 20:45

"Pwh" <deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
uden om,
> der tror jeg ikke at svanen vil vige tilbage for at farer i flæsket på ham

Du kan roligt regne med, at svanerne angriber, hvis han kommer for tæt på,
og selv om det skulle være en Schæfer, Rottweiler eller en Dobberman, har de
ikke store chancer ude i vandet.
En arrig svane kan brække armen på et voksent menneske, så en hund har ikke
en chance.

Peter

Fra : Pwh

Dato : 26-05-04 21:29

> [...]
> Dobberman, har de ikke store chancer ude i vandet.
> En arrig svane kan brække armen på et voksent menneske, så en hund

Problemet er bare at det er svanerne der kommer fisende hen til os og ikke omvendt,
Tyson er fulstændigt ligeglad med de dødsyge svaner som tror de ejer hele Dammeren.
Selvfølgelig er Tyson (Lab/Schæfer) da handicappet ude i vandet, men jeg ville nu nødigt
værer den svanehals der kom ind i hans gab. Svanerne kommer som regel også hen til
os i nærheden af bredden, de tror de skal fodres af mig, så jeg har også mulighed for
at blande mig hvis en svane skulle angribe, og nej, jeg er ikke bange for en dum svane.

/Jens

Fra : Benny Mortensen

Dato : 27-05-04 09:02

> [...]
uden om,
> der tror jeg ikke at svanen vil vige tilbage for at farer i flæsket på ham

Hej Jens

Det kan du tage for ganske givet. Har de æg som er tæt på klækning, så er
han begyndt at øve sig. Er ællingerne kommet ud af æggene, så er der intet
der får lov at nærme sig, han angriber, hvis ikke de fortrækker frivilligt.
Først nærmer han sig, hvæsende, og vingerne godt bredt ud ( Imponerende
syn ) og han er i øvrigt ganske flot sådan, hvis ikke det var fordi har ser
så pokkers arrig ud ( og også er det ). Men hav respekt for ham, for han
brækker altså lårbenet på en fuldvoksen mand, med et slag af vingen, så det
er ikke tomme trusler fra hans side. Så længe han kun har været på jorden,
kan du nøjes med at fortrække, jo længere tid du venter, jo hurtigere
.... Går han først på vingerne, så løb, for nu er han altså gal i
skrællen.
Men har du masser af tid, eller kommer der hver dag, og tager dig kærligt af
svanerne, så kan det begrænses til de første dage, efter at ællingerne er
kommet ud, så kan du og hundene passere uhindret, medens alle andre jages på
flugt. Det ser sjovt ud, for alle forbavses over, at du går forbi dem, og
så vil de følge efter, du får lov at gå, medens de jages bort ...
Lad dig ikke narre, en svane har ingen tænder, men det er ingen hindring,
han kan stadig godt lave en finger om til et oplagt hospitalsemne, der er
altså også power i næbbet. Men lad være med at skælde ham ud, han gør jo
kun, hvad alle andre også ville gøre, beskytter sine børn. Så bare glæd dig
over disse smukke fugle, og nøjes med at beundre ham, om ikke for andet, så
for hans mod.

M.V.H.....Benny..

Fra : x Vuf x

Dato : 27-05-04 21:11

Thu, 27 May 2004 10:01:51 +0200, Benny Mortensen wrote:

> [...]
>over disse smukke fugle, og nøjes med at beundre ham, om ikke for andet, så

Er det ikke forbudt at lade sine hund bade i Damhussøen?
Hvis ikke, så burde det være det, mens svaner og ænder har yngel!

--
Mvh Sonja P. sonpetnospam@pc.dk http://www.sonpet.dk

Der findes ikke så stort et problem,
at det ikke kan løses. Citat SEJ

Fra : Pwh

Dato : 28-05-04 08:31

x Vuf x wrote:

> Er det ikke forbudt at lade sine hund bade i Damhussøen?
> Hvis ikke, så burde det være det, mens svaner og ænder har yngel!

Det aner jeg faktisk ikke, jeg tror det ikke, "badning forbudt" skiltet
går jeg da ud fra gælder for mennesker. Men på den anden side er der
også skiltet med at man skal have hunden i snor.
Men bare rolig, jeg er meget opmærksom på at Tyson lader ænder,
gæs og svaner værer i fred. Han er heldigvis mere optaget af pinde
end han er af alle de fjerdyr der fiser rundt dernede

/Jens

Fra : x Vuf x

Dato : 28-05-04 09:45

Fri, 28 May 2004 09:30:49 +0200, Pwh wrote:

>Det aner jeg faktisk ikke, jeg tror det ikke, "badning forbudt" skiltet
>går jeg da ud fra gælder for mennesker.

Og det plejer at betyde, at der er ting og sager i vandet,
vi ikke tåler, eller at dyrelivet er fredet.

>Men på den anden side er der også skiltet med at man
>skal have hunden i snor.

Har du ham i snor mens han bader? Nej vel!

>Men bare rolig, jeg er meget opmærksom på at Tyson lader ænder,
>gæs og svaner værer i fred. Han er heldigvis mere optaget af pinde
>end han er af alle de fjerdyr der fiser rundt dernede

Er der slet ikke andre steder, han kan bade?

Fra : René Kofoed

Dato : 28-05-04 10:28

> Har du ham i snor mens han bader? Nej vel!

> Er der slet ikke andre steder, han kan bade?

