Kan dette skrives p=E6nere?
Fra : NB

Dato : 25-05-04 18:34

private String minuteToTimeString(int minute) {
int h = minute / 60;
int m = minute % 60;

String timeString;
if (h < 10)
timeString = "0" + Integer.toString(h);
else
timeString = Integer.toString(h);

if (m < 10)
timeString = timeString + ":0" + Integer.toString(m);
else
timeString = timeString + ":" + Integer.toString(m);

return timeString;
}

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 25-05-04 19:13

NB <nej@tak.dk> writes:

> private String minuteToTimeString(int minute) {

Hvad skal den gøre? Bare *lidt* forklarende tekst gør det meget
nemmere for os at gætte hvad du er ude på (ikke at det er meget
svært, men der er altid chance for at man misforstår din kode.

Dernæst: Hvorfor vil du gøre det "pænere" (og hvad mener du med det:
kortere? bedre indenteret?)

Så, jeg vil blot skrive hvordan jeg ville gøre det, og så kan du selv
beslutte om det er pænere eller ej :)
---
private static String minuteToTimeString(int minutes) {
StringBuffer buf = new StringBuffer(5);

int h = minutes / 60;
if (h < 10) { buf.append('0'); }
buf.append(h);

buf.append(':');

int m = minutes % 60;
if (m < 10) { buf.append('0'); }
buf.append(m);

return buf.toString();
}
---

/L

Fra : Jonathan Stein

Dato : 26-05-04 09:26

NB wrote:
> if (h < 10)
> timeString = "0" + Integer.toString(h);
> else
> timeString = Integer.toString(h);

Du kan pynte lidt på disse konstruktioner med "?":

timeString = h < 10 ? "0" + Integer.toString(h) : Integer.toString(h);

> timeString = timeString + ":0" + Integer.toString(m);

Og en linje som denne kan omskrives til:

timeString += ":0" + Integer.toString(m);

- og endelig er der one-lineren:

return (minute / 60) / 10 + "" + (minute / 60) % 10 + ":" + (minute %
60) / 10 + "" + (minute % 60) % 10;

M.v.h.

Jonathan

mail-setup med daglig backup.
http://www.jsp-hotel.dk/

Fra : Per Rønne

Dato : 06-06-04 18:12

Jonathan Stein <jstein@image.dk> wrote:

> - og endelig er der one-lineren:
>
> return (minute / 60) / 10 + "" + (minute / 60) % 10 + ":" + (minute %
> 60) / 10 + "" + (minute % 60) % 10;

Men jeg overvejede såmænd selv at omskrive det til en »one-liner«.
--
Per Erik Rønne

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 06-06-04 18:22

Jonathan Stein <jstein@image.dk> writes:

> - og endelig er der one-lineren:
>
> return (minute / 60) / 10 + "" + (minute / 60) % 10 + ":" + (minute %
> 60) / 10 + "" + (minute % 60) % 10;

Check SimpleDateFormat.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://unixsnedkeren.dk/ravn

Fra : Jonathan Stein

Dato : 08-06-04 19:24

Thorbjoern Ravn Andersen wrote:

> Check SimpleDateFormat.

Så tror jeg hellere jeg ville bruge noget NumberFormat, som tidligere
har været foreslået af andre.
Hvis man omregner minutterne til millisekunder og initialiserer en
Date med denne værdi, skal man tage højde for tidszoner og evt. sommertid.
Man får et andet problem, hvis minutterne svarer til mere end 24 timer...

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 08-06-04 19:49

Jonathan Stein <jstein@image.dk> writes:

> Hvis man omregner minutterne til millisekunder og initialiserer en
> Date med denne værdi, skal man tage højde for tidszoner og
> evt. sommertid.

Det er rigtigt - jeg havde ikke fået gået helt tilbage til det
oprindelige spørgsmål da jeg svarede.

Mit svar er - efter min mening - den bedste indfaldsvinkel hvis man
starter med en dato :)

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://unixsnedkeren.dk/ravn

Fra : Jonathan Stein

Dato : 08-06-04 20:01

Thorbjoern Ravn Andersen wrote:

> Mit svar er - efter min mening - den bedste indfaldsvinkel hvis man
> starter med en dato :)

Ja, dit svar var som sådan ganske fint - så venter vi bare på
spørgsmålet, som passer til...

Fra : Christian Holm

Dato : 27-05-04 02:05

Dette kunne være et bud:

NumberFormat nf = new DecimalFormat("00");
return nf.format(minute / 60) + ":" + nf.format(minute % 60);
Hvis klassen ikke behøves at være thread-safe kan nf gøres til en private
static final variabel i klassen.
Bestemt ikke den hurtigeste metode, men det var jo heller ikke spørgsmålet.

Christian

Fra : Michael

Dato : 06-06-04 17:20

"NB" <nej@tak.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> timeString = timeString + ":0" + Integer.toString(m);
> else
> timeString = timeString + ":" + Integer.toString(m);

pre- og post-betingelser.
comments.

med venlig hilsen
Michael