Vaccination
Fra : Lene C. Petersen

Dato : 24-05-04 16:27

Hejsa

Min familie og jeg er lige blevet de rigtige lykkelige ejere af den sødeste
lille killing. Den er nu 12 uger og jeg har lige et par spørgsmål vedr. den.

Hvor gammel skal en kat være før den skal vaccineres første gang ? Og hvor
tidligt er det fornuftigt at steralisere den ??

Med venlig hilsen

Lene

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 24-05-04 17:19

On 2004-05-24 17:26:59 +0200, "Lene C. Petersen"
<Lene_skal_ikke_bruges@petersen.mail.dk> said:

> [...]
>
> Hvor gammel skal en kat være før den skal vaccineres første gang ? Og hvor
> tidligt er det fornuftigt at steralisere den ??

Første vaccination er det præcis tid til nu, hvis det ikke allerede er
gjort i dens barndomshjem
Så kan du også få chekket mitten hos dyrlægen med det samme og spørge
hvornår han / hun vil neutralisere. Det er nemlig meget op til
dyrlægen. I princippet kan en dygtig dyrlæge sagtens gøre det allerede
nu, men mange har stadig den holdning at katten skal være 6 mdr. eller
veje 2 kg, eller lignende.
Vaccinationen skal følges op med endnu et stik efter en måned.
Og så - til lykke med lillepusset
--
Knus fra Ann R

Fra : Pernille og Jesper

Dato : 24-05-04 17:23

Hej Lene,

vacciner endelig med det samme og få samtidig lillemis tjekket hos
dyrlægen - det er normalt at vaccinere 1. gang i 10-11 ugers alderen og
så 2. gang 4 uger efter. Husk der skal 2 vacciner til en dækkende
basisvaccination.

Neutralisering - også gerne så tidligt som muligt. Jeg har fået
neutraliseret en hunkat i en alder af 5½ måned og der var ingen
problemer overhovedet. De fleste dyrlæger vil gerne have at katten vejer
over 2 kg, men medicinsk og udviklingsmæssigt er der faktisk intet til
hinder for at neutralisere katte helt ned til 10-12 uger. Jeg må
indrømme at jeg selv - følelsesmæssigt - stejler lidt over at skulle
udsætte dem for operationen allerede som 12 uger gamle, selv om jeg har
hørt fra flere at det ikke giver problemer. Men når katten er 5-6
måneder synes jeg altså det er helt okay.

/Pernille
www.garion.dk

Fra : Stine

Dato : 24-05-04 20:59

Hej :)

De andre har svaret med vaccination :)

Mht. neutralisering - spørg din dyrlæge hvad han / hun vil.

Men jeg vil lige anbefale enøretattovering samtidig med neutraliseringen.
Det er GULD værd og koster meget lidt xtra når katten alligevel er i narkose
:)))

Og stort til lykke med katten :)
Hvad er det for een ???

Stine

"Lene C. Petersen" <Lene_skal_ikke_bruges@petersen.mail.dk> skrev i en
meddelelse news:40b21442$0$429$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

Fra : tommy

Dato : 25-05-04 22:53

Hejsa
Killingen skal snart vaccineres.
Sterilasitionen kan vente til den er omkring 6 mdr