Dele internetforb. mellem 2 PC uden Router~
Fra : Claus P

Dato : 24-05-04 11:34

Hej
Nu har jeg læst et godt stykke tilbage i gruppen, men jeg kan ikke rigtig
finde noget der dækker mit ?.

Jeg har TDC ADSL 512/128 med et speedstream modem, ingen router, en PC på
nettet.

Kan man få en PC mere på nettet uden brug af router/switch/hub, bare ved at
forbinde de 2 PC'er med hinanden vha. netkort + kabler?

Der vil så i PC 1 være 2 netkort.
De 2 PC'er skal kunne sende filer indbyrdes, og der skal ikke være adgang
for udefrakommene.
Det er kun nødvendigt at PC 2 kan komme på nettet når PC 1 er tændt.

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 24-05-04 11:54

On Mon, 24 May 2004 12:34:20 +0200, "Claus P"
<clausnoer@varmpost.com> wrote:

> [...]
>
> Kan man få en PC mere på nettet uden brug af router/switch/hub, bare ved at
> forbinde de 2 PC'er med hinanden vha. netkort + kabler?

Ja.

-A
PS: Hvis du havde forventet at få noget at vide med, hvordan det
gøres og hvilken ekstra software, der eventuelt skal til, skulle
du nok have fortalt, hvilke(t) operativsystem(er), vi snakker om.

Fra : Claus P

Dato : 24-05-04 12:36

Asbjorn Hojmark wrote:

> [...]
> gøres og hvilken ekstra software, der eventuelt skal til, skulle
> du nok have fortalt, hvilke(t) operativsystem(er), vi snakker om.

nåjå, Den der sidder på nettet i dag er med Win XP pro, PC 2 er med Win98.
Bliver der problemer fordi jeg ikke har nogen faste IP adresser, eller har
det ikke noget at sige?

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 24-05-04 12:50

On Mon, 24 May 2004 13:35:31 +0200, "Claus P"

Se http://net-faq.dk/faq.pl?get=inetshare
og http://www.danbbs.dk/~duelund/pcinfo/

> Bliver der problemer fordi jeg ikke har nogen faste IP adresser, eller har
> det ikke noget at sige?

Nej. Nej.

-A

Fra : Erik Helmer Nielsen

Dato : 24-05-04 22:39

"Claus P" <clausnoer@varmpost.com> skrev:
Mon, 24 May 2004 13:35:31 +0200 i dk.edb.netvaerk

>nåjå, Den der sidder på nettet i dag er med Win XP pro, PC 2 er med Win98.
>Bliver der problemer fordi jeg ikke har nogen faste IP adresser, eller har
>det ikke noget at sige?

Du kan jo prøve med Windows Internet Conecction Sharing (ICS),
men det er min erfaring at det er bøvlet og ustabilt, særlig når
den ene maskine er Win98.

Jeg har i en tilsvarende situation brugt en lille simpel Proxy på
maskine 1. Det fungerer fint til alm. Internet browsing og er
nemt at installere.

Brug endelig faste adresser, det gør maskinernes opstart
hurtigere og er nødvendigt i Win98 maskinen, hvis den har mere
end en TCP adresse.

Erik