Hvalp i snor.
Fra : Pwh

Dato : 25-05-04 11:07

Jeg har fundet på en god fidus nu hvor Angel (8 uger) skal lærer
at gå i snor. Hun gør ind imellem ligesom Tyson gjorde i den alder,
hun sætter sig en gang imellem ned og vil bare ikke gå videre lige
meget hvor meget jeg lokker. Nu har jeg så prøvet nogle gange
at hvis hun ikke vil videre med så smider jeg snoren og begynder at gå.
Det er ikke lykkedes mig at komme mere end 3 meter væk før hun kommer fisende
og så går fint igen når jeg samler snoren op. Hun kan jo lige så godt lærer at når
jeg siger "kom", så er der 2 muligheder, at komme eller blive alene tilbage
Det ægrer mig at jeg ikke kom på den tanke da jeg skulle lærer Tyson at gå i snor.

/Jens (med Angel der dagligt gør fremskridt i alle retninger)

Fra : Holm

Dato : 25-05-04 12:50

"Pwh" <deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
tilbage
> Det ægrer mig at jeg ikke kom på den tanke da jeg skulle lærer Tyson at gå

Hej Jens ..

Herligt !!!
Det er en kanon god metode , den vil jeg da anbefale andre med samme problem
!!
Hvor er det dejligt at man altid kan lære noget nyt , og tillykke med den
lille engel !

Venlig hilsen Holm

Fra : Pwh

Dato : 25-05-04 13:11

> [...]
> problem !!
> Hvor er det dejligt at man altid kan lære noget nyt , og tillykke med

Tak skal du have, jeg fik ideen pgr at der ikke er nogen problemer når
hun går nede på Engen uden snor, der følger hun fint efter mig.
Så det faldt mig pludselig ind at hun vel ville reagerer på samme måde
når hun havde snor på, og det gjorde det over al forventning

/Jens

Fra : Jimmy

Dato : 25-05-04 13:34

"Pwh" <deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> wrote in message
> [...]
> at hvis hun ikke vil videre med så smider jeg snoren og begynder at gå.
> Det er ikke lykkedes mig at komme mere end 3 meter væk før hun kommer

Det er også godt til at lære hunde at komme når man kalder, når de er fri.
Tyson lærte hurtigt at komme når han så jeg løb. Alternativet, som han har
oplevet en del gange, er at jeg var væk og han skulle bruge snuden pokkers
meget for at finde mig.

Ulempen ved øvelsen på offentlig vej er at hunden altså kan finde på at løbe
den modsatte vej eller over gaden.

Jeg fandt ikke meget morskab i det, da Tyson rev sig fri af halsbåndet,
benede over vejen og stod midt på Nettos parkeringsplads!

Mvh
Jimmy

Fra : Pwh

Dato : 25-05-04 14:58

Jimmy wrote:
> [...]
> som han har oplevet en del gange, er at jeg var væk og han skulle
> bruge snuden pokkers meget for at finde mig.

Den metode, og så den med at gemme sig brugte jeg også til at lærer
Tyson at holde sig til mig når han var fri af snoren. Det har virket så godt
at han nu går uden snor 90% af tiden.

> Ulempen ved øvelsen på offentlig vej er at hunden altså kan finde på
> at løbe den modsatte vej eller over gaden.

Man skal selvfølgelig bruge sin sunde fornuft, men Angel kan altså ikke
løbe ret hurtigt endnu og jeg tvivler på at hun ville begynde at løbe væk fra mig.
Det ville værer en totalt ulogisk opførsel for en lille hvalp.

> Jeg fandt ikke meget morskab i det, da Tyson rev sig fri af
> halsbåndet, benede over vejen og stod midt på Nettos parkeringsplads!

Det er sådan noget der giver sved på panden og en justering af halsbåndet
Angel har heldigvis et tykt hoved i forhold til sin hals, det er sværere at justerer
halsbåndet til Tyson, han har altid haft noget af en tyrenakke (det fede dyr)

/Jens (der selvfølgelig også mener at en hanhund skal hedde Tyson)

Fra : Benny Mortensen

Dato : 25-05-04 16:58

> [...]

dyr)

> /Jens (der selvfølgelig også mener at en hanhund skal hedde Tyson)

Skam dig Jens.....

Sidde her og kalde en stakkels forsvarsløs hvalp for

TYKHOVEDET )

M.V.H.....Benny..

Fra : Pwh

Dato : 25-05-04 17:17

> Skam dig Jens.....
>
> Sidde her og kalde en stakkels forsvarsløs hvalp for
>
> TYKHOVEDET )
>
> M.V.H.....Benny..

Jamen det er hun altså, og en fed vom har hun sgu også
den lille pelspirahna

/Jens