Hej Sonja.

Ja, nu ved jeg godt at jeg ikke er Jens, men jeg gør faktisk de samme ting
som Jens !! Ikke lige ved Damhussøen, men stranden i Korsør.

Jeg har ikke den "gamle" i snor, hverken i skoven, i byen eller ved
stranden, når jeg kun har hende med. Schæferen har jeg ALTID i snor,
undtaget ved stranden, når vi bader.

Hvad er problemet når man har styr på sine hunde ??
- At de skulle forstyre dyrene kan jeg ikke rigtig forstå ???

Eks 1 : Går en tur i skoven, Coco er løs, der kommer et rådyr springende på
flugt, MOD Coco. Kalder hunden ind, den kommer, som altid, med det samme.
Jeg undrer mig over den retning dyret havde ??? Forklaringen kommer ca 1 min
senere : 3 fede kaglende kællinger, tramper afsted gennem skoven !!! De
skræmte dyret på flugt, IKKE min løse hund !!!!

Eks 2 :
For et par år siden, 2 dage efter den årlige, meget larmende og forstyrende,
jagt, er jeg og en veninde i skoven, med vores 2 løse hunde. Venindens hund
har tit været med på jagt i sine unge dage, jager en SKAMSKUDT due ud fra
nogle blade.
Duen flygter hoppende, kan ikke flyve, ned mod mosen, ca 10 meter, hundene
står roligt og kigger.
Duen plasker i vandet, og hvad gør man så ?? Det er hunde hamrendes koldt,
og sumpet, og duen skal ikke drukne, endsige lide mere.
Den eneste hund der kan apportere er min Coco, og hun har ALDRIG været på
jagt. Jeg ber hende om at hente fuglen, og det gør den lige så forsigtigt,
og så må vi voksne piger, tudende slå den stakkels due ihjel.
Havde vi ikke haft Coco med, ja så var duen druknet !!, -og det fordi en
dårlig jæger, ikke kan ramme ordentligt !!

Disse 2 ovenstående eksér, er til eftertanke, om hvor meget vi som mennesker
alene, kan forstyre naturen, det behøver vi ikke engang en løs hund til
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Jeg ved godt, at ikke alle har lige godt styr over deres hunde, men hvorfor
skal alle andre straffes for det ???
Eftersom Jensés Tyson, ikke ænser fuglende, kan den da godt få lov til at
bade.
Hvis vi alle handler ud, fra hvor godt vores dyr høre efter, ja så burde
dette jo ikke være et problem.

Mvh Susanne.

Fra : Pwh

Dato : 28-05-04 11:19

> Hej Sonja.
>
> Ja, nu ved jeg godt at jeg ikke er Jens, men jeg gør faktisk de samme
> ting som Jens !! Ikke lige ved Damhussøen, men stranden i Korsør.

**snip godt indlæg med gode eksempler**

> Jeg ved godt, at ikke alle har lige godt styr over deres hunde, men
> hvorfor skal alle andre straffes for det ???

Hørt, Tyson skal ikke lide under at andre hunde ikke er opdraget ordenligt.

> [...]
> til at bade.
> Hvis vi alle handler ud, fra hvor godt vores dyr høre efter, ja så

Tak Susanne, sådan et indlæg varmer mit hjerte

/Jens

Fra : René Kofoed

Dato : 28-05-04 21:42

> Tak Susanne, sådan et indlæg varmer mit hjerte
>
> /Jens

Hej Jens.
Tak for de fine ord.
Men vi må vist se os slået i denne debat, vi er kun os to !! (skal nok spare
på dem !)
Ja, vi skal alle følge reglerne, og det ville blive en værre gang rod, hvis
ikke der var regler.
Så må vi bare gå stille med dørene, og håbe på at vi ikke bliver opdaget i
at bryde dem-
Dette har desuden været debatteret rigtig mange gange, bare på den korte tid
jeg har "været" her i NG.

Håber at I alle må få en rigtig god pinse.
Mvh Susanne.

Fra : Karina og Christian

Dato : 28-05-04 12:29

"René Kofoed" <r-kofoed@email.dk> wrote in message
[klip]
> Jeg ved godt, at ikke alle har lige godt styr over deres hunde, men
hvorfor
> skal alle andre straffes for det ???

Jeg kan godt finde ud af at håndtere et skydevåben uden at skyde nogen. Jeg
kan godt finde ud af at køre 150 på motorvejen uden at komme galt afsted.
Jeg kan godt finde ud af at cykle på fortorvet uden at køre gamle damer ned
osv. Hvorfor skal JEG så straffes, hvis jeg alligevel gør det?

Når der er lavet nogle regler for, hvordan man gebærder sig ude i samfundet,
så er det selvfølgelig klart, at man bliver nødt til at have disse regler
til at gælde for os alle. Tænk, hvis vi hverisær begyndte at vurdere, hvilke
regler, vi synes, skal gælde for os, og hvilke regler, vi selv synes, vi er
langt hævet over at skulle rette os efter.

Med venlig hilsen
Karina

PS: Der er et hav af disse !!!!!!!!!!!! til overs fra dit indlæg

Fra : x Vuf x

Dato : 28-05-04 13:41

Fri, 28 May 2004 13:29:18 +0200, Karina og Christian wrote:
> [...]

>regler, vi synes, skal gælde for os, og hvilke regler, vi selv synes, vi er
>langt hævet over at skulle rette os efter.

