Brun plet i øjet.
Fra : Mak

Dato : 23-05-04 22:58

Hej alle katteeksperter.

Min ene hunkat, Pjevs (Snart 6 år), fik for ca. et år siden, en lille brun
plet i sit højre øje, til højre for propillen.
Pletten har så siden da vokset sig større, og er faldet ned i bunden af
øjet??
Og nu er der så igen kommet en lille plet, faktisk samme sted som den
første.

Min dyrelæge sagde til sidste "eftersyn", at så længe der ikke var
"forhøjninger" på de brune pletter, skulle jeg ikke bekymre mig.
Og det ser der nu heller ikke ud til at være. :) Katten ser heller ikke ud
til at være generet af dem.

Hvad er Jeres mening?

Mvh
Khl (Den lidt urolige) :)

Fra : Jolleh

Dato : 24-05-04 15:24

Min ene kat, der nu efterhånden er en ældre herre på 15 år, har i et år haft
brune plamager i øjet. Det er bare et tegn på alderdom. Nu burde det jo ikke
lige være alderdom din kat lider af (;]), men det kunne være en hjælp :)

/Josefine

Fra : True Trust

Dato : 25-05-04 13:42

> [...]
> "forhøjninger" på de brune pletter, skulle jeg ikke bekymre mig.
> Og det ser der nu heller ikke ud til at være. :) Katten ser heller ikke ud

Hejsa
De brune pletter er sikkert harmløse som din dyrlæge mener, men jeg kan nu
ikke lade være med at tænke på Mystery Jewel en mco hunkat jeg importerede
for nogle år siden.
Det viste sig at hun også fik disse brune pletter i sine øjne, og udviklede
regnbuehindebetændelse, de brune pletter var dødvinkler i hendes synsfelt.
Hun blev aflivet efter mange mdr. behandling med Pregnisolon tror jeg det
hed, da der ikke var bedring og hun blev mere og mere blind. Det viste sig
at hun desværre også havde Leukæmi og blev aflivet og obdukseret.
Men hvis din dyrlæge ikke mener du har grund til bekymring tror jeg blot du
skal holde lidt ekstra øje.
Mvh Birgitte
www.truetrust.dk

Fra : Mak

Dato : 29-05-04 13:33

Tak for de fine svar.
Jeg har i mellemtiden hørt, at det også kan være pigment forandringer, der
sker.
Hvide katte skulle efter sigende, være mere modtaglige overfor sådanne.
Men om det er rigtigt eller ej, ved jeg ikke.

Mvh
Khl.