Netværk mellem 98 og XP
Fra : Gunnar

Dato : 24-05-04 16:15

Hej.
Jeg har et problem med at installere en printer i et netværk. Den er
tilsluttet en XP pro, en anden xp går fint på når jeg vælger netværksprinter
netværksgruppen så kan jeg fint finde comp1 (XP) og printeren og den henter
driveren fra comp1 som den skal. Så videre til en 98, den kan også finde
printeren på comp1 men når den skal installere driveren skal jeg vælge en af
dem på maskinen, det går også, med den rigtige er der ikke, men en anden kan
køre. der er 2, 98. Kan det være XP og 98 der har nogen konfligt. Det har
før kørt uden problemer, inden der kom XP til.
Gunnar

Fra : Anders Pedersen

Dato : 24-05-04 21:19

On Mon, 24 May 2004 17:14:40 +0200, Gunnar wrote:

> [...]
> køre. der er 2, 98. Kan det være XP og 98 der har nogen konfligt. Det har
> før kørt uden problemer, inden der kom XP til.

Du skal bruge den driver du har til printeren
dette kan vælges ved at klikke på
har diskette/cd

du prøver at bregee den driver der er i windows
Hvilken printer drejer det sig om?

--
Med Venlig Hilsen
Anders Bøgh Pedersen

Fra : Gunnar

Dato : 25-05-04 09:00

> Du skal bruge den driver du har til printeren
> dette kan vælges ved at klikke på
> har diskette/cd
>
> du prøver at bregee den driver der er i windows
> Hvilken printer drejer det sig om?

Hej
Det er en HP 610c. Den fra CD vil den ikke acceptere da det er en
netværksprinter der skal bruges. Den XP som printeren er installeret på har
jo driveren, og den anden XP henter driveren fra comp1 som den skal, men 98
vil ikke. De gjorde det også medens der var en 98 hvor printeren var sat
til. Dem driver der er i Windows kan bruges, men det er ikke optimalt, og
udskriften er ringere.
Gunnar

Fra : Calle.

Dato : 25-05-04 13:10

Gunnar wrote:

> [...]
> printeren var sat til. Dem driver der er i Windows kan bruges, men
> det er ikke optimalt, og udskriften er ringere.

nok fordi at 98 ikke kan bruge samme driver som din xp. Derfor skal du
istallere driveren fra CD.

--
Calle.

Fra : Anders Pedersen

Dato : 25-05-04 16:22

On Tue, 25 May 2004 09:59:59 +0200, Gunnar wrote:

> [...]
> til. Dem driver der er i Windows kan bruges, men det er ikke optimalt, og

Hvis du ikke har en driver til printeren så he nt en til win windows 98 på
hpes hejmmeside

lidt om hvordan du instalere printeren på
windwos 98 som netværksprinter

undermenuen printere vælges der tilføjprinter
vælg netværksprinter og tryk næste,
du kommer nu til hvor du kan søge efter printern men trykker næste.
her vælger printeren under computer navnet for xp maksinen og tryk næste.

Du skal nu vælge driveren og trykker nu på har diskette/cd
her vælger du gennemse
du finder nu den mappe hvor driveren ligger.
hvis du henter driveren er inf filen i mappen dsk1

tryk på open og igen på ok.
Du har nu fundet driverne til printeren og trykker næste.
den begynder nu at instalere printeren.
når dette er udført har du instaleret printerne korekt.

Under windows 98 skal en netværksprinter instaleret næsten på samme måde
som en almindelig standard pinter

--
Med Venlig Hilsen
Anders Bøgh Pedersen