HØRT!

>PS: Der er et hav af disse !!!!!!!!!!!! til overs fra dit indlæg

<Fniiis>

Fra : Pwh

Dato : 28-05-04 15:31

Karina og Christian wrote:
> [...]
> komme galt afsted. Jeg kan godt finde ud af at cykle på fortorvet
> uden at køre gamle damer ned osv. Hvorfor skal JEG så straffes, hvis

Det vil jeg faktisk stille mig en smule tvivlende overfor om du kan altid.
Konsekvensen af at du overtræder dine egen eksempler er da også meget
værre end at man lader sin hund bade hvor der er fugle.

> [...]
> begyndte at vurdere, hvilke regler, vi synes, skal gælde for os, og
> hvilke regler, vi selv synes, vi er langt hævet over at skulle rette

Jeg tror ikke du kan finde nogen overhovedet her i DK der følger
alle de regler der findes altid, vi er trods alt ikke robotter.
Mht mange regler her i samfundet vælger jeg mere at opfatte dem
som en ledetråd, men jeg vil værer fri til at kunne tænke og vurderer selv.

/Jens

Fra : Karina og Christian

Dato : 28-05-04 17:51

"Pwh" <deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> wrote in message
[klip]
> Det vil jeg faktisk stille mig en smule tvivlende overfor om du kan altid.

Jamen, jeg kan sørme også stille mig tvivlende over for alle dem, der
påstår, at de altid har helt styr på deres hund. Det er sjældent, at
mennesker i praksis evner helt så meget, som de gerne vil give indtryk af,
at de gør. Og det gælder stort set undtagelsesvist.

> Jeg tror ikke du kan finde nogen overhovedet her i DK der følger
> alle de regler der findes altid, vi er trods alt ikke robotter.

Robotter, hvem taler om dem? Jeg tror, de fleste mennesker i verden godt
ved, at omverdenen ikke er til for dem, men at man selvfølgelig er nødt til
at indordne sig i respekt for, at ens medmennesker også har ret til at være
her.

> Mht mange regler her i samfundet vælger jeg mere at opfatte dem
> som en ledetråd, men jeg vil værer fri til at kunne tænke og vurderer
selv.

Jamen, fortæl du det til dommeren Og i øvrigt. Jeg tror, mange af os
rigtig gerne vil være fri for, at vores medmennesker i visse situationer
tænker og vurderer selv - det er de som regel heller ikke så gode til, som
de ofte selv tror.

Med venlig hilsen
Karina

Fra : Pwh

Dato : 28-05-04 18:30

> [...]
> mennesker i praksis evner helt så meget, som de gerne vil give
> indtryk af, at de gør. Og det gælder stort set undtagelsesvist.

Tjo, men der er jo stadig som jeg skrev, stor forskel på kosekvensen
af at bruge skydevåben, kører for stærkt, cykle på fortorv,
end der er af at lade sin hund bade hvor der er fugle.

> [...]
> godt ved, at omverdenen ikke er til for dem, men at man selvfølgelig
> er nødt til at indordne sig i respekt for, at ens medmennesker også

Og det mener du at man gør ved blindt at følge nogle regler som andre
mennesker har stillet op for en, tak for kaffe siger jeg bare

> Jamen, fortæl du det til dommeren

Det har jeg skam prøvet et par gange før i tiden, de ørertæver må jeg
da værer villig til at tage med for at føle mig som et frit menneske.

> Og i øvrigt. Jeg tror, mange af
> os rigtig gerne vil være fri for, at vores medmennesker i visse
> situationer tænker og vurderer selv - det er de som regel heller ikke
> så gode til, som de ofte selv tror.

Tja, det kan jeg da godt værer enig med dig i, det kommer jo helt
an på situationen. Men svar mig nu på, følger du altid alle regler,
eller gør du som mennesker er flest, du gradbøjer efter eget behov.

/Jens (der fornemmer en lang diskussion med Karina)

Fra : Karina og Christian

Dato : 28-05-04 20:48

> [...]
> af at bruge skydevåben, kører for stærkt, cykle på fortorv,
> end der er af at lade sin hund bade hvor der er fugle.

Hehe - det kommer da an på så meget. I vores område er der garanteret ligeså
mange pensionister, som der er fugle i dit område, og efter "vores"
pensionisters opførsel, så er jeg næsten tilbøjelig til at tro, at det ingen
skade ville være til at køre et par stykker af dem ned på cykel Og ja,
det ER kun sagt i spøg.

> Og det mener du at man gør ved blindt at følge nogle regler som andre
> mennesker har stillet op for en, tak for kaffe siger jeg bare

Det er jo mennesker, der er valgt af et flertal af befolkningen, der har
vedtaget reglerne. Hvis du ikke ønsker at leve i et demokrati, så må du
emigrere. Jeg kan godt give dig navnene på et par oplagte muligheder

> Det har jeg skam prøvet et par gange før i tiden, de ørertæver må jeg
> da værer villig til at tage med for at føle mig som et frit menneske.

Et frit menneske? Er det ikke bare en illusion? Eller bedre endnu - en
dårlig undskyldning for at kunne opføre dig, som du nu lige synes, passer
dig?

> Tja, det kan jeg da godt værer enig med dig i, det kommer jo helt
> an på situationen. Men svar mig nu på, følger du altid alle regler,
> eller gør du som mennesker er flest, du gradbøjer efter eget behov.

