Baby med til koncert
Fra : Jakob Sørensen

Dato : 24-05-04 11:56

Er der nogen her, der ved om, og i givet fald hvor, man kan få høreværn til
babyer.

mvh.
Jakob Sørensen

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 24-05-04 12:10

Jakob Sørensen skrev:
> Er der nogen her, der ved om, og i givet fald hvor, man
> kan få høreværn til babyer.

Hvad med en sut til babyen - samt høreværn til
alle de andre tilhørere?
--
'rluf :·)

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 24-05-04 12:27

Jakob Sørensen wrote:

> Er der nogen her, der ved om, og i givet fald hvor, man kan få høreværn til
> babyer.

Babyen skal vist ikke kun beskyttes mod høj musik. Kan man købe
forældreværn nogen steder?

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Claus Tersgov

Dato : 24-05-04 12:43

Uheldigvis faldt Jakob Sørensen over tastaturet og skrev derved
følgende:

> Er der nogen her, der ved om, og i givet fald hvor, man kan få
> høreværn til babyer.

Hvis man i sinde at tage en baby med til en koncert, så burde man ikke
have lov til at have børn! ....

Claus

Fra : Jakob Sørensen

Dato : 24-05-04 12:53

> Hvis man i sinde at tage en baby med til en koncert, så burde man ikke
> have lov til at have børn! ....
>
> Claus

Nu ER der jo altså forskel på, om lydniveauet er 130 db eller 80!

Fra : Claus Tersgov

Dato : 24-05-04 20:49

Uheldigvis faldt Jakob Sørensen over tastaturet og skrev derved
følgende:

> Nu ER der jo altså forskel på, om lydniveauet er 130 db eller 80!

Det er ikke kun et spørgsmål om lydniveau...

Dels er det en helligbrøde at medbringe en baby til steder, hvor det
er nødvendigt at blokere barnets sanser. Selv om du giver en baby
ørepropper på, så er der stadig basrytmen, menneskemylder, råben og
skrigen, skubben, lys osv, osv. Det er ikke et miljø for en baby..

Samtidig er det heller ikke rimeligt for de andre koncertilhører, hvis
de skal stå/sidde ved siden af en baby, som græder hele koncerten
igennem, fordi den er utryg.

Hvis jeg var koncertgænger og blevt tilbudt det, så ville jeg blive
ret sur...

Claus

Fra : Brian Jensen

Dato : 24-05-04 13:25

Claus Tersgov skrev:

> Hvis man i sinde at tage en baby med til en koncert, så burde man ikke
> have lov til at have børn! ....

Der er vel også nogen som godt kan lide at høre høj musik i hjemmet engang
imellem?

Løsningen må i så fald være at få en 'barnepige' til at gå en tur med barnet,
mens far/mor 'får støvet højtalerne af'.

--
Mvh.: Brian Jensen - www.briannospam.dk

Fra : Uffe Holst

Dato : 24-05-04 13:28

In an article of 23 May 2000 Claus Tersgov wrote:

> Hvis man i sinde at tage en baby med til en koncert, så burde man ikke
> have lov til at have børn! ....

Nu er der jo forskel på koncerter. Tager man en baby med til NIN eller
Marilyn Manson-koncert, så er jeg enig med dig.

Men jeg mener bestemt, at jeg har f.eks. set flere af slags med på
Skanderborg Festival, da jeg var der for nogle år siden. Det var helt fint
med med.

--
Uffe Holst

Fra : Andreas Lundsfryd Je~

Dato : 24-05-04 12:54

Der er nogle, der bruger at klippe almindelige gule skum-ørepropper i
stykker så de passer til barnet. Og selvfølgelig kan man da tage et barn med
til mange slags koncerter!

Andreas.

Fra : Muddley

Dato : 25-05-04 17:43

"Andreas Lundsfryd Jensen" <andreas@elvis.dk> skrev i en meddelelse
> Der er nogle, der bruger at klippe almindelige gule skum-ørepropper i
> stykker så de passer til barnet. Og selvfølgelig kan man da tage et barn
> [...]

Ja et barn, men nu går spørgsmålet på BABY.....
Det er sgu´da ikke nogen fornøjelse for barnet, uanset hvad musikken måtte
være.
Jeg synes det er et latterligt spørgsmål og ville aldrig have slæbt min
datter med til nogen som helst koncert.