Installation af Netscape 6.23
Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 25-05-04 11:17

Jeg har et par gange forsøgt at få lagt Netscape 6.23 ind på min
computer (til test af websider i ældre browsere). Jeg har hentet
installationsfilen via <http://browsers.evolt.org>.

Starten af installationen forløber fint. Men når jeg har valgt
installationstype mv. forsøger installationsprogrammet at kontakte
en ftp-server hos Netscape - og her går det galt. Der kommer efter
kort tid en meddelelse om netværksproblemer, og herefter kan man
kun stoppe installationen.

Jeg går ud fra at den ftp-server som installerprogrammet forsøger
at hente fra er nedlagt eller ændret, så man ikke kan bruge den på
den måde som programmet forsøger. Men hvad gør man så? Jeg troede
egentlig at den knap 26 MB store installationsfil ville indeholde
hele programmet - men det er øjensynligt ikke tilfældet.

Er der andre der har erfaringer med at lægge den browser ind?
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : John

Dato : 25-05-04 11:27

> [...]
> installationstype mv. forsøger installationsprogrammet at kontakte
> en ftp-server hos Netscape - og her går det galt.

Hej Jens, prøv at kigge på siden her:
http://intern.sdu.dk/it-service/tjenester/ftphotel/ftpindhold/ Mvh John

---

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 25-05-04 13:05

John skrev:

> Hej Jens, prøv at kigge på siden her:
> http://intern.sdu.dk/it-service/tjenester/ftphotel/ftpindhold/

Tak - det ser godt ud. Jeg fandt dog frem til en brugbar
installationsfil fra Netscapes egen hjemmeside inden jeg så dit
svar.

Nu skal jeg bare se om jeg kan få slået aktiveringsskærmen fra et
sted. Jeg finder formentlig noget på Google, men hvis der er nogen
der har det i hovedet, må de gerne lægge et svar her.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 25-05-04 13:23

Jens Gyldenkærne Clausen skrev:

> Nu skal jeg bare se om jeg kan få slået aktiveringsskærmen fra
> et sted. Jeg finder formentlig noget på Google, men hvis der
> er nogen der har det i hovedet, må de gerne lægge et svar her.

Det var ret let at finde via Google.

Her er en side der viser tre måder:
<http://sillydog.org/netscape/kb/noactivation.html>
--