Det tror jeg faktisk ikke, de fleste mennesker gør. Men du har ret, jeg
følger bestemt ikke alle regler; mest af alt fordi jeg ikke kender alle
regler. Men jeg gør skam en stor indsats for at indordne mig under, at hele
verden ikke er til for min skyld, og at hele verden måske ikke synes, at jeg
er så fantastisk, som jeg selv synes, og i erkendelse af, at udvider jeg mit
råderum, så indskrænker jeg vel andres.

> /Jens (der fornemmer en lang diskussion med Karina)

Hehe, ja - vi har jo været der før Men det er altid godt at få sine
synspunkter afprøvet i en god og saglig debat, så kom du bare an

Med venlig hilsen
Karina,
der godt kan lide at diskutere med Jens, fordi det altid foregår i al fred
og fordragelighed.

Fra : Pwh

Dato : 28-05-04 21:52

> [...]
> tro, at det ingen skade ville være til at køre et par stykker af dem
> ned på cykel Og ja, det ER kun sagt i spøg.

LOL
Lad bare værer, du mener det garanteret når det kommer til stykket.
Jeg kan lige forestille mig at du fræser fortorvene tynde på jagt efter pensionister

> [...]
> har vedtaget reglerne. Hvis du ikke ønsker at leve i et demokrati, så
> må du emigrere. Jeg kan godt give dig navnene på et par oplagte

Det var selvfølgelig en mulighed, men jeg befinder mig nu meget godt her til lands,
og du skal da heller ikke forstå mig på den måde at jeg er totalt anarkist,
jeg er faktisk blevet et meget lovlydigt menneske på mine "gamle" dage
Men er der regler som jeg synes er for tåbelige, så følger jeg dem altså ikke altid.
Faktisk kan man jo på den anden side gører livet surt for hinanden ved altid
bare at stå på sin ret uden skelen til menneskelige hensyn. Jeg kan da også let
finde på at se stort på min ret i en given situation hvis det kan værer til fordel for en modpart.

> Et frit menneske? Er det ikke bare en illusion? Eller bedre endnu - en
> dårlig undskyldning for at kunne opføre dig, som du nu lige synes,
> passer dig?

Et "frit menneske" var nok et lidt for stort ord, det har du ret i.
Jeg retter det til "et friere menneske", og nej jeg mener ikke at det
er noget jeg selv bruger som undskyldning for min opførsel,
det er bare sådan jeg er af natur.

> [...]
> verden måske ikke synes, at jeg er så fantastisk, som jeg selv synes,
> og i erkendelse af, at udvider jeg mit råderum, så indskrænker jeg

Jo, men det er vel egenligt mere et spørgsmål om moral end det
er et spørgsmål om love og paragraffer. Men ellers er vi da helt enige.

> Hehe, ja - vi har jo været der før Men det er altid godt at få
> sine synspunkter afprøvet i en god og saglig debat, så kom du bare an

Ja ja, du kan tåle det kan du

> Med venlig hilsen
> Karina,
> der godt kan lide at diskutere med Jens, fordi det altid foregår i al
> fred og fordragelighed.

Det er en ufravigelig regel fra min side, kan man ikke skrive pænt til
hinanden herinde, så gider jeg ikke debaterer med vedkommende.
Ude i "den virkelige verden" orker jeg heller ikke at skændes med folk,
råben og skrigen er bare ikke mig, dog kan jeg godt blive edikkeond at
hører på hvis man jokker mig over tæerne.

/Jens

Fra : Karina og Christian

Dato : 28-05-04 22:07

> [...]
> Lad bare værer, du mener det garanteret når det kommer til stykket.
> Jeg kan lige forestille mig at du fræser fortorvene tynde på jagt efter

Hehe - jeg er som dig et særdeles fredselskende menneske, der også er ret
gemytlig her på mine "gamle dage", men de pensionister, vi har her i vores
kvarter - jamen, de er næsten i stand til at få mig til at /overveje/ at
ruske lidt ved deres rollatorer

> [...]

også let
> finde på at se stort på min ret i en given situation hvis det kan værer

Ja, det er vi enige i. Regler kan bruges på negativt og positivt, og du har
ret i, at menneskelige hensyn også skal vægtes - rigtig meget endda.

> [...]
> Jeg retter det til "et friere menneske", og nej jeg mener ikke at det
> er noget jeg selv bruger som undskyldning for min opførsel,

Hehe, ja men er vores natur ikke alligevel mere eller mindre kvalt ved at
leve i et regelsamfund som vores? Er det et eller andet med, at vi bare
gerne vil bevare en flig af illusion om, at vi har bare lidt selvbestemmelse
og selvrespekt tilbage?

> Jo, men det er vel egenligt mere et spørgsmål om moral end det
> er et spørgsmål om love og paragraffer. Men ellers er vi da helt enige.

Ja, det har du nok ret i.

Æv, det her lyder jo til, at vi dybest set er enige - og nu havde jeg ellers
sådan glædet mig til at tæve dig

> [...]
> råben og skrigen er bare ikke mig, dog kan jeg godt blive edikkeond at
> hører på hvis man jokker mig over tæerne.

