Til alle der har probs med IE6
Fra : Kale Kop

Dato : 24-05-04 09:25

Skift til Mozilla med indbygget popup stop, post med indbygget spam
stop. Så er i fri for at spørge om råd til Jeres problemer.
Kun et godt råd.
Ha' det godt uden problemer
Kale

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 24-05-04 09:32

Kale Kop <Fietser@email.no> wrote in news:c8sbfr$2rr7$1@news.cybercity.dk:

> Skift til Mozilla med indbygget popup stop, post med indbygget spam
> stop. Så er i fri for at spørge om råd til Jeres problemer.
> Kun et godt råd.

Nej, det er et dårligt råd.

--
Jesper Stocholm http://stocholm.dk

Programmer's code comment:
//It probably makes more sense when you're stoned.

Fra : Morten Bowman

Dato : 24-05-04 19:58

On 24 May 2004 08:32:10 GMT, Jesper Stocholm <j@stocholm.invalid> wrote:

>Nej, det er et dårligt råd.

Nej det mener jeg ikke det er. Men man bør stadig have IE installeret, da
Mozilla stadig, og nok altid vil have, mangler.
Men min erfaring er at man bør gøre mozilla til sin standard browser ellers
får man aldrig rigtig prøvet den af.

--
Morten Bowman
newssnabelabowmanpunktumdk

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 24-05-04 21:53

On Mon, 24 May 2004 20:57:50 +0200, Morten Bowman
<newsFJERN@bowmanNOSPAM.invalid> wrote:

>Nej det mener jeg ikke det er. Men man bør stadig have IE installeret, da
>Mozilla stadig, og nok altid vil have, mangler.

Det er ikke Mozilla der har manglerne. Det er IE der har problemer med
at overholde W3C.

Med venlig hilsen
Jesper G. Poulsen

Fra : Morten Bowman

Dato : 25-05-04 10:43

On Mon, 24 May 2004 22:52:32 +0200, Jesper G. Poulsen <Has@none> wrote:

>Det er ikke Mozilla der har manglerne. Det er IE der har problemer med
>at overholde W3C.

Mozilla duer f.eks. stadig ikke til en del natbanker.
Og så er der nogle sider der ikke duer med Mozilla, fordi webdesignerne ikke
gør dem kompatible. Men det er heldigvis sjældent.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 25-05-04 11:47

On Tue, 25 May 2004 11:42:43 +0200, Morten Bowman
<newsFJERN@bowmanNOSPAM.invalid> wrote:

>Mozilla duer f.eks. stadig ikke til en del natbanker.

Det er ikke Mozilla's skyld. Det skyldes dårlige programmører hos de
firmaer der udvikler netbankerne. Hvis de bare kunne overholde de
standarder der er udstukket, så ville netbankerne også virke med
Mozilla.

>Og så er der nogle sider der ikke duer med Mozilla, fordi webdesignerne ikke
>gør dem kompatible. Men det er heldigvis sjældent.

Det er stadig ikke Mozilla's skyld at folk ikke kan skrive en
hjemmeside.

Med venlig hilsen
Jesper G. Poulsen

Fra : Peter Brodersen

Dato : 26-05-04 10:56

On Tue, 25 May 2004 12:47:07 +0200, Jesper G. Poulsen <Has@none>
wrote:

> [...]
>firmaer der udvikler netbankerne. Hvis de bare kunne overholde de
>standarder der er udstukket, så ville netbankerne også virke med

Det vil jeg huske at sige til fogeden, når han banker på min dør :)

--
- Peter Brodersen

Ugens sprogtip: bolsje (og ikke bolche)

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 25-05-04 08:34

Morten Bowman <newsFJERN@bowmanNOSPAM.invalid> wrote in

> Nej det mener jeg ikke det er. Men man bør stadig have IE installeret,

Derfor er det også et dårligt råd - eller i det mindste et råd, der ikke
giver mening uden en masse forbehold.

> da Mozilla stadig, og nok altid vil have, mangler.

Ja - ligesom alle andre browsere.

> Men min erfaring er at man bør gøre mozilla til sin standard browser
> ellers får man aldrig rigtig prøvet den af.

Ja, men det er hovedløst at råde folk generelt til at smide IE ud og bruge
Mozilla i stedet, når man ikke kender folks forudsætninger for det.
Specielt er rådet om at bruge Mozilla til mail ikke meget værd. Her findes
der masser af andre mailklienter, som kan det samme eller er endnu bedre -
her er "indbygget spam stop" ikke nok som argument for at skifte
mailprogram.

Fra : Henrik Lynggaard

Dato : 29-05-04 22:38

Jesper Stocholm wrote:

> Nej, det er et dårligt råd.

noget du gider begrunde ?

