Hvorfor gør hun det ?
Fra : EnjoyNews

Dato : 24-05-04 14:43

Når vi er ude og gå tur og hun ex lige har været i lidt vand i en å eller sø
så har hun det med at tvære hovedet og kroppen rundt i græsset bagefter..
mest hoved.. er det fordi det klør ?

En dag da det regnede lidt mens vi gik tur var græsset meget vådt og hun
gjorde nøjagtig det samme her ..? hun ser ud til at kunne lide det helt
vildt.. men hvorfor gør hun det ?

Det er en westie på 8 mdr.

Mvh
Michael

Fra : Bolette Nielsen

Dato : 24-05-04 19:44

Hej Michael

"EnjoyNews" <mh-nyheder@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Når vi er ude og gå tur og hun ex lige har været i lidt vand i en å eller

> så har hun det med at tvære hovedet og kroppen rundt i græsset bagefter..
> mest hoved.. er det fordi det klør ?

Jeg tror bare hun nyder at kunne gnide vandet af sig, evt tømme vand ud af
ørerne , det er ren nydelse

> En dag da det regnede lidt mens vi gik tur var græsset meget vådt og hun
> gjorde nøjagtig det samme her ..?

Ja okay, det kan jeg ikke svar på hvorfor hun gjorde der, for det må ikke
ha' været en nydelse ( i hvert fald ser jeg ikke det kan være særlig skønt
*GG* ), men måske var der noget der duftede godt, hvem ved?

Jeg har selv en gårdhund der elsker at køre snude på gulvtæpper, men det
skal helst være et bestemt et ( det sker andre kan bruges ), Han når lige
ind af døren hos mine forældre og så får næsen ( eller hele kroppen ) ellers
en ordenlig tur.
Han kan også godt finde på at rulle rundt på vores græsplæne.

Jeg tror blot de nyder det

Mange hilsner fra

Bolette

Fra : Jimmy

Dato : 24-05-04 20:51

"EnjoyNews" <mh-nyheder@mail.dk> wrote in message
> Når vi er ude og gå tur og hun ex lige har været i lidt vand i en å eller

> så har hun det med at tvære hovedet og kroppen rundt i græsset bagefter..
> mest hoved.. er det fordi det klør ?

Lugtede den bagefter?

Det er normalt hunde tager hundeparfume på på ovennævnte måde, hvis de kan
finde en rævelort at køre rundt i.

Mvh
Jimmy

Fra : EnjoyNews

Dato : 24-05-04 21:33

Alletiders uhm ))

Nej hun lugtede dog ikke... jeg undersøgte lige inden hun skulle indenfor
igen )

Mvh Michael

Fra : Annika Pedersen

Dato : 25-05-04 13:23

> [...]
>
> En dag da det regnede lidt mens vi gik tur var græsset meget vådt og
> hun gjorde nøjagtig det samme her ..? hun ser ud til at kunne lide det

Chili på 2 år (Chihuahua) gør også den gniden rundt, når han har været i
bad (for at tørre sig) og når vi kommer hjem så skal enten sofa, seng eller
nogle tæpper have en god omgang.
Visse af de steder vi besøger gør han det også - også i græs. Dog hader han
vand, så det skal være tørt. Indimellem på græsplænen derhjemme også.

Hvis han "rigtigt" skal hygge foregår det dog på en anden måde og endnu
mere af kroppen får en omgang.
Ud over måske at sætte eller modtage dufte, aner jeg ikke hvad der sker.

--
Annika Pedersen, Chili og Batman