Godt nok. Man skal heller ikke stå model til hvad som helst. Det lyder i
øvrigt til, at vi er ens på det punkt. Jeg bilder mig selv ind, at det er
fordi, jeg er en sindig Nordjyde, at jeg ikke rigtig kan blive specielt
hidsig (pånær over kvarterets pesionister - næsten) - men i og med jeg synes
at kunne huske, at du ikke stammer fra Nordjylland, så kan du ikke rigtig
bruge den forklaring i dit tilfælde

Med venlig hilsen
Karina,
og giv en godbid til dine to hunde og katten fra Vaks, der føler sig i sit
gavmilde hjørne i dag

Fra : Pwh

Dato : 28-05-04 22:25

> [...]
> at vi bare gerne vil bevare en flig af illusion om, at vi har bare
> lidt selvbestemmelse og selvrespekt tilbage?

Hov hov, nu skal du ikke fjerne min illusion om at jeg er et frit menneske
Men du har da ret, jo mere man tænker over det des mere bliver man
bevidst om hvor hæmmet man i virkligheden er i sit liv.
Nå, vi må jo bare sørge for at få det bedst mulige ud af det inden for
de rammer der nu engang er, og så male lidt ved siden af rammen hvis
den går hen og bliver for snæver

> Ja, det har du nok ret i.
>
> Æv, det her lyder jo til, at vi dybest set er enige - og nu havde jeg
> ellers sådan glædet mig til at tæve dig

Vi plejer jo at værer rimeligt enige når det kommer til stykket
Du kan tæve mig en anden god gang

> [...]
> næsten) - men i og med jeg synes at kunne huske, at du ikke stammer
> fra Nordjylland, så kan du ikke rigtig bruge den forklaring i dit

Næh, jeg er Københavner, pt bor jeg i Rødovre.

> Med venlig hilsen
> Karina,
> og giv en godbid til dine to hunde og katten fra Vaks, der føler sig
> i sit gavmilde hjørne i dag

Det skal jeg straks gører, den lille er godt nok gået i koma i min seng lige nu.
Men Tyson er altid frisk på en godbid Katten er vist ude og jage,
så den klarer selv det med en godbid (stakkel mus).

/Jens

Fra : JSC

Dato : 28-05-04 13:54

"René Kofoed" <r-kofoed@email.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

> senere : 3 fede kaglende kællinger, tramper afsted gennem skoven !!! De
> skræmte dyret på flugt, IKKE min løse hund !!!!

Masser af undersøgelser har vist at når man bevæger sig væk fra stierne, så
belaster man vildtet meget uanset om man er jæger, ornitolog, kondiløber
m.m.....

> [...]
> Duen plasker i vandet, og hvad gør man så ?? Det er hunde hamrendes koldt,
> og sumpet, og duen skal ikke drukne, endsige lide mere.
Hvordan ved i at den var skamskudt, var det fordi det var dagen efter en
jagt i gættede??

Det kunne lige såvel have været en rovfugl der havde forfejlet sin jagt.

Langt de færreste anskudte fugle (og det sker uanset om man kan lide det
eller ej) overlever en nat i skoven. Det klarer ræven meget hurtigt!!

> [...]
> bade.
> Hvis vi alle handler ud, fra hvor godt vores dyr høre efter, ja så burde

Sikke dog en jammerlig gang ammestue snak - tror du at de rugende fugle i
søen kan kende forskel på en "flink" og en "ond" hund - De ser et potentiel
rovdyr springe ud i deres element, derfor flygter de eller som svanerne går
til angreb. Det stresser dyrene som bl.a. dermed ikke får den optimale
fødeoptag i ynglesæsonen.

Prøv at tænke situationen igennem med dine "fede kællinger" de var sikkert
heller ikke ude på at skræmme rådyrene, det vist rådyrene bare ikke!!!!

For at ovenstående ikke skal lyde skinhelligt, så er jeg jæger der slår dyr
ihjel og jeg lader min jagthund bade i en "fuglesø" i en skov, den får i
øvrigt også lov til at gå uden snor. I ynglesæsonen kommer hunden ikke i
"fuglesøen" og han går kun på stierne !!

Mvh.
Jørgen

Fra : x Vuf x

Dato : 28-05-04 14:07

Fri, 28 May 2004 11:28:07 +0200, René Kofoed wrote:

>Hvad er problemet når man har styr på sine hunde?
>- At de skulle forstyre dyrene kan jeg ikke rigtig forstå?

Regler og love er til for at de skal holdes. Af ALLE.
Sikke et ragnarok hvis alle bare lavede deres egne regler! *s*

> [...]
>senere: 3 fede kaglende kællinger, tramper afsted gennem skoven! De
>skræmte dyret på flugt, IKKE min løse hund!

Tror du, de havde larmet mindre, hvis de havde været slanke?

> [...]
>Havde vi ikke haft Coco med, ja så var duen druknet!, -og det fordi en
>dårlig jæger, ikke kan ramme ordentligt!

BRAVO! Godt at I kunne.

>Disse 2 ovenstående eksér, er til eftertanke, om hvor meget vi som mennesker
>alene, kan forstyre naturen, det behøver vi ikke engang en løs hund til!

Rigtigt, men at jeres hunde ikke jager vildtet, når de er løse, betyder ikke at
ALLE hunde ikke gør det. Mange TROR dog, at de har fuldstændigt kontrol over
deres hund, hvilket de i sidste ende ikke har, så derfor er der regler for ALLE!

>Hvis vi alle handler ud, fra hvor godt vores dyr høre efter, ja så burde
>dette jo ikke være et problem.