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 30-05-04 11:20

Henrik Lynggaard <henrik@lynggaard.org> wrote in news:40b90288$0$136
$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:

<Xns94F461405C474stocholmdk@130.225.247.90>
<Xns94F372991F6CEstocholmdk@130.225.247.90>

Fra : Henrik Lynggaard

Dato : 30-05-04 13:04

Jesper Stocholm wrote:

> <Xns94F461405C474stocholmdk@130.225.247.90>
> <Xns94F372991F6CEstocholmdk@130.225.247.90>

hmm, åbenbart ikke

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 30-05-04 13:10

Henrik Lynggaard <henrik@lynggaard.org> wrote in news:40b9cd98$0$184
$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:

> hmm, åbenbart ikke

Vil du gerne have, at jeg skal gentage mine forbehold overfor at smide IE
ud og og installere Mozilla i stedet? Hvad er det, der ikke er klart i de
to indlæg jeg allerede har skrevet?

Fra : Henrik Lynggaard

Dato : 06-06-04 21:04

Jesper Stocholm wrote:

> Vil du gerne have, at jeg skal gentage mine forbehold overfor at smide IE
> ud og og installere Mozilla i stedet? Hvad er det, der ikke er klart i de
> to indlæg jeg allerede har skrevet?

De er nu landet i gruppen som mailto: links, så det er lidt svært at
læse dem :-\. Troede du forsøgte at være smart og demo en eller anden
mozilla bug.

Fra : Steen

Dato : 06-06-04 21:47

> De er nu landet i gruppen som mailto: links, så det er lidt svært at
> læse dem :-\

Næ, det er henvisninger til tidligere poster - virker fint her med Xnews

--
Steen

MailMinus2

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 07-06-04 07:51

Henrik Lynggaard wrote:

> De er nu landet i gruppen som mailto: links, så det er lidt svært at
> læse dem :-\. Troede du forsøgte at være smart og demo en eller anden
> mozilla bug.

Jeg forsøger aldrig at være smart ... . Det går sgu altid galt på
usenet, da der som oftest er en eller anden, der misforstår mig. Så er det
bedre at skære ind til benet hver gang og kun skrive det vigtige og
nødvendige.

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 24-05-04 09:55

Kale Kop skrev:

> Skift til Mozilla med indbygget popup stop, post med indbygget
> spam stop. Så er i fri for at spørge om råd til Jeres
> problemer. Kun et godt råd.

Jeg er svoren tilhænger af Mozilla, men uanset hvor mange gode
funktioner den indeholder er den som enhver anden browser ikke
selvforklarende og 100 % fejlfri.

Du har ret i at problemer med uønskede pop op-vinduer, spyware,
problemer med vis kilde m.m. ikke er aktuelt i Mozilla. Men der
stadig ting at spørge om.

Noget helt andet er at man skal være varsom med indlæg der
lovpriser browser x i forhold til browser y. Det kan give anledning
til religionskrige mellem tilhængere af de to browsere - og det er
specifikt uønsket i gruppens fundats:

,----
`----

<http://usenet.dk/grupper.pl?get=dk.edb.internet.software.browser>
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 24-05-04 10:16

Jens Gyldenkærne Clausen <jens@gyros.invalid> wrote in

> Jeg er svoren tilhænger af Mozilla, men uanset hvor mange gode
> funktioner den indeholder er den som enhver anden browser ikke
> selvforklarende og 100 % fejlfri.

Præcist, jeg anvender selv Mozilla (FireFox) så meget som jeg kan komme til
det, men det er ikke "velovervejet" [1] at bruge min egen glæde over
Mozilla til at den generelt for alle skulle være at foretrække - det må
komme an på en individual behovsvurdering.

[1] ... for nu at sige det mildt :)

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 24-05-04 22:16

Kale Kop <Fietser@email.no> posting:

Nåhe, ok -- du mener http://www.opera.com/

--
What is life, except excuse for death,
or death, but an escape from life.

Fra : Morten Bowman

Dato : 25-05-04 10:41

On Mon, 24 May 2004 23:16:02 +0200, Christian Bohr-Halling
<nospam@direkte.org> wrote:

>Kale Kop <Fietser@email.no> posting:

>Nåhe, ok -- du mener http://www.opera.com/

Den har fået mange chancer hos mig, men er blecet smidt ud hver gang. Jeg
ved ikke præcist hvorfor, men blev aldrig venner emd den.

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 25-05-04 21:59

Morten Bowman <newsFJERN@bowmanNOSPAM.invalid> posting:

>ved ikke præcist hvorfor, men blev aldrig venner emd den.

Ikke så meget andet at sige til dette end: Folk er forskellige.

Fra : Morten Bowman

Dato : 25-05-04 22:37

On Tue, 25 May 2004 22:58:47 +0200, Christian Bohr-Halling
<nospam@direkte.org> wrote:

>Morten Bowman <newsFJERN@bowmanNOSPAM.invalid> posting:

>Ikke så meget andet at sige til dette end: Folk er forskellige.

Nemlig