Nej. Det er selvtægt! Man kan ikke bare opsætte sit eget regelsæt!

(!?????!!!!!?!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!??) Lidt overskud...

Fra : Pwh

Dato : 28-05-04 11:13

> Og det plejer at betyde, at der er ting og sager i vandet,
> vi ikke tåler, eller at dyrelivet er fredet.

Mit gæt er at det er fordi at Damhussøen ikke endnu bliver regnet
for ren nok til at mennesker må bade i den, men jeg har da hørt rygter
om at det skulle blive tilladt for mennesker at bade der på et tidspunkt.

> Har du ham i snor mens han bader? Nej vel!

Jeg har ham næsten aldrig i snor, og selvfølgelig slet ikke når han bader.

> Er der slet ikke andre steder, han kan bade?

Ikke hvor der ikke også er fugle, hvor i alverden skulle det dog værer.
Men vær ikke så bekymret for fuglelivet ved Dammeren, de har faktisk deres
helt egen ø ude i søen hvor der kun kommer fugle hvor de kan yngle helt i fred.

/Jens

Fra : x Vuf x

Dato : 28-05-04 13:44

Fri, 28 May 2004 12:13:29 +0200, Pwh wrote:

>Mit gæt er at det er fordi at Damhussøen ikke endnu bliver regnet
>for ren nok til at mennesker må bade i den, men jeg har da hørt rygter
>om at det skulle blive tilladt for mennesker at bade der på et tidspunkt.

Jeg tror på, at det bare er løse rygter.

>Jeg har ham næsten aldrig i snor, og selvfølgelig slet ikke når han bader.

Nååå...Der gælder andre regler for dig og Tyson end for resten af befolkningen?

>Ikke hvor der ikke også er fugle, hvor i alverden skulle det dog værer.

Nu bor jeg jo på Fyn, så det har jeg lidt svært ved at svare dig på.

>Men vær ikke så bekymret for fuglelivet ved Dammeren, de har faktisk deres
>helt egen ø ude i søen hvor der kun kommer fugle hvor de kan yngle helt i fred.

Det lyder godt.

Fra : Pwh

Dato : 28-05-04 15:41

> Nååå...Der gælder andre regler for dig og Tyson end for resten af
> befolkningen?

Stillet så firkantet op af dig, vil jeg svarer dig lige så firkantet.
Ja, i min verden gælder der andre regler for mig end for hvisse andre.

> Nu bor jeg jo på Fyn, så det har jeg lidt svært ved at svare dig på.

Hvad sige din logik dig, jeg har ikke nogen Pool han kan svømme i.

> Det lyder godt.

De har det faktisk så godt at der har været tale om fodringsforbud og evnt
at få nogle jægere ud for at tynde ud i bestanden, men gæt selv et ramaskrig
det ville frembringe.

/Jens

Fra : x Vuf x

Dato : 28-05-04 17:17

Fri, 28 May 2004 16:40:44 +0200, Pwh wrote:

>Stillet så firkantet op af dig, vil jeg svarer dig lige så firkantet.
>Ja, i min verden gælder der andre regler for mig end for hvisse andre.

Det tror jeg næppe, du kan få retsinstans til at gi' dig ret i!

>Hvad sige din logik dig, jeg har ikke nogen Pool han kan svømme i.

Min logik si'r mig intet om dine boligforhold eller lignende!

>De har det faktisk så godt at der har været tale om fodringsforbud og evnt
>at få nogle jægere ud for at tynde ud i bestanden, men gæt selv et ramaskrig
>det ville frembringe.

Et fodringsforbud betyder ikke automatisk, at der er for mange fugle!

Men jeg kan da sagtens se, hvor det her bærer hen, så jeg lægger
gruppen på is igen!

Fra : Pwh

Dato : 28-05-04 18:34

x Vuf x wrote:
> Men jeg kan da sagtens se, hvor det her bærer hen, så jeg lægger
> gruppen på is igen!

Hold da helt kæft hvor vattet, kan man nu ikke have lov til
at værer uenige mere så længe man holder kammertonen

/Jens (som synes at is passer meget godt til årstiden)

Fra : x Vuf x

Dato : 28-05-04 22:24

Fri, 28 May 2004 19:33:44 +0200, Pwh wrote:

>Hold da helt kæft hvor vattet, kan man nu ikke have lov til
>at værer uenige mere så længe man holder kammertonen

Det var jo netop den, der manglede. Altså som jeg læste det!

>/Jens (som synes at is passer meget godt til årstiden)

Gør som jeg...Luk op for varmen!

Fra : Pwh

Dato : 28-05-04 22:49

x Vuf x wrote:

> Det var jo netop den, der manglede. Altså som jeg læste det!

Mit kommentar omkring udtynding i andebestanden skulle bestemt
ikke læses som en provokation eller noget andet uvenligt,
det var blot noget jeg havde hørt på mine ture.

> Gør som jeg...Luk op for varmen!

Tak, det har jeg også været nød til, det er sgu halvkoldt
her om aftenen, vi burde have pels som hundene, det ville
både værer praktisk og klædeligt

/Jens (som er glad for at Sonja besindede sig)

Fra : x Vuf x

Dato : 28-05-04 23:00

Fri, 28 May 2004 23:49:16 +0200, Pwh wrote:
>x Vuf x wrote:

KLIP...kammertonen

>Mit kommentar omkring udtynding i andebestanden skulle bestemt
>ikke læses som en provokation eller noget andet uvenligt,
>det var blot noget jeg havde hørt på mine ture.

Næ, det var ikke dén kommentar.
Nå pyt, men det hele var altså ikke skældud fra min side,
jeg har/havde bare ondt af fuglelivet.

>Tak, det har jeg også været nød til, det er sgu halvkoldt
>her om aftenen, vi burde have pels som hundene, det ville
>både værer praktisk og klædeligt

Derom ingen tvivl. ;-D
Men en brændeovn gør underværker!
Nu da jeg øhhh...hunden har 1 hvalp, skal der jo være godt
varmt, så jeg har måttet lukke op for radiatoren...

>/Jens (som er glad for at Sonja besindede sig)

Ja ja...Når nu du hedder Jens, hvad står Pwh så for?

Fra : Pwh

Dato : 29-05-04 09:15

> Ja ja...Når nu du hedder Jens, hvad står Pwh så for?

Det er et "Tag" jeg har brugt i alle de år jeg har rodet med computer,
vel efterhånden en 20-25år. Hvad den precise oversættelse er vil jeg
altså ikke skrive (ikke stuerent nok), jeg bruger det bare altid alle steder
hvor jeg i programmer eller lignene skal sætte min signatur.
Det er mere ment som en reminder til mig selv, og betyder faktisk ikke noget.

/Jens

Fra : x Vuf x

Dato : 29-05-04 18:32

Sat, 29 May 2004 10:15:15 +0200, Pwh wrote:

> [...]
>hvor jeg i programmer eller lignene skal sætte min signatur.
>Det er mere ment som en reminder til mig selv, og betyder faktisk ikke noget.

Hmmm...Nu gav du mig jo endnu mere at spekulere over...

Fra : Pwh

Dato : 29-05-04 19:49

x Vuf x wrote:

> Hmmm...Nu gav du mig jo endnu mere at spekulere over...

Det var ikke meningen, som sagt er det bare et levn fra "gamle dage"
som ikke betyder noget specielt spændende, oversættelsen ville for
let kunne misforståes så derfor holder jeg den for mig selv.
Før i tiden var det faktisk min E-Mail adresse og det fik jeg for
meget på puklen for af folk der ikke kendte mig godt.
Så belært af det betyder Pwh kun Pwh for andre end mig selv
Nå, nok om det, som sagt ikke spor interessant.

/Jens

Fra : Benny Mortensen

Dato : 28-05-04 19:28

"Pwh" <deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

Hej Jens

Det med at tynde ud, det gør man temmeligt sikkert hvert år.
Man undlader bare at fortælle om det. Men helt sikkert, Ænder, Blishøns,
Grønbenede rørhøns, der bortskyder man en del hanner, for at beskytte
hunnerne mod gruppevoldtægter, som oftest ender med at drukne dem. Bare
sådan et lille sted, som Østre anlæg i Aalborg, skydes der som regel mindst
60 andrikker hvert forår. Men når der overvejes fodringsforbud, er det nok
fordi dyrene ikke kan leve af brød alene, og det de skulle have spist, bare
ligger og rådner, fordi brødet var lettere tilgængeligt, men ikke en sund
kost, for et vildt dyr.

Det lyder til, at det sådan er et sted, hvor der kommer masser af hunde, så
mon ikke området har indstillet sig på det fænomen.
Dyrene har lært at klare sig selv. Man kan sige, at for alle byttedyrene så
er parolen, flygt, eller gem dig. Så tager vi bestik bagefter, for gør man
det omvendt, behøver man slet ikke spekulere på det, så er man blevet et
andet dyrs aftensmad.
Naturen har indrettet sig, så der er størst mulig chance for overlevelse.
Hvem kender ikke vibens flotte forestilling, hvor den leger skadet fugl, nem
at fange, ynkeligt pibende, til den ved ungerne er i sikkerhed, så letter
den og siger " Snydt igen grønært ".

M.V.H.....Benny..

Fra : Pwh

Dato : 28-05-04 20:04

> Hej Jens
>
> Det med at tynde ud, det gør man temmeligt sikkert hvert år.
> Man undlader bare at fortælle om det.

Hæ, du har måske ret, man går bare stille med dørene.
Hvordan man så ellers skyder en and lydløst ??.

> [...]
> brød alene, og det de skulle have spist, bare ligger og rådner, fordi
> brødet var lettere tilgængeligt, men ikke en sund kost, for et vildt

Næh der kan da ikke værer den store næringsværdi i pølsebrød,
det tiltrækker vel også rotter, der er da flere rottefælder søen rundt.

> [...]
> Dyrene har lært at klare sig selv. Man kan sige, at for alle
> byttedyrene så er parolen, flygt, eller gem dig.

Det er også lidt af den tanke jeg har når Tyson løber hen mod gæssene
når de sætter sig nede på Engen, jeg ved at han ikke kan nå dem, og jeg
ved at han ikke ville gører dem noget, så er det da bedre at de lærer at lette
rumpen når han kommer end at de tror at de kan blive siddene når ræven kommer.

> [...]
> leger skadet fugl, nem at fange, ynkeligt pibende, til den ved
> ungerne er i sikkerhed, så letter den og siger " Snydt igen grønært ".

Jeg kendte den ikke, men jeg kan da lige se det for mig, ja dyrene
klarer sig nok meget godt indbyrdes, problemet er nok mere når
mennesket begynder at blande sig for meget.

/Jens

Fra : JSC

Dato : 29-05-04 09:18

> [...]
lette
> rumpen når han kommer end at de tror at de kan blive siddene når ræven

Har du overvejet at det kan være fugle på træk som er meget afhængige af at
kunne fouragere i fred for at kunne få det nødvendige fødeoptag inden de
fortsætter på deres vandring??

Det er netop sådanne nogle fjolser som lader sine hunde jagte vildt for
morskabens skyld under dække af at de ikke kan fange dem alligevel, det gør
det svært for alle andre hundeejere!!!

/Jørgen

Fra : Pwh

Dato : 29-05-04 09:44

> Har du overvejet at det kan være fugle på træk som er meget afhængige
> af at kunne fouragere i fred for at kunne få det nødvendige fødeoptag
> inden de fortsætter på deres vandring??

Jeg taler her om gæs der kun vandrer mellem Engen og Damhussøen.
Engen er altså primært hundenes område, gæssene har masser af andre
steder som de kan opholde sig, de har faktisk helt deres egen ø midt i Dammeren.

> Det er netop sådanne nogle fjolser som lader sine hunde jagte vildt
> for morskabens skyld under dække af at de ikke kan fange dem
> alligevel, det gør det svært for alle andre hundeejere!!!

Jeg håber da ikke at det er mig du kalder et fjols, det kender vi vist ikke hinanden
godt nok til at du kan gører. Og det morer ikke mig en meter at Tyson en sjælden
gang imellem fiser efter gæssene, men det morer ham, så fred værer med det.

/Jens

Fra : JSC

Dato : 29-05-04 10:29

> Jeg håber da ikke at det er mig du kalder et fjols, det kender vi vist
ikke hinanden
> godt nok til at du kan gører.

Vælg selv - følte du dig truffet ??

>Og det morer ikke mig en meter at Tyson en sjælden
> gang imellem fiser efter gæssene, men det morer ham, så fred værer med
det.

Hvis moral er godt, så er dobbeltmoral vel godt nok. Hvis bare hunden syntes
at det er sjovt, så er det altså fint nok??

Hvis du har så fin kontrol over din hund som du gerne signalere, så burde
det da være den letteste sag i verden af undgå. Så enten gider du ikke,
eller så kan du ikke styre din hund, til gene for gæssene og andre
hundeejere som bliver sammenlignet med dig!!

Mvh.
Jørgen

Fra : Pwh

Dato : 29-05-04 10:49

> Vælg selv - følte du dig truffet ??

Truffet kan du da godt kalde det, men jeg gav dig en chanche for at
rette op på en evnt misser fra din side. Kan du ikke finde ud af at henvende
dig på en ordenlig måde så må jeg bede dig om at lade værer med at
kommenterer mine indlæg, jeg gider ikke synke ned på et niveau hvor
man skal kalde hinanden fjolser, idioter eller andet godt.

> Hvis moral er godt, så er dobbeltmoral vel godt nok. Hvis bare hunden
> syntes at det er sjovt, så er det altså fint nok??

Tja, gå et par postings tilbage og du kan læse min forklaring på hvorfor
jeg mener at der kan værer furnuft i at Tyson får lov. Du kan så værer
enig eller uenig, men giv udtryk for din mening på en pæn måde, tak.

> [...]
> du ikke, eller så kan du ikke styre din hund, til gene for gæssene og
> andre hundeejere som bliver sammenlignet med dig!!

Jeg kunne let forbyde Tyson at løbe efter gæs på Engen, det er det eneste
sted hvor han får lov til at gører det, så ja, der er fuld kontrol over ham.
Men kan det trøste dig så gider han kun meget sjældent gører det,
han synes at det er meget sjovere at rende efter bolde.

/Jens

Fra : JSC

Dato : 29-05-04 11:55

> [...]
> kommenterer mine indlæg, jeg gider ikke synke ned på et niveau hvor
> man skal kalde hinanden fjolser, idioter eller andet godt.

Hvis du følte dig truffet, ja så fint med mig - Du tilhører åbenlyst den
kategori af hundeejere som skader omdømmet for mange andre.

Din argumentation om at din hund ligefrem gør dem en tjeneste ved at jagte
dem, så de er forberedt på rovdyr er da dem dummeste argumentation jeg længe
har set på denne gruppe.

EOD

/Jørgen

Fra : Pwh

Dato : 29-05-04 12:51

> Hvis du følte dig truffet, ja så fint med mig - Du tilhører åbenlyst
> den kategori af hundeejere som skader omdømmet for mange andre.

Tja, når du åbenbart ikke fatter en venlig henstilling så tror jeg vi to
i fremtiden skal afholde os fra at kommunikerer sammen.

> Din argumentation om at din hund ligefrem gør dem en tjeneste ved at
> jagte dem, så de er forberedt på rovdyr er da dem dummeste
> argumentation jeg længe har set på denne gruppe.

Så må du argumenterer imod, hvis du kunne argumenterer på en saglig
måde kunne det jo værer at du kunne overbevise mig om at jeg tager fejl.

> EOD

Det er nok det bedste, du slår mig som værende en person der angriber
i stedet for at debaterer, det passer sig bedre til forummet dk.mudderkastning.
Jeg kan ikke lade værer med at tænke på om det kun er på Usenet at du tør
tale til folk på den måde, eller gør du også det ude i det virkelige liv.

/Jens